Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Återställa Time machine med nyare OS X?


emil99

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har en gammal MacBook med Leopard vars hårdisk tyvärr har gett upp. Inga problem tänkte jag, har ju time machine backup... Men nu inser jag att min gamla OS X (Leopard) skiva för länge sedan försvunnit!

 

Så frågan är kan jag sätta in en ny hårddisk+ ny OS X skiva med snow leopard och återställa med time machine?

 

Tacksam för svar. /E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska du kunna

 

Glöm inte att först formattera den nya hårddisken i Mac OS Extended (journalförd) samt i GUID partitionstabbell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du kör igång en ny hårddisk med Snow Leopard så får du frågan om du vill hämta information från ett tidigare system, exempelvis en TimeMachine eller från en extern hårddisk. Och då kan du välja TimeMachine och koppla in din externa hårddisk så får du in din användarinformation, dina dokument och din mjukvara.

 

I praktiken är det programmet Flyttassistenten som Snow Leopard kör och Flyttassistenten kan hämta information från en tidigare dator via en TimeMachine. Om Snow Leopard inte skulle fråga dig kan du starta Flyttassistenten manuellt, den ligger i Verktygsmappen i Programmappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...