Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Surfproblem med Halebop


K@tten

Rekommendera Poster

Sambon fick hem sin telefon i måndags och provade surfa med den i måndags och idag. Ingen av gångerna har det funkat!! Igår funkade det efter omstart. Idag har han startat om den några gånger, återställt inställningar men inget funkar. Det funkar inte att surfa med varken 3G eller Edge. Någon som har något tips om vad det kan vara, för inte kan det väl vara driftstörningar så ofta? Ingen av oss har haft problem med nåt sånt tidigare då vi haft Telia...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni fyllt i APN och inställningarna för MMS och internetsurf?

 

Aktivera mobilt nätverk i Iphone hos Halebop:

 

1. Gå in på Inställningar - Allmänt - Nätverk - Mobilt datanätverk: tryck på "återställ inställningar" längst ned.

2. På APN-inställningen för Mobil data ska det nu stå online.telia.se

3. Starta sedan om telefonen. (Håll in "vila" knappen i 4 sekunder tills "stäng av" reglaget kommer fram)

Halebop och Telia ingår i samma nät - det vill säga Sweden 3G och driftstörningar skulle därmed vara detsamma för även Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni fyllt i APN och inställningarna för MMS och internetsurf?

 

Jag är sambon :)

 

Ja allt sådant var ifyllt ifrån start. Supporten bad mig också prova att återställa inställningarna så det har jag gjort idag, dock ingen skillnad. Det står:

 

Cellular Data

 

APN: online.telia.se

Username:

Password:

 

Fungerar det för dig att surfa? Ifall du har Halebop. Skulle vara mycket intressant att veta.

 

Sambon har iPhone 3GS med Telia och det går alldeles utmärkt för henne att surfa så något nätproblem är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är sambon :)

 

Ja allt sådant var ifyllt ifrån start. Supporten bad mig också prova att återställa inställningarna så det har jag gjort idag, dock ingen skillnad. Det står:

 

Cellular Data

 

APN: online.telia.se

Username:

Password:

 

Fungerar det för dig att surfa? Ifall du har Halebop. Skulle vara mycket intressant att veta.

 

Jag har Halebop - men inte fått min iPhone än och sitter just nu med en gammal telefon från stenåldern. Låter lustigt att deras nät är nere, men har sett på deras facebook-sida att flera haft problem med internetsurf hos Halebop sedan i måndags.

 

http://www.facebook.com/pages/Halebop/78402726296?ref=ts

 

Halebop har annars en ganska kass support, eftersom det är ett lågprisföretag som ingår i TeliaSonerakoncernen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har halebop och har 3GS. Har oxå haft problem me surfningen den senaste veckan. Då har jag fått återställa nätverksinställningarna för att kunna surfa igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TopFlySecurity

Samma här sitter på en 3GS och har haft problem. Har funkat efter återställning av nätverksinställningar och omstart av telefonen. Min bror har haft problem med hans iPhone4 men det verkade vara relaterat till hur mycket batteri han hade kvar, han va runt 26% sen när han pluggade i laddaren så funkade det igen. Vet ej om det va batteri eller om det va nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni halebop så är det halebop.telia.se som ska stå, inte online.telia.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni halebop så är det halebop.telia.se som ska stå, inte online.telia.se

 

Kan också bekräfta att det är något som inte står rätt till med Halebop och 3G, har krånglat för mig sedan i måndags.

Bruka fungera att surfa en stund efter att jag återställt alla nätverks inställningar men sedan försvinner det igen.

 

iLantz är du säker på detta? Ändrade de inte till online.telia.se så man skulle kunna använda internetutdelning?

 

(Iphone 3G)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TopFlySecurity

Har ni halebop så är det halebop.telia.se som ska stå, inte online.telia.se

 

Näe dom ändrade det för internetdelningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näe dom ändrade det för internetdelningen

 

Ja dom hade visst ändrat.

 

"1. Gå in på Inställningar - Allmänt - Nätverk - Mobilt datanätverk: tryck på "återställ inställningar" längst ned. <br style="margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; font-size: 12px !important; ">2. På APN-inställningen för Mobil data ska det nu stå online.telia.se <br style="margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; font-size: 12px !important; "><br style="margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; font-size: 12px !important; ">

3. Starta sedan om telefonen. (Håll in "vila" knappen i 4 sekunder tills "stäng av" reglaget kommer fram)"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni halebop så är det halebop.telia.se som ska stå, inte online.telia.se

 

Som flera redan påpekat om du vill ha internetdelning SKA det stå online.telia.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jaha? Vad hände sedan? Detta är spännande!

Funkar det bra nu med Halebop och surfandet, eller...?

 

Har för ett par veckor sedan beställt en iPhone4 från just Halebop:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha? Vad hände sedan? Detta är spännande!

Funkar det bra nu med Halebop och surfandet, eller...?

 

Har för ett par veckor sedan beställt en iPhone4 från just Halebop:)

 

Ja, det fungerar hur bra som helst. Bra hastigheter och mottagning.

 

Det enda som jag haft bekymmer med vid ett tillfälle var detta, misstänker att det var något tillfälligt då det inte uppstått igen:

https://forum.macworld.se/topic/123213-internet-laegger-av/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste upprepa det ozmodiar sa att hastigeten är bra. Jag är i utkanten av uppsala med ca. 2-3 pinnar 3g. Bredbandskollen säger ca. 5,5 mb/s ned, och ca. 2 mb/s upp.

 

Det är kanonresultat :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hm, verkar precis vara det problem jag har just nu med Halebop. Täckningen är fin men inget internet/mail osv trots rätt inställningar, återställning och omstart. Någon mer som har samma problem? Får kontakta supporten i morrn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...