Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone4 från Telenor


Ziro

Rekommendera Poster

Jag har också företag och har beställt 3st lurar till oss.

Först stod jag i förbokningskön och fick en bekräftelse på att vi skulle få från första leveransen.

Helt plötsligt hittade Telenor något som inte riktigt stämde med bindningstiden på våra abonnemang. Tjoff, ur kön flög vi. Vi redde ut missförstånden och blev lovade att vi skulle få telefonerna snarast efter lanseringsdatum. Den 30/7 ringde t.o.m. en säljare från Telenor upp mig och bekräftade att beställningen var igenom systemet och telefonerna skulle skickas inom 2-3 dagar. Idag den 19/8 har dom fortfarande inte skickat våra telefoner trots ett antal telefonsamtal och mail till deras kundtjänst. Dom kan fortfarande inte bekräfta någon leveranstid.... surt!

 

Till Telenors försvar så har dom erkänt att dom har klantat sig och kompenserar oss med en månadsavgift på varje abonnemang.

Enl. deras kundtjänst så har leveranserna till privatpersoner gått betydligt smidigare och snabbare än företagsleveranserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också företag och har beställt 3st lurar till oss.

Först stod jag i förbokningskön och fick en bekräftelse på att vi skulle få från första leveransen.

Helt plötsligt hittade Telenor något som inte riktigt stämde med bindningstiden på våra abonnemang. Tjoff, ur kön flög vi. Vi redde ut missförstånden och blev lovade att vi skulle få telefonerna snarast efter lanseringsdatum. Den 30/7 ringde t.o.m. en säljare från Telenor upp mig och bekräftade att beställningen var igenom systemet och telefonerna skulle skickas inom 2-3 dagar. Idag den 19/8 har dom fortfarande inte skickat våra telefoner trots ett antal telefonsamtal och mail till deras kundtjänst. Dom kan fortfarande inte bekräfta någon leveranstid.... surt!

 

Till Telenors försvar så har dom erkänt att dom har klantat sig och kompenserar oss med en månadsavgift på varje abonnemang.

Enl. deras kundtjänst så har leveranserna till privatpersoner gått betydligt smidigare och snabbare än företagsleveranserna.

 

I mitt fall beställde jag typ 6e augusti och fick lev redan 13e, företagsabb.

Sen att telefonen var DOA är en annan femma :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma bekymmer här, beställde 2st 32gb till mig och kolegan 31/7 och inte fått dom än. har ringt dom flera gånger, ingen verkar veta när dom kommer att skickas fast allt är klart.. Så irriterande, dom säger dessutom att dom finns i lager.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte just att det fanns två trådar i ämnet. Slog ihop dessa. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas verkligen min dyker upp under veckan nu...

det är ju löjligt att inte ens kunna få ett besked om när de beräknas få in dem.

Det verkar som de prioriterar privatkunderna, jag beställde 31 JULI...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telenor är sjukt dåliga på att meddela hur ens status är. irriteradtjej.gif

crossfingers.gif Efter att ha utnyttjat mina VIP-kontakter på Telenor så fick jag idag fram att min iPhone4 kommer finnas på den lokala tobakshandlaren idag.. (!!) storkram.gifstorkram.gifstorkram.gifstorkram.gifstorkram.gifstorkram.gifstorkram.gifstorkram.gifstorkram.gifstorkram.gifstorkram.gif

 

min VIPkontakt kunde få fram Schenkers kollinr och allt... men varför kan inte kundservice, eller webbutiken få fram det?? eller ids de inte??tappahakan.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telenor är sjukt dåliga på att meddela hur ens status är. irriteradtjej.gif

crossfingers.gif Efter att ha utnyttjat mina VIP-kontakter på Telenor så fick jag idag fram att min iPhone4 kommer finnas på den lokala tobakshandlaren idag.. (!!) [

min VIPkontakt kunde få fram Schenkers kollinr och allt... men varför kan inte kundservice, eller webbutiken få fram det?? eller ids de inte??tappahakan.gif

 

 

Grattis, hur lång ledtid var det sedan du beställde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte om man ska brista ut i gapskratt..men idag (fredag) fick jag ett mail av telenor med mitt kolliid på schenker... hämtade ut den i Måndags... så de är lite sega...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Gjort en beställning den 23/8 på en iphone 4 16 gig är nu inne på 4e veckan snart !! har inget hört och när man ringer får man som svar 1-4 veckor samma när man emailar dom

tycker det här suger ... hoppas Telenor kan hålla sina 4 veckor åter står och se (beställde via deras hemsida )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort en beställning den 23/8 på en iphone 4 16 gig är nu inne på 4e veckan snart !! har inget hört och när man ringer får man som svar 1-4 veckor samma när man emailar dom

tycker det här suger ... hoppas Telenor kan hålla sina 4 veckor åter står och se (beställde via deras hemsida )

 

4 veckor kan de nog hålla, men de har en utlovad lev. tid på 2-3 veckor på 32gb versionen. Efter samtal med Telenor framkom att dom inte levererat ut några sedan den 15 augusti. Gissar att den förmodligen kommer precis innan v. 4 så de slipper bjuda på en kostnadsfri månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...