Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Internetdelning med iPhone 3gs+Halebop


Buttlern

Rekommendera Poster

Tja macworld forumet.

 

Har ett ganska tråkigt problem med min iPhone med Halebop abonnemang och internetdelning.

Går ju in i inställningar->internetdelning->USB

Mitt problem är att det inte riktigt startar, alltså datorn vill inte använda telefonen som modem.

 

Någon mer som har upplevt problem med detta? Om ni har vad gjorde ni för att åtgärda det?

Har _EJ_ jailbreak eller nånting sånt, allting "default" med uppdateringar osv från iTunes.

 

Hoppas ni kan hjälpa mig med detta problem, eller ge råd på vad jag ska göra annorlunda.

 

// Buttlern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja macworld forumet.

 

Har ett ganska tråkigt problem med min iPhone med Halebop abonnemang och internetdelning.

Går ju in i inställningar->internetdelning->USB

Mitt problem är att det inte riktigt startar, alltså datorn vill inte använda telefonen som modem.

 

Någon mer som har upplevt problem med detta? Om ni har vad gjorde ni för att åtgärda det?

Har _EJ_ jailbreak eller nånting sånt, allting "default" med uppdateringar osv från iTunes.

 

Hoppas ni kan hjälpa mig med detta problem, eller ge råd på vad jag ska göra annorlunda.

 

// Buttlern

 

 

Har du itunes på den datorn du vill internetdela med?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag ju visserligen inte. För senast jag hade iTunes på laptopen i fråga fick telefonen för sig att synka med den dator och hela telefonen blev återställd till "default".

Men lägger in iTunes nu och ska prova med internetdelning igen.

 

Uppdaterar hur det gick när jag provat, tack för tipset @Famax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lade nu in iTunes, verkar inte ha hjälpt så mycket. Vill fortfarande inte dela internet eller använda telefonen som modem :|

 

Någon som har nåt mer att komma med här? Tacksam för all hjälp som går att få!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att koppla iphonen till den datorn du brukar synka till och sätt igång itunes. När du sätter igång internetdelning så kommer itunes fråga om du vill uppgradera dina operatörs inställningar. När du har gjort det borde det gå att internetdela med både den datorn du synkar med och även med alla andra datorer som har itunes istallerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...