Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Mobildata är av"-notifikation ständigt?!


hurricanefelix

Rekommendera Poster

hurricanefelix

Efter iOS 4.0 har man ju som ni säkert vet kunnat stänga av mobildata (d.v.s. inte bara 3G utan även EDGE/GPRS), vilket jag gärna gör då jag inbillar mig att det suger batteri, plus data jag inte vill slösa på ofrivilliga uppdateringar. Problemet med detta är att när jag har det avstängt, och när jag inte har WiFi igång, kommer det ständigt upp en notifikation som lyder:

Mobildata är av

Aktivera mobildata eller använd Wi-Fi för dataåtkomst.

Inställningar OK

Jag vill inte ha igång WiFi alltid när jag sitter och gör annat när jag är hemma, vad gör jag för att få bort detta jäkla störningsmomentet? Jag märkte förstås inte av detta innan eftersom Apple inte lät en stänga av mobildata officiellt på iOS 3.X men jag stängde av data via SBSettings då utan den här störiga rutan. Någon annan som kan återskapa samma problem? Jag har googlat men inte hittat något svar.

/Felix

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av det via SBsettings nu me då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hurricanefelix

Stäng av det via SBsettings nu me då

 

Blir exakt samma sak. Stänger jag av via Inställningar stängs det av i SBSettings, stänger jag av i SBSettings stängs det av i Inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta kommer rutan upp?

 

Förresten drar det inte särskilt mycket extra batteri att ha det på, om det här nu med rutan är ett så stort problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hurricanefelix

Hur ofta kommer rutan upp?

 

Förresten drar det inte särskilt mycket extra batteri att ha det på, om det här nu med rutan är ett så stort problem.

 

Ungefär var tredje till femte minut. Ofta gör jag inte ens något internetrelaterat, t.ex. kollar foton eller smsar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hurricanefelix

Vilken version av iphoto har du på din dator?

 

Har inte iPhoto, synkar bara foton från mappar genom iTunes. Tror inte det kan vara relaterat till Bilder.app heller, för det har även hänt när jag varit inne i iPoden eller bara klockan. Det händer lite varstans. Såg förresten att någon hade samma problem på Yahoo! Answers Kanada men den frågan raderades av någon anledning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa om det fortfarande händer om du stänger av pushnotiser? (push kan nog trigga igång dataanslutningen lite när som helst)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hurricanefelix

Testa om det fortfarande händer om du stänger av pushnotiser? (push kan nog trigga igång dataanslutningen lite när som helst)

 

Tack, det fungerade! Vore väl ganska självklart egentligen men envis som jag är tänkte jag "Inte ska jag ge upp och inte låta andra program notifiera mig!", fast nu såg jag att de apps som använde push med internet inte var så viktiga för mig (Facebook, WLM, I Am T-Pain, Run!, Trailers US).

 

Men ändå, ruttet att behöva avstå från det där bara för att inte få en jäkla ruta ivägen var tredje minut, om jag nu hade brytt mig om push från de appsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hurricanefelix

Nahe, där ropade jag tydligen hej innan jag var över bäcken. Nu fick jag samma notis igen, och det vad visserligen när jag öppnade Safari utan WiFi igång, men borta är den inte. Dessutom stör mig Facebookappen med att jag ska sätta på push varenda gång jag öppnar den.

 

Det måste ju finnas NÅGOT sätt att ha mobildata av utan att bli straffad för det? :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kjellandersson

Det är väl inte så konstigt att du får meddelande när du startar Facebook eller Safari, dessa appar går ju alltid in på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hurricanefelix

Det är väl inte så konstigt att du får meddelande när du startar Facebook eller Safari, dessa appar går ju alltid in på nätet.

 

Ja, men ifall jag startade Safari utan mobildata aktiverat (då endast via SBSettings) på 3.1.3 fick jag bara meddelandet att "Mobildata kunde inte aktiveras". Jag vill ha det så igen, inte bli konstant påmind om ett val jag vet att jag gjort.

Du har köpt iPhone!

iPhone är nu din mobiltelefon.

Tack...? OK

...ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...