Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Citrix, PortWise etc


Spindel

Rekommendera Poster

Ok så min fråga är går det och någon som kan lite och kan hjälpa mig.

 

Anledningen till att jag vill ha igång portwise är att jag vill kunna komma åt saker på macen hemma så jag slipper kånka min skräp HP fram och tillbaks från jobbet.

Prata med vår IT-avdelning är inte mycket värt i denna fråga så det jag är intresserad av är om det går att fixa själv.

 

Citrix är liknande men har mer att göra med att jag vill kunna komma åt jobbskräpet när jag är på jobbet. Tanken är att om det går att fixa så köper jag en MB alt MBP för mina egna pengar och fixar in citrix och konfar så jag kan jobba med den.

Åter igen så är det inte lönt att prata med IT avdelningen här heller då jag inte förväntar mig hjälp av dem i denna fråga. (så handlar det om att jag måste konfa saker i nätverket och inte på datorn är inte detta ett alternativ)

 

Att installera windows eller köra windows via parallells eller VMWare är inte en lösning jag vill satsa på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citrix kan jag meddela har funkat för mig på Macbook alu i två år. Fungerar faktiskt bättre än med jobb-pc-laptopen. (Jag kan ju köra Windows på en skärm (Spaces) via Citrix och ha min egna dator snabbt tillgänglig på den andra)

 

Jag fick problem att Citrix-systemet uppgraderats men som tur är hittade jag en Mac-kunnig hos Citrix egna support som hjälpte mig tillrätta.

 

Jag uppgraderade mina Macar från Leopard till Snow Leopard för ett par veckor sedan och sedan dess har det inte fungerat med Citrix och jag har ännu inte tagit tag i problemet. Jag kan dock inte tänka mig att det är några problem egentligen. Det krävs väl förmodligen en uppgradering av Citrix igen och det ska jag utforska vid tillfälle...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både PortWise och Citrix ska funka på Mac, men du kommer troligtvis inte få det att fungera utan hjälp från din IT-avdelning då det brukar krävas lite uppgifter som bara dom har, synd med IT-tekniker som vägrar hjälpa Mac användare, dom drar skam över min yrkeskår, jag är själv IT-tekniker och jag hjälper gladeligen en användare med Mac även om det inte är något vi kör som standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...