Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur mycket kan man surfa på 10GB/Månad?


300k

Rekommendera Poster

Hej.

Går och funderar på om jag ska köpa en iPhone 4 eller inte.

Har kollat på priser och tre verkar vara billigast.

Är tre-kund redan så dom kanske kan flytta mitt nummer från min gamla mobil till den nya enkelt.

Även om det är 2 månader på bindningstiden kvar.

 

Men jag undrar hur mycket man kan surfa på 10/GB per månad?

 

Jag har en iPod Touch nu och använder den flera gånger per dag för att surfa, ladda hem appar osv.

Om jag får en iPhone 4 kommer den ersätta touchen.

 

Som sagt jag använder Safari/Opera mini ca 30min/dag. Laddar ner kanske 20 appar om dan.

 

Klarar jag mig på 10GB/månad med den användningen eller överstiger jag det?

Någon som kan berätta från sina erfarenheter av 3G S eller iPhone 4.

 

Sen en annan fråga är, om det är någon som vet en app jag kan ladda ner till touchen som räknar hur mycket datatrafik jag använder?

Eller det kanske redan finns i iOS 4 på något sätt...

 

Tacksam för alla svar.

Ha det // Kristoffer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10GB/månad är mer än vad du ngnsin komer att behöva på en mobil enhet såvida du inte streamar musik konstant och surfar samtidigt, jag klarade mig på drygt 150MB/månad men har skaffat nytt abb till 4:an för att slippa bindingstid och kostkontrollera så mkt som möjligt.

 

Jag surfar rätt mkt men kör nästan enbart offlineplaylists i spotify, men det blir en del SR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10GB/månad är mer än vad du ngnsin komer att behöva på en mobil enhet såvida du inte streamar musik konstant och surfar samtidigt, jag klarade mig på drygt 150MB/månad men har skaffat nytt abb till 4:an för att slippa bindingstid och kostkontrollera så mkt som möjligt.

 

Jag surfar rätt mkt men kör nästan enbart offlineplaylists i spotify, men det blir en del SR.

 

ok. får man fråga vad du kör på för abb. eller kan rekommendera något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Telia till vänner för 49 per månad samt ngt surfpaket med 1GB/månad för 79 eller så.

Min telefon är dock privatimporterad från UK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en 3gs som jag har använt mycket även om det kanske inte säger så mycket eftersom jag har wifi hemma och i skolan. Men jag har kommit upp i 3,2 GB på lite mer än 4 månader. Så 10GB/månad lär du inte komma upp i om du inte använder mobilen som mobilt bredband till datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har 1GB/mån genom jobbet (Telia), har aldrig varit i närheten av att överskrida det. Använder telefonen ganska bra (ej stream osv).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft min i ca 6 veckor och surfar, laddar någon och lite radio. Har kommit upp i 640 MB. Jag har 5 GB per månad hos tre och det känns som om jag aldrig kommer över det på en månad, inte ens 1 GB.

Men har man spotify och använder mobilen som modem till datorn så kommer man kanske upp i det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räcker länge! Jag å andra sidan är så princip fast att jag vägrar välja en operatör som stryper linan efter maxgränsen. Och idag finns det bara 1 som inte gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att se hur mycket mobil nätverkstrafik du använt så gå till Allmänt, Användning och scrollar ner så ser du mobildatan. Återställ statistiken en gång i månaden ungefär så får du en ungefärlig bild. Jag kom upp i 2GB 1 månad och då använde jag mobilen som modem till datorn också. Så ingår det 10GB ska du nog läsa det som fri surf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har 1gb/mån i Telia för 69kr i månaden. Har överskridit det en gång och då var det för att jag surfade konstant med mobilen kopplad som modem till datorn i ca 4 dagar. fick sms av telia att dem sänkte hastigheten ordentligt men man märkte inte mycket skillnad om man bara surfade, visst, det var ganska tungt att köra programuppdateraren på ett 128kb/s-modem men det funkade det också ju. jag kommer aldrig betala för mer om det inte är billigare än det jag har. 1gb räcker låååångt, och har du 10 så kan du ju räkna ut hur länge det räcker.alla telias surfpaket är sk "fri surf" upp till en limit har du snabbt men sen sänker dem, men du kan fortfarande surfa hur mycket du vill utan att det kostar extra. har jag lust kan jag surfa upp 100gb i månaden, det kommer dock ta väldigt lång tid efter första gigabyten för då stryps som sagt hastigheten rejält, men det kostar fortfarande  bara 69kr/mån :) åå jag hatar att radbrytning inte fungerar :o:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 2Gb/månaden från telia, jag kör med spotify i bilen och när jag tränar, 2,5 timmar/dag ungefär och det är inga problem. Jag surfar dagligen med mobilen och laddar också ner apps, men knappast 20 per dag.... Innan jag fick 2Gb/månaden så hade jag 1Gb, det överskred jag då några dagar innan det resetades, men nu kommer jag aldrig upp i 2Gb/mån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder mobilen som bredbandsmodem och desstuom surfar jag mycket med mobilen och laddar ner saker från youtube och annat godis inkurliva att jag köper musik på iTunes mm. mm....

 

Jag har aldrig ens kommit i närheten av 10 GiB på en månad.

 

Fast jag sitter inte och laddar ner filer på 4 GiB och liknande.

 

Men det räcker oerhört långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att se hur mycket mobil nätverkstrafik du använt så gå till Allmänt, Användning och scrollar ner så ser du mobildatan. Återställ statistiken en gång i månaden ungefär så får du en ungefärlig bild. Jag kom upp i 2GB 1 månad och då använde jag mobilen som modem till datorn också. Så ingår det 10GB ska du nog läsa det som fri surf.

 

Tack för svaret men jag hittar inte "Användning"

Jag har ju bara en Touch, finns det kanske inte på den o bara på iPhone?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju som att 1GB / måndag räcker gott för mig.

 

Så svårt o veta vilket abb. som är billigast bara.

Får väl gå in till Telia o fråga om dom kan skräddarsy något.

 

Känns onödigt nu att punga ut 499kr för 10GB / måndag om jag kanske inte ens kommer upp i 1GB.

 

Har fått lite kött på benen nu iaf. Tack alla =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag maxar Bredbandskollen går jag upp till 0,5GB/dag.

Har dock inte haft mer än 2,5 gb/månad sen BBkollen kom.

Före dess 500MB/månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju som att 1GB / måndag räcker gott för mig.

Blir alltså 4 GB per månad? Och ska du verkligen bara surfa på måndagar? :tappahakan::whistling::tarskratt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en låg användning hade jag efter två dagar 150 MB ner och 30 MB upp. Det ger 2,7 GB på en månad. Men tror mer på cirka 5 GB per månad för normal användning - sedan kommer jag också att använda telefonen som modem till min dator och då räcker garanterat inte 10 GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det billigaste för dig lär vara halebop. Då ingår fria sms, och antingen surf plus, eller bas (3gb/0,5gb)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder ingen streaming av varken radio, spotify eller youtube. Utan bara. facebook, msn, surf å liknande och kommer väl upp i 500-800MB per månad vi mycket användande.

 

Så 1GB räcker inte om man skall streama imo. 10GB dock borde räcka riktigt långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder ingen streaming av varken radio, spotify eller youtube. Utan bara. facebook, msn, surf å liknande och kommer väl upp i 500-800MB per månad vi mycket användande.

 

Så 1GB räcker inte om man skall streama imo. 10GB dock borde räcka riktigt långt.

 

Om du bara kollar på text dvs. facebook, msn och ingen film eller streamning alls, så räcker 500 mb gott och väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir alltså 4 GB per månad? Och ska du verkligen bara surfa på måndagar? :tappahakan::whistling::tarskratt:

 

Oj, skrivefel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret men jag hittar inte "Användning"

Jag har ju bara en Touch, finns det kanske inte på den o bara på iPhone?

 

Ja eftersom du inte har mobildata på iPod så syns detta bara på iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man ser mobildata i inställningar är det väll för 3g surf och wifi?

 

Eller kan man se enskilt, en för wifi och en för 3g?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man ser mobildata i inställningar är det väll för 3g surf och wifi?

 

Eller kan man se enskilt, en för wifi och en för 3g?

nej det är bara 3g,inge wifi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...