Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken är er favorit-återförsäljare?


CapnViktor

Rekommendera Poster

Alla vi apple-fanatiker har väl våra egna favoritåterförsäljare, som man går till för support och förhandsbokning av nya produkter.

 

Vilken är eran? :D

 

Mvh

Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte i princip att köpa över nätet om det finns lokala alternativ. För egen del handlar jag alla min appleprylar hos Kullander i Malmö. Varför, de har trevlig personal, alltid trevligt bemött, de hälsar alltid när man kommer in, frågar om man behöver hjälp, bra serviceavdelning som håller en underrättad via SMS och deras hemsida om hur ens reparationsstatus förlöper. De tar sig tid att lyssna och visa, de har gott om demomaskiner, hifi-rum, studio för att prova, lekhörna till barnen mm...

 

Har inte blivit illa bemött hos de andra återförsäljarna i området, men de har inte den atmosfären i affären och servicemedvetenheten mot sina kunder, så kan jag välja så gör jag det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller mig från att köpa dyr teknik i fysiska butiker över lag.

Detta p.g.a. distansköpslagen (eller var det någon annan?) som låter mig som köpare packa upp varan, se att den håller måttet och, ifall den inte gör det, skicka tillbaka och få pengarna tillbaka eller varan utbytt inom 14 dagar utan krångel.

Köper man i butik är det inte alls självklart att man får byta t.ex. en iMac med ett par döda pixlar på skärmen och liknande. Har själv varit med om en hel del TV-haverier (Skickade in 3 olika apparater på service och bytte modell 5 gånger inom loppet av ett år), och det gick betydligt smidigare att byta/få pengarna tillbaka de gånger jag köpt TV via internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte i princip att köpa över nätet om det finns lokala alternativ. För egen del handlar jag alla min appleprylar hos Kullander i Malmö. Varför, de har trevlig personal, alltid trevligt bemött, de hälsar alltid när man kommer in, frågar om man behöver hjälp, bra serviceavdelning som håller en underrättad via SMS och deras hemsida om hur ens reparationsstatus förlöper. De tar sig tid att lyssna och visa, de har gott om demomaskiner, hifi-rum, studio för att prova, lekhörna till barnen mm...

 

Har inte blivit illa bemött hos de andra återförsäljarna i området, men de har inte den atmosfären i affären och servicemedvetenheten mot sina kunder, så kan jag välja så gör jag det....

Man hör mycket positivt om Kullander, synd bara att det är så långt dit... :borstatanderna:

 

Man får nöja sig med Peter Esse i Allt om Macs Mac-TV: http://alltommac.se/mactv/mactv-vi-alskar-iphone-4/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan varmt rekommendera Kullander i Malmö på grund av att de alltid har trevlig personal samt alltid trevligt bemött, de hälsar alltid när man kommer in till deras butik samt deras support är guld värd. De följer verkligen principen "kunden har alltid rätt". 5av5 får Kullander av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacForum Östra hamngatan för mig =) Otroligt trevliga och kompetenta, och mycket tillmötesgående supportpersonal som hjälpte mig med en död Mini. Högsta betyg!

 

/E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köper i regel på internet via prisjakt/pricerunner och tar den som är billigast, dock aldrig Pixmania, som jag har dålig erfarenhet vad gäller retur. Dock har jag Netonnet i relativ närhet, och köper därifrån om priset är någorlunda likvärdigt. Senast nu min mobil som var billigast där. De krånglar aldrig på returavdelningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl inte direkt hur ni handlade som var frågan... :/

Brukade visserligen också handla online. Men det är ovärderligt att komma in och få ställa frågor till en säljare om vad de olika begreppen betyder, vad som är bra och så. Även ifall man sen beställer från nätet.

 

 

Också hört gott om kullander, kanske mer för att de andra skånska återförsäljarna kanske mest är lata. :D

 

Jag brukade gå till macoteket som ung. Men allt jag hört om de på senare tid har varit rätt negativt.. Lurendreierier och annat fult. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl inte direkt hur ni handlade som var frågan... :/

Brukade visserligen också handla online. Men det är ovärderligt att komma in och få ställa frågor till en säljare om vad de olika begreppen betyder, vad som är bra och så. Även ifall man sen beställer från nätet.

 

 

Också hört gott om kullander, kanske mer för att de andra skånska återförsäljarna kanske mest är lata. :D

 

Jag brukade gå till macoteket som ung. Men allt jag hört om de på senare tid har varit rätt negativt.. Lurendreierier och annat fult. :(

Det står att du bor i Stockholm. Du har inte funderat på att vi i övriga landet än Sveriges största städer har helt andra förutsättningar att springa till olika Applesäljande butiker på stan? Men jag förstår att ”landsortens” svar är ointressanta, det är som det brukar vara ur ett storstadsperspektiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står att du bor i Stockholm. Du har inte funderat på att vi i övriga landet än Sveriges största städer har helt andra förutsättningar att springa till olika Applesäljande butiker på stan? Men jag förstår att ”landsortens” svar är ointressanta, det är som det brukar vara ur ett storstadsperspektiv.

Nu finns det ju iofs ganska gott om butiker som säljer Apple-prylar, både APR och övriga, även ute i spenaten. Vet iofs inte hur det ser ut där du bor, men många har numer inte alltför långt till en butik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu finns det ju iofs ganska gott om butiker som säljer Apple-prylar, både APR och övriga, även ute i spenaten. Vet iofs inte hur det ser ut där du bor, men många har numer inte alltför långt till en butik.

Det finns en i Borås, 1,5 mil bort. Det får väl bli den som favorit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en i Borås, 1,5 mil bort. Det får väl bli den som favorit...

 

Jag menade inte på något vis att förolämpa. :)

 

Ärligt talat när jag lade tråden tänkte jag mest på sthlm. Mest för att jag var helt insnöad och glömde helt enkelt bort resten av sverige. Whhoops. ^^

 

 

Nästa gång jag kommer till skåne ska jag däremot besöka de där Kullander och se vad de är får nåra. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat när jag lade tråden tänkte jag mest på sthlm. Mest för att jag var helt insnöad och glömde helt enkelt bort resten av sverige. Whhoops. ^^

Ja, det är synd att Stockholm ska ligga så avsides.  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade inte på något vis att förolämpa. :)

 

Ärligt talat när jag lade tråden tänkte jag mest på sthlm. Mest för att jag var helt insnöad och glömde helt enkelt bort resten av sverige. Whhoops. ^^...

Det är okej. Du är inte ensam. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag att Appleshop på El-Giganten Megastore är bäst (kanske mest för att det bara ligger 1 km från mitt hus), man får bra avbetalningsmetoder och fin service. Jag bor i en förort till Sthlm, och det är den bästa Apple-butik inom en radie av minst 1.5 mil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här handlas allt lokalt och hos Grafit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen speciell favorit, men inLife på Sveavägen i Stockholm var mycket bra att ha att göra med när topcaset på MB gick sönder andra gången, så de kan mycket väl få mina pengar nästa gång. Eller så blir det Applestore på nätet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är synd att Stockholm ska ligga så avsides.  :D

Det är väl den stränga kylan långt däruppe i norr... :P;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag handlade en del på Macoteket förut, men som någon sa (kanske tillochmed var trådskaparen?) så har dom blivit mycket sämre. Så nu handlar jag ytterst sällan där..

 

Vet dock inte om jag tycker några av de andra butikerna är överdrivet bra heller.. :( Har aldrig varit inne på MacSupport inne i stan dock, endast den i Nacka. Dom var ganska trevliga och verkade kunna sin sak.

 

Men favoriten blir nog ändå Apple Store tror jag. Mac delen på Akademibokandeln på Mäster Samuelsgatan verkade helt okej med, pratade inte så mycket med dom dock utan kollade lite bara å frågade någon grej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jansson Data i Helsingborg för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa servicestället i sthlm är utan konkurrens LAN-Master.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen speciell favorit, men inLife på Sveavägen i Stockholm var mycket bra att ha att göra med när topcaset på MB gick sönder andra gången, så de kan mycket väl få mina pengar nästa gång. Eller så blir det Applestore på nätet...

Men money talks och så fick MediaMarkt 9990 kr av mig i torsdags för en ny MBP! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...