Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som köpt iPhone från Halebop.


Hampos

Rekommendera Poster

Hejsan allihopa,

 

 

Jag var relativt sen i beställningen och la den inte förens klockan 17 fredagen den 30. Jag har läst att många har haft statusen "Registrerad" sedan de beställde men min var "Frisläppt" tills torsdagen den 5. Jag beställde en svart iPhone 4 16GB och valde att betala en handpenning direkt vid leverans och sedan 199kr i tolv månader så jag slipper vara bindande till Halebop allt för länge.

 

Jag undrar hur lång tid det kan tänkas ta innan min iPhone levereras till mig, börjar bli väldigt instabil här hemma, kan inte sova, kan inte äta - bara måste ha den shutup.gif

 

 

Förövrigt så borde jag nog köpt den utan abonnemang då jag planerar att dra till Norge innan jul och då kan jag antagligen inte nyttja abonnemanget över huvud taget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 601
  • Created
  • Senaste svar

Hur lyckades du beställa den så tidigt egentligen?, den släpptes ju 31:e juli.

Jag beställde min 31:e juli vid 10.00 tiden, någon som vet ungefär när man kan få sin iPhone 4 då?

 

Vad snackar du om? Iphone 4 släpptes natten mellan den 29:e och 30:e.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min 16GB 30 juli 2010 19:16 enligt bekräftelsemail.

 

Onsdag den 4:e ändrades statusen på min beställning från frisläppt till registrerad.

Fredag den 6:e fick jag brev om att en kreditupplysning hade gjorts av Teliasonera samma dag som jag beställde.

 

Som abbonemang valde jag att byta från mitt Halebop kontantkort till "Halebop Hallå med Surf Plus 12 mån" för att kunna behålla mitt gamla nummer.

Har ännu inte fått något microsim, hoppas att det dyker upp snart om det inte följer med telefonen.

 

 

Mer info kommer när jag vet mer.

 

 

Mitt sim följde med telefonen;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var relativt sen i beställningen och la den inte förens klockan 17 fredagen den 30. Jag har läst att många har haft statusen "Registrerad" sedan de beställde men min var "Frisläppt" tills torsdagen den 5. Jag beställde en svart iPhone 4 16GB och valde att betala en handpenning direkt vid leverans och sedan 199kr i tolv månader så jag slipper vara bindande till Halebop allt för länge.

 

Jag undrar hur lång tid det kan tänkas ta innan min iPhone levereras till mig, börjar bli väldigt instabil här hemma, kan inte sova, kan inte äta - bara måste ha den

Min telefon blev registrerad den 4 augusti - och då beställde jag den under lördagen den 31 eller om det var söndagen den 1 augusti. Jag antar att den blir levererad under nästa, eller nästnästa vecka.

 

 

Förövrigt så borde jag nog köpt den utan abonnemang då jag planerar att dra till Norge innan jul och då kan jag antagligen inte nyttja abonnemanget över huvud taget?

Telefonen säljs ju inte utan abonemang i Sverige - vad jag känner till i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad snackar du om? Iphone 4 släpptes natten mellan den 29:e och 30:e.

 

Sorry för den pantade kommentaren stjarnsmall.gif Tog fel på dagarna när det var den släpptes, trodde nästan helt hundra att det var på en lördag jag la beställningen men så var icke fallet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde den 30:e kl ca 11.30. Har fortfarande bara registrerad som status. Förstår att man inte kan ändra statusen på helgen, så det borde vara rimligt att dom ändrar min status imorgon, speciellt när killen på halebop också trodde att jag skulle få den skickad denna vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonen säljs ju inte utan abonemang i Sverige - vad jag känner till i alla fall.

 

 

 

Om jag inte minns fel så har jag för mig att Tre sålde den utan abonnemang, dock låst - men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte minns fel så har jag för mig att Tre sålde den utan abonnemang, dock låst - men ändå.

 

Precis. De säljer/sålde den med kontantkort, dvs utan abonnemang. Dock har de tagit bort det valet på hemsidan nu. Troligtvis eftersom det är ett sånt tryck just nu. Men man kan ju alltid testa att gå in i en butik och prata med säljarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajaj...

Leveranstiden på iphone 4 hos halebop står nu som ''Leveranstid prel 4-6 veckor'' från att tidigare ha varit 2-4 veckor.

Någon som vet om detta gäller alla beställningar eller om det endast om man skulle beställa idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kan man fråga sig.

Beställde själv på kvällen den 30e. Min portering är framflyttad till den 20 aug, preliminärt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon som fått en iPhone 4 från Halebop som beställde runt midnatt vid lanseringen? Då menar jag alltså om man beställde via hemsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Byggarebob

 

Det finns dom som har fått sin iphone 4. Dom beställde den vid midnatt. Kolla tidigare inlägg i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågade halebop support om 4-6 veckor gällde för alla.

 

''Hejsan! det gäller för dom som beställer nu. Så leveranstiden för de som redan har beställt är ca 2-4 veckor enligt den information vi har fått från Apple.''

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker ärligt talat att Halebop är under all kritik vid lansering av iPhone. Medan andra operatörer åtminstone kan avslöja vilken leverans man får ta del av, eller vilken grupp man ligger i förtillfället så väljer Halebop att inte avslöja detta. "Du får den inom 4 veckor", eller "Den informationen kan vi inte ge ut." verkar vara standardsvar. Oavsett hur stort antal man får in från Apple tycker jag att 4-6 veckor är ganska lång väntetid för att få något levererat, åtminstone när man inte ens har en aning om vilken beställning man får ta del av. "Vi inte får tillräckligt med telefoner av Apple vid deras leveranser." - men ändå har man släppt iPhone tidigare i tre generationer och borde vara väl medvetna om efterfrågan av telefonerna.

Finns det ens någon annan slags vara som har så lång väntetid, förutom specialbeställda elektronikvaror, skräddarsydda kostymer och möjligtvis fordon av olika slags typer och former?

Det är kanske jag som har vaknat på fel sida av sängen idag, men ärligt talat så är det väldigt lång väntetid på den här produkten, och det tänjer på gränserna även om telefon i sig är väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ Ozmodiar

 

Om du beställer nu är det 4-6 veckor leveranstid. Om du beställde på realesen skulle du fått den denna vecka. Om du är så mån om en produkt så gäller det att boka så snabbt som möjligt. Annars får man skylla sig själv tycker jag.

 

Tycker heller inte att du ska klaga på att halebop inte har lärt sig av tidigare släpp. Om dom har telefoner på lager så skickar dom ut dom. Dom skyndar ju sig så snabbt dom kan. Om du ska klaga på nån så är det apple för att det är dom som tillverkar och skickar ut telefonerna till operatörerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ Ozmodiar

 

Om du beställer nu är det 4-6 veckor leveranstid. Om du beställde på realesen skulle du fått den denna vecka. Om du är så mån om en produkt så gäller det att boka så snabbt som möjligt. Annars får man skylla sig själv tycker jag.

 

Tycker heller inte att du ska klaga på att halebop inte har lärt sig av tidigare släpp. Om dom har telefoner på lager så skickar dom ut dom. Dom skyndar ju sig så snabbt dom kan. Om du ska klaga på nån så är det apple för att det är dom som tillverkar och skickar ut telefonerna till operatörerna.

 

Har du fått din leveransstatus ändrad? Jag tror vi beställde ungefär samma tidpunkt på fredagen, men än så länge har jag bara registrerad status.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fått din leveransstatus ändrad? Jag tror vi beställde ungefär samma tidpunkt på fredagen, men än så länge har jag bara registrerad status.

 

Nej, fortfarande bara registrerad. Beställde du ca 11 på fredagsförmiddagen? Chattade idag igen med support. Han trodde den skulle skickas denna vecka. Får sikta på det.

 

Föressten beställde du en 16 gb? Om du gjorde det så borde vi lätt komma på samma leverans :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, fortfarande bara registrerad. Beställde du ca 11 på fredagsförmiddagen? Chattade idag igen med support. Han trodde den skulle skickas denna vecka. Får sikta på det.

 

Föressten beställde du en 16 gb? Om du gjorde det så borde vi lätt komma på samma leverans :D

 

 

Ja jag beställde vid ca 9.30-10.00 på fredagsförmiddagen men var så klart uppe vid midnatt för att försöka beställa den först ;) Men eftersom det laggade något oerhört vid releasen beställde man den på morgonen som sagt.

 

Jag beställde en 16 gb ockå ja :) Min kära 3G som jag köpte vid release för två år sedan gick sönder för typ 2 månader sen och den hade 16 gb men det var jag inte i närheten av att använda upp så det ska nog räcka med 16 nu också.

Vi får hålla tummarna på att vi får börja pilla på våra phones redan denna veckan rockapa.gif

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mig svarar de inte alls hur jag ligger till i kön, bara standardsvaret att bla bla turordning, skickas när de kommer in bla bla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ Ozmodiar

 

Om du beställer nu är det 4-6 veckor leveranstid. Om du beställde på realesen skulle du fått den denna vecka. Om du är så mån om en produkt så gäller det att boka så snabbt som möjligt. Annars får man skylla sig själv tycker jag.

 

Tycker heller inte att du ska klaga på att halebop inte har lärt sig av tidigare släpp. Om dom har telefoner på lager så skickar dom ut dom. Dom skyndar ju sig så snabbt dom kan. Om du ska klaga på nån så är det apple för att det är dom som tillverkar och skickar ut telefonerna till operatörerna.

 

Jag bokade tidigt, men jag liksom andra vill gärna ha våra telefoner snart. Jag är medveten om att det är väntetid på telefonerna, men om du läser mitt inlägg så handlar det inte om det utan att Halebop inte har möjligheten att berätta vilken plats msan har i deras kösystem, eller vilken leverans man kommer få sin telefon med. Jag riktar även inlägget mot Apple, och tycker att det är under all kritik även där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gud va ni är otåliga hihihi.gif

Den kommer när den kommer så enkelt är det.

Det hjälper inte att tjata på Halebop för dom kan inte skynda på leveransen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gud va ni är otåliga hihihi.gif

Den kommer när den kommer så enkelt är det.

Det hjälper inte att tjata på Halebop för dom kan inte skynda på leveransen.

 

Inte jag och inte många har klagat? Vi diskuterar bara, inga klagomål här. Vi suktar bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...