Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport i Telias fiberbredband!?


McCalle
 Share

Rekommendera Poster

Jag har ett stort problem med min Airport Extrem (UFO) i kombination av telias fiberbredband. Kontakten med nätet kopplas ner konstant. Jag kan starta om Airporten säkert 5-10 ggr per dag. Det konstiga är att många ggr så ser jag nätverket och signalen är stark. Men det är bara stopp. Frågan är då om det är min Airport som är problemet eller Telias utrustning.

Först sitter en Orexis fibermottagare. Därifrån till en Intento bredbandswitch som splittar bredband, TV och telefon. Så genom den kopplar jag vidare till min AirPort.

Det lustiga är att min flickvän har exakt samma utrustning och har exakt samma problem.

Är det någon som har samma erfarenhet eller tips på en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raphael Mabo

Som ett led i felsökningen rekommenderar jag att du tillfälligt kopplar från Airport och kör kabeln direkt in i datorn istället för in i Airport Extreme. Se om detta gör någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ett par olika modeller av ufot och gemensamt är att de alla är omoderna, så börja med att koppla bort den. Provat med kabel till routern istället för trådlöst? Prova annars att helt koppla förbi den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 years later...

Hur många LAN-uttag har du på boxen där ditt fiber kommer in? 

Hos mig är det 4, varav ett är för TV och ett är för datorn.

IMG_9219.JPG

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...