Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Burkigt" ljud vid samtal med iPhone 4


ettunK

Rekommendera Poster

Hejsan

Är överlag otroligt nöjd med min iPhone 4. Men nu när jag pratar med en kompis som också har en så tycker jag att han låter burkigt. Varken jag eller han pratar via högtalare eller liknande utan med telefonen vid örat. Det låter dessutom lika burkigt (om inte mer) även när jag/vi har handsfree/hörlurar i.. Känns jättekonstigt, för så ska det väl inte vara?

Har tidigare haft en 3g i två år, men inte upplevt någon "burkighet" med den.

Det jag undrar är om fler tycker att ljudkvalitén i samtal upplevs som "burkiga"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker alla alltid klagat på att det låter skit när jag pratar i min iPhone.

 

Jag har ju bara min gamla 3g att jämföra med, men såhär burkigt var det inte med den. =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neeeeeeeej! Vafaen, någon sa samma sak till mig direkt när jag rinde de i förrgår... hoppades det var något temporärt, får testa mer imorgon. Låter ju inte direkt lovande. Frågan om verkstäder byter ut telefonen mot en "rekonditionerad" enhet (borde väl inte finnas några än?) eller en helt ny? För man lär ju inte kunna byta ut den i butik på några månader...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neeeeeeeej! Vafaen, någon sa samma sak till mig direkt när jag rinde de i förrgår... hoppades det var något temporärt, får testa mer imorgon. Låter ju inte direkt lovande. Frågan om verkstäder byter ut telefonen mot en "rekonditionerad" enhet (borde väl inte finnas några än?) eller en helt ny? För man lär ju inte kunna byta ut den i butik på några månader...

 

Nej, speciellt roligt verkar det inte. Hoppas bara att det finns någon relativt enkel utväg/lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, speciellt roligt verkar det inte. Hoppas bara att det finns någon relativt enkel utväg/lösning.

 

Jag vågar inte hoppas på för mycket dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Vad stod det i länken den verkar vara bruten...

jag tycker att ljudet är jätteburkigt från min kolegas iphone 4 och folk säger att det är burkigt från min också.

Är det en bug som går att fixa eller skall jag häva köpet. Måste veta är desperat =(

jag har googlat och det verkar inte som om så många utländska användare noterat detta, hittar mest svenska klagomål

 

väntar ivrigt på mer info..

tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina kompisar tycker att det låter burkigt när jag ringer från min 3GS. Så det kanske är ett återkommande problem som Apple har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad stod det i länken den verkar vara bruten...

jag tycker att ljudet är jätteburkigt från min kolegas iphone 4 och folk säger att det är burkigt från min också.

Är det en bug som går att fixa eller skall jag häva köpet. Måste veta är desperat =(

jag har googlat och det verkar inte som om så många utländska användare noterat detta, hittar mest svenska klagomål

 

väntar ivrigt på mer info..

tack!

 

Det råkade tydligen hoppa med ett tecken precis efter adressen.. (testar igen)

http://discussions.a...sageID=11807368

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...