Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Var precis så det stod igår på dagen. Sen på kvällen uppdaterades det med mer info. Bor i Borås också. Men du borde ha mobilen imorrn/torsdag. Jag fick dock inte mitt micro-sim så fick ta till saxen på gamla tills det nya kommer.

 

fan va glad jag blir nu! har inte fått något micro-sim heller men enligt vissa andra så är det bara att gå in i butiken och få ett drirekt :D

tack för svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Var precis så det stod igår på dagen. Sen på kvällen uppdaterades det med mer info. Bor i Borås också. Men du borde ha mobilen imorrn/torsdag. Jag fick dock inte mitt micro-sim så fick ta till saxen på gamla tills det nya kommer.

 

en sak till. av ren nyfikenhet, när uppdaterades telia/leverans sidan? för det står fortfarande "väntar på leverans" men jag har hört från många att den är lite dryg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en sak till. av ren nyfikenhet, när uppdaterades telia/leverans sidan? för det står fortfarande "väntar på leverans" men jag har hört från många att den är lite dryg.

 

Den uppdaterades några timmar efter jag fått telefonen =). Och jag var inne på telia i Borås men deras microsim var slut så fick ta till saxen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den uppdaterades några timmar efter jag fått telefonen =). Och jag var inne på telia i Borås men deras microsim var slut så fick ta till saxen.

 

 

 

Slut där igen? Dom är ju helt otroliga! Hur svårt kan det vara att ha ett litet lager med microsimkort!? Ett kuvert ffs! Var samma visa när jag hämtade ut min nya 4a efter reparation. "Nej tyvärr vi har inget microsim... men telia butiken i göteborg har!" Ja men visst åker jag dit.. eller inte!

Telia fungerar bra så länge man håller sig ifrån deras butik i Borås, bara haft strul med dom där suck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått elektronisk förhandsvisning idag! hurra hurra hurra! :D jag känner mig helt sprallig! Det är som julafton när man var liten! Så fullkomligt härlig känsla :D HURRA! .. Jag vågar knappt kolla igen.. Weeee! \o/

 

Ja jag är över 10år faktiskt ;) men det är så kul ju!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick precis mitt ordernummer nu.

fast genast har jag inte så bråttom att få min telefon längre för nu har datorn gått sönder, så jag kan inte göra nått med min telefon när jag får den iallafall! yeeey... underbart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick precis mitt ordernummer nu.

fast genast har jag inte så bråttom att få min telefon längre för nu har datorn gått sönder, så jag kan inte göra nått med min telefon när jag får den iallafall! yeeey... underbart!

:C

Kan de inte aktivera den åt dig i butiken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det datum du ser är det datuom då Telia "handlagt" din order, inte det datum då du beställt den i butik/via 90200 eller på internet.

 

"Det spelar ingen roll vilken dag vi handlägger din beställning, du har ändå en reserverad köplats. Vi handlägger alla beställningar i tur och ordning så fort vi kan."

 

Det är ingen som har samma datum på orderdatum som beställningsdatum. Orderdatum är då Telia lägger ordern hos Apple, typ. Beställningsdatum är det datum då du beställt den i t.ex. butik.

 

AHA!! Ok tack Kalle... det var hygligt av dig att skriva (lol)

Men det är inget jag tror på tyvärr. Dom skriver bara så för att lugna mig. Det finns folk som beställt den 5 och 6e aug som får den levererad

idag. Hos mig står det att det är cirka 38 dagar kvar till jag får min.. (snyft!)

 

Här kan ni få ungefärliga leveransbesked. Bara att söka upp ert ordernr: http://alexnilsson.eu/_iphone/

Much obliged sir ;)

Men det gör mig inte så himla glad.... :(

 

Olevererade ordrar före: 3153

Ordrar mellan dig och senast skickad: 3048

Uppskattad leverans: ~38dagar (84/dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter (nästan) daglig bevakning i en månad kan jag äntligen också glädjas åt att "Elektronisk förhandsinformation är mottagen".

Beställde 5/8 via telia.se. En 32 gb och jag signerade direkt via mina sidor.

Har man lite flyt får man den innan helgen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter (nästan) daglig bevakning i en månad kan jag äntligen också glädjas åt att "Elektronisk förhandsinformation är mottagen".

Beställde 5/8 via telia.se. En 32 gb och jag signerade direkt via mina sidor.

Har man lite flyt får man den innan helgen...

 

Samma här! galetglad.gif

 

Beställde också 5/8 men i butik, 32 Gb. Det blir nästan exakt 5 veckor då.

 

Man kanske redan skulle gå in i butiken och hämta ett microsim..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker väldigt synd om er, jag beställde min 30/8 i butiken, 16 gb. kommer idag eller imorgon. den var i örebro igår, ska bara komma hit till karlstad nu. ska gå ner och hämta ett micro-sim snart :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker väldigt synd om er, jag beställde min 30/8 i butiken, 16 gb. kommer idag eller imorgon. den var i örebro igår, ska bara komma hit till karlstad nu. ska gå ner och hämta ett micro-sim snart :D

nä vill man ha 32GB är det inte bara plånboken som får lida lite extra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:C

Kan de inte aktivera den åt dig i butiken?

 

det är mycket möjligt att dom kan. men det känns som att jag isåfall kan vänta på att dumburken kommer tillbaks från service. det är ju så mycket jag ska göra med iphonen annars, känns som att jag kan vänta och göra allt ordentligt första gången från min huvuddator. annars kan jag använda en annan dator som står och skräpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. beställde en 32GB från telia.se 20/8.. snart tre veckor sedan och fortfarande inget ordernummer.

Börjar kännas lite småsurt nu när de som beställt 16GB lurar ännu senare redan fått sina levererade. Att det finns färre 32:or har jag förstått, men det borde inte fördröja Telias arbete att lägga in ordern i systemet. Kanske att det på totalen inte påverkar väntetiden men det känns verkligen som ett vakuum av tid när man inte ens vet att orden är ordentligt lagd. Kundtjänst tröstar med "hög arbetsbelastning, vänta några dagar till.."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag beställde en 32gb på telia.se ca: 10-15/8 och fick mitt ordernummer den 23/8 och ser nu i kväll på postens sida att min lur ligger i jönköping. På telias sida står det fortfarande "väntar på leverans".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick äntligen Elektronisk förhandsinformation mottagen, 13:51 idag.

Beställde 9/8, 32GB.

Hoppas nu verkligen den hinner komma innan helgen, bor rätt nära Jönköping så man kan ju hoppas :)

 

Kommer naturligtvis inte hinna få sim-kortet innan dess, kan man gå in på en telia butik och erhålla ett?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick 0Š1ntligen Elektronisk f0‹2rhandsinformation mottagen, 13:51 idag.

Best0Š1llde 9/8, 32GB.

Hoppas nu verkligen den hinner komma innan helgen, bor r0Š1tt n0Š1ra J0‹2nk0‹2ping s0Š2 man kan ju hoppas :)

 

Kommer naturligtvis inte hinna f0Š2 sim-kortet innan dess, kan man g0Š2 in p0Š2 en telia butik och erh0Š2lla ett?

hinner inte jag heller. Min l0Š2g ocks0Š2 i j0‹2nk0‹2ping ig0Š2r men jag t0Š1nkte g0Š2 f0‹2rbi teliabutiken n0Š1r jag h0Š1mtat ut paketet. 0‡2r ju j0Š1ttem0Š2nga h0Š1r som f0Š2tt ett tempor0Š1rt sim-kort i butik :) annars kan man klippa till det gamla kanske :D .. om man v0Š2gar. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min iphone 32 gb idag kom med version 4.0.2 så ingen jailbreak på ett tag hoppas det inte tar allt för lång tid med 4.1:) kan ju säga att jag är jätte nöjd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick äntligen Elektronisk förhandsinformation mottagen, 13:51 idag.

Beställde 9/8, 32GB.

Hoppas nu verkligen den hinner komma innan helgen, bor rätt nära Jönköping så man kan ju hoppas :)

 

Kommer naturligtvis inte hinna få sim-kortet innan dess, kan man gå in på en telia butik och erhålla ett?

Jag bara knalla in i en Telia butik så fick jag det direkt slipper man vänta även på det ska ramla ner i brevlådan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligaste märkligast. Jag fick ett sms med Kollinummer, men det fanns inte med när jag skulle hämta ut paketet. Samtidigt såg det ut såhär på postens hemsida, vilket jag visade personalen vid uthämtningsstället:

Vikt:

0,50 kg

Typ av försändelse:

Postpaket

Kvitterad av:

K ANKA

Tilläggstjänster:

-

Referens eller ordernr:

70010018xxxx-x

Historik:

Datum Meddelande

9 sep kl 15:20 Värnamo Lb, Försändelsen har lämnats till mottagaren

9 sep kl 13:09 Linköping, Lastad på bil, utkörning påbörjad

9 sep kl 13:07 Linköping, Ankomst till distributionsterminal

9 sep kl 11:40 Hemköp Karlshamn, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe

9 sep kl 09:50 Värnamo Lb, Lastad på bil, utkörning påbörjad

9 sep kl 09:18 Värnamo Lb, Ankomst till distributionsterminal

9 sep kl 09:13 Lidköping, Lastad på bil, utkörning påbörjad

9 sep kl 09:11 Lidköping, Ankomst till distributionsterminal

9 sep kl 07:32 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren

8 sep kl 21:14 Jönköping, Sorterad

 

Jätteskumt! Kalle Anka har alltså hämtat ut mitt paket, som anlände i Karlshamn, på posten i Värnamo! :o

 

Fast.. sån tur var hade jag ett annat paket samtidigt att hämta ut, o då hittade personalen mitt paket från telia så jag fick det ändå :D

 

Kul va? Sitter o uppdaterar den till 4.1 nu mums :3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick in i butik den 9e aug. Fick vänta till i tisdags på att få ett ordernummer smsat till mig och där står

det nu att orden mottagen 24 augusti. Tycker det är skitkasst att 3 veckor flöt utan att något hände och sen

får man ordern upplagd på den dagen dom behagar knappa in den...

 

Telia är inte bra. Trist som f*n att få vänta typ 5-6 veckor till. Det utgår jag från att jag får

 

Hej hopp i lingonskogen ;)

 

 

Tar tillbaka allt och älskar nu Telia :)

 

Hämtade min igår... ganska exakt 4 veckor efter beställning....

 

Har skall lekas (hehe)

 

z

ps hade ett nummer som var typ 70010018**** for you guidance

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej. Första posten från en total Apple-n00b.

 

Slängde ut min HTC Desire efter att ha fått leka med en 3GS några timmar.

 

Beställde en iPhone 4 32GB från Telia igår. Tjejen jag pratade med sa att det skulle handla om 2-3 veckor, men vi får väl se. Det verkar ju som om leveranstiderna varierar kraftigt.

 

Jag har en helt otrolig telefon som heter Sony Ericsson G502 som gör att jag klarar mig så länge... ;-p

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kanske är mer av en fråga till telia men då jag tror att ni kan svara på detta försöker vi här ändå.

Om man går till en telia-butik och ber att få byta till micro-sim, aktiveras det direkt, alltså kommer mitt gamla sim att sluta fungera på en gång?

Befinner mig nämligen i Göteborg och kommer ta tåget hem där min kära iphone ligger på det lokala Ica redo för avhämtning, jag tänkte passa på att byta kort här i göteborg då det är en rejäl bit till närmaste telia-butik där jag bor, men om mitt gamla sim inte längre fungerar kommer jag inte ha en fungerande mobil mellan bytet av simkort tills jag hämtat upp min iphone?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...