Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Woot. Fick precis sms om att jag kan hämta ut iPhonen.

 

Beställde den 19 september via 90200, kontant.

vilken storlek? :o

Beställde en 32a dagen efter anders.. Kanske jag får min 32 snart med då :D

Undra vad Anders hade för ordernummer.. Hmm :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Beställde i butik den 15/8, och på måndag får jag min iPhone 4 32gb Svart. Micro-SIM redan levererat.

 

Sällan önskar man att helgen skall gå snabbare! :storkram:

/Andreas

 

Wow, det var imponerande! Beställde min 32a den 9/8 och det tar nog minst en vecka till innan jag får min (med tanke på att mitt ordernummer är så högt).

 

Fick du ett ordernummer mindre än 70010018XXXX eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, det var imponerande! Beställde min 32a den 9/8 och det tar nog minst en vecka till innan jag får min (med tanke på att mitt ordernummer är så högt).

 

Fick du ett ordernummer mindre än 70010018XXXX eller?

Hej!

 

Beställd i butik 15/8 .

Order tillagd 23/8.

Levererad 2/9.

 

Ordernr.

700100185XXX

 

 

MVH Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Beställd i butik 15/8 .

Order tillagd 23/8.

Levererad 2/9.

 

Ordernr.

700100185XXX

 

 

MVH Andreas

galet nära mitt eget nummer det där! Hur fick du reda på att den kommer på mondag? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

galet nära mitt eget nummer det där! Hur fick du reda på att den kommer på mondag? :o

 

Svinigt värre, jag beställde min 10/8:e och har status:

2010-08-25 - Väntar på leverans

Har de ingen kö eller hur fungerar skiten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

galet nära mitt eget nummer det där! Hur fick du reda på att den kommer på mondag? :o

 

Fick kolli-ID via sms. Postens paketsöktjänst avslöjar att paketet idag ligger i Ånge - och av egen erfarenhet tar det en dag mellan just Ånge och Arjeplog där jag bor.

 

Hoppas att ni andra får era lurar så snart som möjligt! Ser fram emot min första iPhone efter över ett års suktande.

 

MVH Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på telia.se/leverans står det bara "väntar på leverans" men när jag kollar på posten står det "elektronisk förhandsinformation mottagen", vad innebär detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick kolli-ID via sms. Postens pakets0‹2ktj0Š1nst avsl0‹2jar att paketet idag ligger i 0‡3nge - och av egen erfarenhet tar det en dag mellan just 0‡3nge och Arjeplog d0Š1r jag bor.

 

Hoppas att ni andra f0Š2r era lurar s0Š2 snart som m0‹2jligt! Ser fram emot min f0‹2rsta iPhone efter 0‹2ver ett 0Š2rs suktande.

 

MVH Andreas

grattis :D har också nummer som slutar på 185xx så kanske kanske! Snart.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch nu fick jag inte redigera mitt inlägg..

 

Men hur funkar det här med posten egentligen. Får telia först telefonerna, o sen skickas de till oss eller är det så smart att telia låter telefonerna skickas direkt till oss?

Hur kan man annars söka på posten med sitt ordernummer och telias kundnummer? :chockadskeptisk:

 

Har lyckats spåra på posten upp till ordernummret precis under mitt :S Sen funkar det inte.. såklart.. Buuu :deppig:

maximal otur eller? :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar ha lossnat lite hos telia. Jag beställde min 32Gb 2/8 och kan hämta ut den på måndag. En kompis beställde sin 32Gb i veckan och fick meddelat att det endast var 2 veckors leveranstid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt om det är i helt rätt tråd, men hittade inte någon annan aktiv telia forumtråd där det såg ut att passa bra att posta det förutom i fråga operatörerna där jag också skrev. Så skriver här.

 

Har en fråga angående mobilsurfen hos Telia. Får man bara fri tillgång till telia:s surfzoner om man beställer med mobilsurf extra? Eller får man även det med mobilsurf? För funderar att beställa en iphone 4 med Telia Max 25 via CSN och med Telia Max 25 går det ju bara få mobilsurf och inte mobilsurf extra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har beställt en iphone 4 från telia i butiken den 30/8 och jag väntar just nu på luren, jag undrar hur jag kan veta när den kommer. mitt order nummer är 700100196XXXX, jag har sett att vissa ser när luren kommer, det står bara : väntar på leverans, någon som vet hur jag kan få reda på hur lång tid det tar? tack för svar så snabbt som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken storlek? :o

Beställde en 32a dagen efter anders.. Kanske jag får min 32 snart med då :D

Undra vad Anders hade för ordernummer.. Hmm :P

 

 

16 gb. Fick microsim och telefon i fredags :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på telia.se/leverans står det bara "väntar på leverans" men när jag kollar på posten står det "elektronisk förhandsinformation mottagen", vad innebär detta?

 

 

Att de som skickar ut telefonerna å Telia är lite osyncat. Telefonen skickas om någon dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på telia.se/leverans står det bara "väntar på leverans" men när jag kollar på posten står det "elektronisk förhandsinformation mottagen", vad innebär detta?

 

måste jag ha något annat nummer än order numret för att kolla posten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för er som fyllde i papper hemifrån och skickade in, hur lång tid tog det från och med att ni skickade in papperna tills telefonen ramlade ner hemma hos er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för er som fyllde i papper hemifrån och skickade in, hur lång tid tog det från och med att ni skickade in papperna tills telefonen ramlade ner hemma hos er?

 

Beror på om telefonerna finns redo för leverans direkt eller inte.

Själv signerade jag via mina sidor och behövde således ej få något hemskickat för påskrift.

Men för mina vänner som fått det hemskickat och skrivit på och sedan skickat tillbaka det tog det ca 1-2 veckor innan telefonen fanns för uthämtning.

Detta var då när det fanns telefoner i lager och ej inväntade någon leverans från apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på om telefonerna finns redo för leverans direkt eller inte.

Själv signerade jag via mina sidor och behövde således ej få något hemskickat för påskrift.

Men för mina vänner som fått det hemskickat och skrivit på och sedan skickat tillbaka det tog det ca 1-2 veckor innan telefonen fanns för uthämtning.

Detta var då när det fanns telefoner i lager och ej inväntade någon leverans från apple.

 

 

Ja herregud... Eftersom jag har haft så extremt mycket strul med både Telia och Tele2 så lovade Telia att dom skulle flytta fram min beställning. Jag beställde den 10/8 och fick hem mina papper i fredags. När jag frågade Helene i Telias KT om hur mkt hon skulle flytta fram min beställning så satt hon och funderade ett tag. Tillslut sa hon att det vore ganska rimligt om jag skulle få min telefon den 10 september, och det är ju om 4 dagar. Känns inte helt rimligt att mina papper som jag postade idag ska hinna till Telia, behandlas, min telefon ska packas och skickas och komma till Ica för uthämtning tills på fredag. Men jag håller tummarna! haha! Posetiva tankar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag funderar på att ringa KT och fråga lite om beställningen och när den kommer,

jag undrar bara om det är värt att sitta i en timmas lö eller ska jag leva på och vänta? crossfingers.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja herregud... Eftersom jag har haft så extremt mycket strul med både Telia och Tele2 så lovade Telia att dom skulle flytta fram min beställning. Jag beställde den 10/8 och fick hem mina papper i fredags. När jag frågade Helene i Telias KT om hur mkt hon skulle flytta fram min beställning så satt hon och funderade ett tag. Tillslut sa hon att det vore ganska rimligt om jag skulle få min telefon den 10 september, och det är ju om 4 dagar. Känns inte helt rimligt att mina papper som jag postade idag ska hinna till Telia, behandlas, min telefon ska packas och skickas och komma till Ica för uthämtning tills på fredag. Men jag håller tummarna! haha! Posetiva tankar!

 

Gör som jag alltid gör när man är medveten om att det är långa leveranstider.

Hoppas inte förmycket, utan gör det motsatta istället. Tänk att du kommer få din telefon om 1 - 1 ½ månad istället.

 

Det jag menar är, att man inte ska bygga upp förhoppningar i onödan ;).

Sen är inte min erfarenhet den bästa gällande Telia KT heller. Mycket som "försvinner" i anteckningarna hos dom, enligt min erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min telefon idag. När jag betänker efterfrågan känner jag mig nöjd med den väntetid jag haft, men har naturligtvis förståelse för er som väntat längre och fortfarande inte fått någon telefon.

 

MVH Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...