Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Hej!

 

Själv är jag inte den som brukar hänga på låset när det gäller nya teknikprylar, utan jag väntar gärna någon vecka/månad innan jag hoppar på tåget. Men nu när jag trodde att de värsta leveranstiderna skulle vara över och man bara skulle kunna promenera in i vilken butik som helst och hämta ut en iPhone 4 så verkar det fortfarande vara "slut i lager" på de flesta håll. Någon som vet om det finns en butik i Stockholm som har iPhone 4 i lager (16 GB räcker fint, behöver ej nödvändigtvis vara 32 GB)? Jag har ett Telia-abonnemang där bindningstiden har gått ut, men vill inte binda upp mig på ytterligare 24 månader eftersom iPhone 5 ryktas komma redan nästa höst, därför vill jag köpa telefonen utan något abonnemang. Om den sedan är operatörslåst till Telia gör det alltså ingenting, bara jag kan tuta och köra med mitt bef. abonnemang utan att själv behöva låsa upp den från någon annan operatör (och jag vill inte köpa importerat/jailbreakat för att spara lite pengar eftersom jag köper den på företaget och då vill att allt skall vara så enkelt och smidigt som möjligt).

 

Någon som har ett tips om var det går att hitta en (eller två) sådana iPhone 4? För avhämtning i butik i Stockholm alltså? Tack på förhand för vänligt engagemang i denna fråga!

 

Mvh Mark

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hepp -- här kommer jag med ett svar på min egen fråga: Jag fick ett tips om Telia-butiken på Kungsgatan, och minsann hade de inte två st. svarta iPhone 4 16 GB i lager som bara låg och väntade på mig. Så problemet är löst. För min del i alla fall. Men finns det andra som sitter i samma båt (som jag satt i) så vet ni nu var ni kan kolla. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

annars om det är någon där ute som behöver en iphone 4 så tar det ungefär en vecka för att den ska levereras nu, på telia.se säger de 1-3 veckor men när jag beställde så stod det 5-6 veckor, fick den efter 8 dagar, har också vänner som det har hänt samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

annars om det är någon där ute som behöver en iphone 4 så tar det ungefär en vecka för att den ska levereras nu, på telia.se säger de 1-3 veckor men när jag beställde så stod det 5-6 veckor, fick den efter 8 dagar, har också vänner som det har hänt samma sak.

 

Det verkar som jag var den enda som hade riktig otur och fick vänta i 5 veckor på min :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hepp -- här kommer jag med ett svar på min egen fråga: Jag fick ett tips om Telia-butiken på Kungsgatan, och minsann hade de inte två st. svarta iPhone 4 16 GB i lager som bara låg och väntade på mig. Så problemet är löst. För min del i alla fall. Men finns det andra som sitter i samma båt (som jag satt i) så vet ni nu var ni kan kolla. Lycka till!

Jag var där vid 17-tiden idag. Och då var dem slut. Tack för det! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Beställde min iPhone 24/11. Någon som vet hur långa leverenstider Telia har ?

Har ordernr 7001002719XX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde över telefon den 21/11 och beräknad leveranstid ska vara 3 veckor enligt Telia.

 

Någon här som nyligen fått sin telefon ?

 

Någon som vet om Telia får leverans någon viss dag under veckan ?

 

Förövrigt beställde jag med kontantkort

 

Pris telefon: 6195 kr

Kontantkort prata på med mobilsurf 0.5 GB / månaden förr 499 kr om året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde över telefon den 21/11 och beräknad leveranstid ska vara 3 veckor enligt Telia.

 

Någon här som nyligen fått sin telefon ?

 

Någon som vet om Telia får leverans någon viss dag under veckan ?

 

Förövrigt beställde jag med kontantkort

 

Pris telefon: 6195 kr

Kontantkort prata på med mobilsurf 0.5 GB / månaden förr 499 kr om året.

 

den leveranstiden kan du nog glömma..... Idag har Telia inga leveransbesked att lämna och har inte fått någon leverans under hela november

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den leveranstiden kan du nog glömma..... Idag har Telia inga leveransbesked att lämna och har inte fått någon leverans under hela november

 

Oj då det var mer än vad jag visste...

 

Då blir det nog en lång väntan, Kan tänka mig att det är några före mig med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De lät inte så bra :( Undra varför inte Telia får någon leverans, dem andra operatörerna har ju iPhones i lager.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är senaste besked från Telia:

 

Ingen leverans före jul

Enligt mobiltillverkarna står marknaden inför en global komponentbrist som kommer att påverka möjligheten till att leveranserna uppfylls enligt önskemål. Telia inväntar besked från leverantörer om kommande leveranser. Tyvärr kan vi inte garantera att iPhone 4 16 GB levereras innan julafton då detta styrs helt av storleken på de leveranser vi får. Det kan fortfarande finnas iPhone 4 16 GB kvar lokalt i våra Telia butiker. iPhone 4 32 GB finns fortfarande i lager.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...