Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Ringde precis Telia kundservice då jag var lite nyfiken på orderstatus (jag beställde i fredags 00.18). De hade ingen information att ge om plats i kö eller leveranstid. De kunde se att min order hade gått igenom, men om det rörde sig om dagar eller veckor kunde de inte uttala sig om. Jävligt märkligt. Jag får känslan av att de inte har en kö, utan snarare en stor svart säck som de försöker reda ut...

Gjorde samma sak, ungerfär vid samma tid, och får samma känsla...

 

Beställde min också vid tolvslaget, ringde kundtjänst idag och fick 3-4 veckor. Så jävla pissigt.

 

Vilka telia-kunder var det som fick sms-erbjudandet?

Jag fick det. Vet inte varför. Och fick precis ett nytt SMS, för en timme sen, med ett nytt, annorlunda, erbjudande setup.

Märkligt, då jag beställde i teliabutik i fredags (sista luren gick 8 nummer före mig), fick ett ordernr,

och liksom många andra just nu väntar som ett barn på julafton efter leverans-SMS:et.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar
christian.hjalmarsson

Jag fick SMS-erbjudandet igen för en stund sen, nappade inte denna gången heller. Har ju redan beställt på nätet...

 

Telia, när kommer vi få svar ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick sms erbjudande. Men inget mer efter det jag skickade intresse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte fått nåt sms av Telia idag där det står nåt ordernummer. Dom skriver ju överallt att dom skulle skicka ut det under dagen. Faan, man blir ju riktikt besviken på Telia nu. Jag beställde via telefon och har bara fått en beställningsbekräftelse. Är det nån annan som inte fått sitt ordernummer? Man kan ju tyvärr inte söka med ärendenumret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inget SMS med ordernummer än så länge. Känns dessvärre som att det inte kommer nåt idag heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte fått nått ännu heller :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte fått nåt sms av Telia idag där det står nåt ordernummer. Dom skriver ju överallt att dom skulle skicka ut det under dagen. Faan, man blir ju riktikt besviken på Telia nu. Jag beställde via telefon och har bara fått en beställningsbekräftelse. Är det nån annan som inte fått sitt ordernummer? Man kan ju tyvärr inte söka med ärendenumret.

Nej, de säger att de kommer skicka ut från och med idag. Från teliaiphoneblog:

 

Kunder som har beställt en iPhone 4 kommer att får korrekt leveransinfo utskickat via SMS och mail från och med måndagen 2/8. Vi beklagar det felaktiga beskedet.

 

http://www.teliaiphoneblog.se/leveransstatus-pa-iphone-4/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag beställde 00:40 på fredag har ej heller fått odernummer troode man hadde en chans att få första leverans .... undrar hur många telia hadde i lager..

jaja bara att vänta och se imorgon om det kommer nåt sms hörde att nästa leverans kommer 12 augusti enligt annan chat med annat bolag....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag beställde 00:40 på fredag har ej heller fått odernummer troode man hadde en chans att få första leverans .... undrar hur många telia hadde i lager..

jaja bara att vänta och se imorgon om det kommer nåt sms hörde att nästa leverans kommer 12 augusti enligt annan chat med annat bolag....

12 augusti bör stämma med det jag hörde från Apple. Förra veckan sa de tre veckor till nästa leverans. Och då skulle Apple Store ha en drös av dem...

 

Har hört något om 800 iPhones per leverantör i Sverige första lagret. Någon som påstod att den infon kom från Apple också. Vet dock inte om det ska ha gällt i hela Sverige.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade lite närmare på det specialerbjudandet som kom med SMS (månd ca 16), sidan 2 skriver Telia....

 

"Just nu har vi en mycket stor efterfrågan på iPhone 4, därför beräknas leveranstiden till minst 4-5 veckor.

Din beställning läggs i en kölista och så fort telefonerna anlänt till Telia levereras de i turordning.

Vi kommer att meddela dig via sms när vi har information som berör din leverans."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade lite närmare på det specialerbjudandet som kom med SMS (månd ca 16), sidan 2 skriver Telia....

 

"Just nu har vi en mycket stor efterfrågan på iPhone 4, därför beräknas leveranstiden till minst 4-5 veckor.

Din beställning läggs i en kölista och så fort telefonerna anlänt till Telia levereras de i turordning.

Vi kommer att meddela dig via sms när vi har information som berör din leverans."

 

Den informationen från Telia stämmer ju inte heller eftersom kunder som köpte via SMS-erbjudande har nu fått sina telefoner...

 

Alltså Telia har misskött denna lansering tycker jag. Ingen korrket info någonstans!!

 

 

• SMS-kunderna skulla räkna med leveranstid på minst 4-5 veckor. SMS-kunderna har börjat få sina telefoner!

• När man beställde 01:00, en timme efter lansering stod det lagervara och leverans 5/8. Båda påståendena var helt fel!

• I butik sa de, efter att jag köat och butiken sålt den ENDA!! 32Gb butiken fått in, att den infon man fick under natten på webbetällningar ska gälla. Påståendet var helt fel!

• Ingen man kontaktar vet nått!! Hade de telefoner på lager för kunder som beställde via web eller telefon? Kom igen nu, ut med sanningen!!

 

Detta är tredje lanseringen av en ny iPhonemodell och varje gång krånglar det för Sveriges största telefonoperatör... Dåligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 augusti bör stämma med det jag hörde från Apple. Förra veckan sa de tre veckor till nästa leverans. Och då skulle Apple Store ha en drös av dem...

 

Har hört något om 800 iPhones per leverantör i Sverige första lagret. Någon som påstod att den infon kom från Apple också. Vet dock inte om det ska ha gällt i hela Sverige.

 

Jag har hört en siffra på 5000 som Telia fick i sin första leverans.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande inget SMS. Jag antog erbjudandet efter ca 1 timma. Jag är djuupt deprimerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den informationen från Telia stämmer ju inte heller eftersom kunder som köpte via SMS-erbjudande har nu fått sina telefoner...

 

Alltså Telia har misskött denna lansering tycker jag. Ingen korrket info någonstans!!

 

 

• SMS-kunderna skulla räkna med leveranstid på minst 4-5 veckor. SMS-kunderna har börjat få sina telefoner!

• När man beställde 01:00, en timme efter lansering stod det lagervara och leverans 5/8. Båda påståendena var helt fel!

• I butik sa de, efter att jag köat och butiken sålt den ENDA!! 32Gb butiken fått in, att den infon man fick under natten på webbetällningar ska gälla. Påståendet var helt fel!

• Ingen man kontaktar vet nått!! Hade de telefoner på lager för kunder som beställde via web eller telefon? Kom igen nu, ut med sanningen!!

 

Detta är tredje lanseringen av en ny iPhonemodell och varje gång krånglar det för Sveriges största telefonoperatör... Dåligt!

 

Tycker du ska ha lite överseende att informationen inte uppdateras lika snabbt som du trycker på refresh, vid dessa stora lanseringar så blir systemem överbelastade och fel information kanske inte visas helt korrekt som du vill att den ska göra!

Likaså var det vid lanseringen när alla nya nummer skulle ut och jag fick vänta med att använda min nya lur tills 3 timmar efter jag fått tag i den, så systemen blir överbelastade vid så stort tryck det var vid lansering och kommer säkert att vara det någon vecka framöver.

Alla vi är för fan människor.

SMS-kunderna skulla räkna med leveranstid på minst 4-5 veckor. SMS-kunderna har börjat få sina telefoner!

Antar att telia vill få ut telefoner till de som köpt via det erbjudande de gick ut med! är väl bara bra eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att verka grinig. Men hur uppfattar du

från och med idag.

 

För jag antyder att de börjar skicka ut sms från och med idag och framåt, detta innebär att alla inte kommer få sina sms under denna dag.

 

Hade det enbart stått IDAG så hade det vart en annan femma.

 

Nej, de säger att de kommer skicka ut från och med idag. Från teliaiphoneblog:

 

 

 

http://www.teliaipho...us-pa-iphone-4/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian.hjalmarsson

Inte för att verka grinig. Men hur uppfattar du

från och med idag.

 

För jag antyder att de börjar skicka ut sms från och med idag och framåt, detta innebär att alla inte kommer få sina sms under denna dag.

 

Hade det enbart stått IDAG så hade det vart en annan femma.

 

 

 

 

Och idag får vi ändra till igår då det var då dom började, men att skicka ut sms/mail borde gå rätt fort eller ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att verka grinig. Men hur uppfattar du

från och med idag.

 

För jag antyder att de börjar skicka ut sms från och med idag och framåt, detta innebär att alla inte kommer få sina sms under denna dag.

 

Hade det enbart stått IDAG så hade det vart en annan femma.

Ja, det var ju precis det jag menade, i mitt svar till personen som klagade på att SMS:et inte kommit den 2 augusti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis mitt sms :D

Tack Telia för att ni har stått ut med mitt dåliga tålamod ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian.hjalmarsson

Fick precis mitt sms :D

Tack Telia för att ni har stått ut med mitt dåliga tålamod ;)

 

 

När beställde du ? Och vad har du för leveranstid ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde. Tja . Det har jag glömt. Det var innan den riktiga releasen iallafall. Onsdags kanske. Jag vet ej leveransdatum. Bara att den befinner sig i Jönköping nu. Fick kollinummer. Så 2 dagar kanske. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här, lite hopp från en Facebook-annons. Jag tänker på den första meningen. Visste faktiskt inte att Telia får flest. Och nej, inget SMS här ännu (bekräftelsen daterad fredag 30/7 00:40).

 

"Som största operatör får vi flest iPhones. Vi har bästa nät för röstsamtal (tidningen Mobil) och bästa mobila surfupplevelse (SVT Plus)."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde i onsdags! Fick sms nu precis. När jag kollar status står det:

 

2010-08-03 - Väntar på leverans

 

Vilket jag har lite svårt att tyda... Någon som förstår sig på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian.hjalmarsson

Jag beställde. Tja . Det har jag glömt. Det var innan den riktiga releasen iallafall. Onsdags kanske. Jag vet ej leveransdatum. Bara att den befinner sig i Jönköping nu. Fick kollinummer. Så 2 dagar kanske. :D

 

 

Ok, det var SMS erbjudandet då ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det var SMS erbjudandet då ?

 

Japp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...