Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Beställde 4/8 och fick telefonen idag mindre än 3 veckor efter beställning. Inväntar micro-sim också, sen vad gör vi? Nu kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

på Iphone bloggen så verkar det ju som att telia får in leveranser varje måndag. Men hur många dagar av beställningar täcker en sådan leverans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon här som beställt iphone 4 med Telia Max 25? Funderar på att välja det abonnemanget nämligen.

 

Står i valet mellan det eller att helt enkelt byta operatör till Tele2 och ta tele2 kompis surf student.

 

Någon som har några erfarenheter av dom abonnemangen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon här som beställt iphone 4 med Telia Max 25? Funderar på att välja det abonnemanget nämligen.

 

Står i valet mellan det eller att helt enkelt byta operatör till Tele2 och ta tele2 kompis surf student.

 

Någon som har några erfarenheter av dom abonnemangen?

 

Jag har haft Max 25 i ganska precis ett år. Bytte från Tele2 för alla jag ringde hade/har i princip Telia eller Halebop, och dessa ringer jag gratis till med Max 25 (+uppkopplingsavg.). Och gratis SMS till alla. Telias täckning är ju bra mycket bättre också, jag kan te.x. inte ringa med Tele2 i varken sommarstugan eller fjällstugan.. Telenor fungerar inte heller där. Men som jag sagt tidigare i tråden, bara för Max 25 är bra för mig behöver det ju inte vara bra för dig. Beror på vilka operatörer du ofta ringer till, ringer du till alla olika kan det ju vara bättre med något som har låg avgift till alla. Etc etc.

 

Osäker om denna diskussion hör hemma i den här tråden dock, lite halvt OT. 20% Iphone från Telia 80% Telias abonnemang;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon här som beställt iphone 4 med Telia Max 25? Funderar på att välja det abonnemanget nämligen.

 

Står i valet mellan det eller att helt enkelt byta operatör till Tele2 och ta tele2 kompis surf student.

 

Någon som har några erfarenheter av dom abonnemangen?

 

Jag har Telia Max 25 och är helnöjd. Smsar en hel del och då är det skitbra med gratis sms till alla + har man många vänner med Telia är det billigt att ringa också + (och det är nog det bästa) så har dom en hel del tävlingar ibland och jag har vunnit priser värda 1300 spänn (på 2 månader) så om man ser det så har jag nästan bara tjänat på abonnemanget hehehecelb%20(7).gifpropellerbaver.gif

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Telia Max 25 och är helnöjd. Smsar en hel del och då är det skitbra med gratis sms till alla + har man många vänner med Telia är det billigt att ringa också + (och det är nog det bästa) så har dom en hel del tävlingar ibland och jag har vunnit priser värda 1300 spänn (på 2 månader) så om man ser det så har jag nästan bara tjänat på abonnemanget hehehecelb%20%287%29.gifpropellerbaver.gif

 

 

 

 

Hah! Fan det kanske är dags att ställa upp i de där tävlingarna! Brukar alltid dissa de smsen.. Dumt av mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter hur mycket strul som helst har allt äntligen löst sig.

Beställde första gången 31 juli, men den beställningen försvann. Så beställde igen. Den 9e, så ringde jag i fredags för att kolla läget då jag inte hade fått någon info alls. Så sa de att de inte hade någon beställning på mig, igen. Så beställde igen, i fredags, fick luren idag. :)

 

På butiken jag hämtade ut telefonen glömde de desutom ta betalt för skiten, så fick den gratis. Eller har 50kr förhöjd avgift. Känns dock överkomligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter hur mycket strul som helst har allt äntligen löst sig.

Beställde första gången 31 juli, men den beställningen försvann. Så beställde igen. Den 9e, så ringde jag i fredags för att kolla läget då jag inte hade fått någon info alls. Så sa de att de inte hade någon beställning på mig, igen. Så beställde igen, i fredags, fick luren idag. :)

 

På butiken jag hämtade ut telefonen glömde de desutom ta betalt för skiten, så fick den gratis. Eller har 50kr förhöjd avgift. Känns dock överkomligt.

hahaha! Ja det är du värd om de tappar bort din beställning två gånger ^^ Hoppas du slipper en shock med påslaget på telefonräkningen när den kommer sen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yess..Fick kollinr av KT :-).Beställde 2/8 fick ordern registrerad 13/8 singnerade via brev.16Gb svart .Har inget att klaga på Telia , då det var sagt 5-6 veckor .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon här som beställt iphone 4 med Telia Max 25? Funderar på att välja det abonnemanget nämligen.

 

Står i valet mellan det eller att helt enkelt byta operatör till Tele2 och ta tele2 kompis surf student.

 

Någon som har några erfarenheter av dom abonnemangen?

 

Har haft max 25 i ett år med min iPhone 3GS och har varit nöjd. Jag brukar ringa för ca 180 kr i månaden inklusive den fasta avgiften. Har dock begärt slutfaktura och beställt 4:an med halebop med 12 månaders bindning och ingen avbetalning . Vägrar binda upp mig i 24 månader igen helt enkelt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick just ett sms om att det finns ett paket att hämta ut på posten. Min status på tela.se/leverans har inte ändrats.. Återstår att se vad som ligger i paketet. Och ifall micro-sim är med.

 

Beställde 30/7 17.00

Iphone 4 32gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man göra när man vill sätta i sitt microsim i en vanlig mobil? Går det att sätta tillbaka det i det hålet man tryckte ut det ifrån?

 

Vill ju kunna använda mitt abonnemang i en mindre ömtålig mobil på platser och tillfällen min nya iphone inte känns så lämpad :fundersam:

 

 

Fick nu precis sms om att jag har fått ett paket :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telias kundtjänst är största skämtet någonsin. Varför behöver de mitt personnummer för en sådan här fråga för??

 

 

Mailkonversation:

Fråga 2010-08-12 16:35

 

Hej.

När kommer ni börja skicka ut iPhone 4 till era återförsäljare? Jag har stått i kö hos den lokala återförsäljaren ett bra tag nu, men vi får ju ingen information alls av er. Det vore toppen om ni kunde meddela ungefär när ni kommer skicka ut till återförsäljarna. I det här fallet Kontorsvaruhuset (föredetta JLL) i Ljusdal.

 

 

 

Svar 2010-08-21 10:33

 

Hej!

Tack för din förfrågan.

 

För att jag ska kunna hjälpa dig behöver jag ditt personnummer. Vänligen återkom med detta.

 

Med vänlig hälsning Joel Gunnarsson

Telia Kundservice

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick just ett sms om att det finns ett paket att hämta ut på posten. Min status på tela.se/leverans har inte ändrats.. Återstår att se vad som ligger i paketet. Och ifall micro-sim är med.

 

Beställde 30/7 17.00

Iphone 4 32gb

 

Samma här, fick SMS från Posten, men står fortfarande "2010-08-19 - Väntar på leverans".

Beställde 6/8 på telia.se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lång tid brukar det ta från det att man fått ordernumret till det att det går att söka på det? Är det en dag som Telia säger eller är det något annat som gäller..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lång tid brukar det ta från det att man fått ordernumret till det att det går att söka på det? Är det en dag som Telia säger eller är det något annat som gäller..?

 

Beror nog på hur man får det, jag ringde och fick det av KT, då gick det att söka direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror nog på hur man får det, jag ringde och fick det av KT, då gick det att söka direkt.

 

 

Precis. Då har det säkert "funnits" ett tag bara att man inte fått ta del av det, så att säga. Jag fick det via mail igår efter att ha bett om det via mail tidigare. Dock ringde jag samma dag jag fick det men tidigare på dagen och då fanns det inget, så man kan nog säga att jag fick det i princip så fort det var möjligt liksom. Och hur lång tid tar det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har fått sin iphone kan man då gå ner till en teliabutik och hämta ut ett simkort? har ett kontantkort just nu om det spelar någon roll:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett sms från posten nyss om att ett paket från telia sonera Ab var på mitt lokala ica. Har varken fått hem nått avtal eller fått ngt ordernr beställde för övrigt 12/8. Vågar man hoppas på att de ligger en lur i paketet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett sms från posten nyss om att ett paket från telia sonera Ab var på mitt lokala ica. Har varken fått hem nått avtal eller fått ngt ordernr beställde för övrigt 12/8. Vågar man hoppas på att de ligger en lur i paketet?

 

Det är ju inte helt omöjligt att det ligger en telefon i paketet, då SIM-korten oftast dimper ner i brevlådan i ett litet kuvert märkt Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett sms fr0Š2n posten nyss om att ett paket fr0Š2n telia sonera Ab var p0Š2 mitt lokala ica. Har varken f0Š2tt hem n0Š2tt avtal eller f0Š2tt ngt ordernr best0Š1llde f0‹2r 0‹2vrigt 12/8. V0Š2gar man hoppas p0Š2 att de ligger en lur i paketet?

det vore galet om du fått den redan! Grattis i så fall :D vad beställde du förnån? 16 eller 32? Och var? Webben eller i butik?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett sms från posten nyss om att ett paket från telia sonera Ab var på mitt lokala ica. Har varken fått hem nått avtal eller fått ngt ordernr beställde för övrigt 12/8. Vågar man hoppas på att de ligger en lur i paketet?

 

16 eller 32, beställde själv en 32:a den 12:e men räknar inte med leverans än på länge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick just ett sms om att det finns ett paket att hämta ut på posten. Min status på tela.se/leverans har inte ändrats.. Återstår att se vad som ligger i paketet. Och ifall micro-sim är med.

 

Beställde 30/7 17.00

Iphone 4 32gb

 

Micro-sim skickas inte tillsammans med telefonen utan i en separat försändelse (brev).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett sms från posten nyss om att ett paket från telia sonera Ab var på mitt lokala ica. Har varken fått hem nått avtal eller fått ngt ordernr beställde för övrigt 12/8. Vågar man hoppas på att de ligger en lur i paketet?

 

Jag beställde 10/8 och räknar med att få vänta till runt den 7, men om de skulle va en telefon där så hoppas jag på min den här veckan :) Spring och hämta ut paketet så vi får höra vad det är för rolig i. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...