Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Detta kanske är mer av en fråga till telia men då jag tror att ni kan svara på detta försöker vi här ändå.

Om man går till en telia-butik och ber att få byta till micro-sim, aktiveras det direkt, alltså kommer mitt gamla sim att sluta fungera på en gång?

Befinner mig nämligen i Göteborg och kommer ta tåget hem där min kära iphone ligger på det lokala Ica redo för avhämtning, jag tänkte passa på att byta kort här i göteborg då det är en rejäl bit till närmaste telia-butik där jag bor, men om mitt gamla sim inte längre fungerar kommer jag inte ha en fungerande mobil mellan bytet av simkort tills jag hämtat upp min iphone?

 

Tack på förhand

 

Kort svar på din fråga angående microsim. JA!

Men som tur är så kan du välja att först bryta bort ett "normalstort" sim och sen när du sätter in det i din Iphone så bryter du ut microsimet ur den hållaren :)

Så gå du in och byt kort. Se bara till att du sparat alla dina kontakter på telefonen innan du sätter in nya simkortet. Sen kan du kopiera tbx dem till simet för att enkelt föra över dem till Iphonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Konstigt att telia har högt tryck med att leverera iphone 4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beslutade mig för att ångra min beställning från Telia.

 

Det känns som om jag lika gärna kan beställa när de börjar finnas i lager ist.

 

Jag hoppade dock på Apple-tåget ändå, genom att byta min HTC Desire mot en 3GS 32GB.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beslutade mig för att ångra min beställning från Telia.

 

Det känns som om jag lika gärna kan beställa när de börjar finnas i lager ist.

 

Jag hoppade dock på Apple-tåget ändå, genom att byta min HTC Desire mot en 3GS 32GB.

Neeeeej, just som det precis börjat släppa :)

 

Hur känns Desiren jämfört med 3GSen? Har en kompis som planerat köpa en Desire, därför jag är lite nyfiken :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir nog en iPhone 4 snart iaf, men jag tänkte lägga lite mer kontant och slippa binda mig på en massa avgifter som jag tänkt göra från början.

 

HTC Desire vs iPhone 3GS - Min högst personliga åsikt:

 

HTC Desire var lätt den coolaste telefon/leksak jag någonsin ägt, och jag är prylpelle nummer 1.

 

Android är väldigt lätt att göra personligt, och det är riktigt bra.

 

Tre stora minus finns dock:

 

1. Om man ska kunna få ut max från sin Desire måste man roota. Punkt slut. De bästa funktionerna är inofficiella, tyvärr.

 

2. Hastigheten i hela android. Det är inget fel på hastigheten om man ägt en normal Sony Ericsson, och 2.2 gjorde det ännu snabbare, men jämfört med iPhone går det som i sirap.

 

3. Android market. Finns inte ens i närheten lika många eller ens lika bra apps som i Appstore.

 

Jag är verkligen ingen fanboy, utan har till och med alltid vägrat köpa Apple-produkter för allt de låst genom iTunes osv. Vägrade t.ex skaffa iPod pga det.

 

Det ända negativa jag kan säga om 3GS är att det inte finns kamerablixt. Det är verkligen det enda minus jag kan komma på. :-)

 

Jag är så nöjd med en 3GS att jag undrar om dörren till landet Narnia öppnar sig den dag jag får hem en iPhone 4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är så nöjd med en 3GS att jag undrar om dörren till landet Narnia öppnar sig den dag jag får hem en iPhone 4.

Det kommer den :) den gjorde det för mig i

alla fall :D är min första touchmobil och jag

tror aldrig jag har hållt i något så häftigt i hela mitt prylgalna liv :)

Skärmen, som varit så hypad, lever verkligen upp till mina förväntningar, med hästlängder! Nu har jaf iof bara en gammal Nokia n95 att jämföra med, men även mot 3GS är den fantastisk :) o den klarar solljus riktigt bra!

 

Kort o gott är den fantastisk. I alla fall för en nybörjare på den som mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min flickvän har beställt en iphone 16g med telia max 25 i butik, idag hade den kommit till vårt utlämningsställe:)

Problemet är bara att i avin står det att hon ska betala 6395 kr när hon hämtar ut den..det känns inte riktigt rätt, engångs avgiften ska ju vara 0kr.

Någon som stött på samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en iPhone 4som jag beställt med Telia Max 25 och spotify premium. Men hur får jag del av erbjudandet då det ska kosta 29:-/månad i stället för 99:-/månad fram till jul?

 

Någon som vet något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min flickvän har beställt en iphone 16g med telia max 25 i butik, idag hade den kommit till vårt utlämningsställe:)

Problemet är bara att i avin står det att hon ska betala 6395 kr när hon hämtar ut den..det känns inte riktigt rätt, engångs avgiften ska ju vara 0kr.

Någon som stött på samma problem?

 

vill bara berätta hur detta utvecklats...

Felia har gjort fel, men tyvärr kan dom inte göra något åt det så telefonen får ligga kvar på ica.

Dom ska skicka en ny, men "det kunde ta ett tag" sa dom.

Så nu dröjer det väl ytterliggare 4 veckor innan telefonen kommer.

 

Jävligt begåvat Felia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill bara berätta hur detta utvecklats...

Felia har gjort fel, men tyvärr kan dom inte göra något åt det så telefonen får ligga kvar på ica.

Dom ska skicka en ny, men "det kunde ta ett tag" sa dom.

Så nu dröjer det väl ytterliggare 4 veckor innan telefonen kommer.

 

Jävligt begåvat Felia

:stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om Telia skickar det nya microsimkortet i ett separat kuvert hem i brevlådan, Eller får man lösa ut det på posten

som man gör med telefonen?

 

//E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer i ett separat kuvert i brevlådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer i ett separat kuvert i brevlådan.

 

 

Tack!

 

//E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som fått leveransbesked på era 16gb:are denna veckan?

I så fall, när beställde ni?

 

Beställde 7/9, fick den igår (16/9). 16GB

 

 

//E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 7/9, fick den igår (16/9). 16GB

 

 

//E

 

 

Hur snabbt fick du ditt ordernr? Jag beställde nämligen 3/9 och har fortfarande inte fått något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur snabbt fick du ditt ordernr? Jag beställde nämligen 3/9 och har fortfarande inte fått något.

 

 

Jag beställde min 13/9. Fick ordernr dagen efter.

7001002118**

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 8/8 beställde jag en iphone 4 32 Gb i butik. Jag skrev då på fullmakt för portering från tele2 och avtal för nytt abonnemang i butiken. Efter ett par dagar fick jag påminnelse om att jag ej fyllt i fullmakt för portering. Fick då skicka in papper, trots att jag fyllt i detta i butiken. När jag ca en vecka senare ringer kundtjänst för frågor kring porteringen får jag besked om att det inte finns något avtal, trots att jag skrivit på detta i butik. Jag får då göra ett muntligt avtal. Porteringen har nu gått igenom och jag har fått ett sim-kort. Det fungerar i min gamla telefon, men det kommer inte att fungera i ihpone då det inte är ett microsim. Det har nu gått fem veckor, och jag har fortfarande inte fått något ordernummer, trots förfrågningar till kundtjänst via mejl och telefon. Ingen kan ge mig något besked.

 

Idag har jag också fått i min brevlåda ett skickat avtal att skriva på. Trots att jag redan fyllt i detta två gånger.

 

På grund av att allt detta kring min beställning skötts så oseriöst så avbeställer jag nu min iphone. Jag ska även häva mitt telia-abonnemang på grund av ovanstående, och portera tillbaka mitt telefonnummer till tele2.

 

Avbeställning gjorde jag i torsdag, men har fortfarande inte fått något svar/bekräftelse. Ska ta mig till butiken imorgon. Vad håller Telia på med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 32GB den 25:e augusti och har fortfarande inte fått den. Har Telia sen tidigare.

 

Ni som fått era 32:or nyligen, hur sent beställde ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia är ju smått fantastiskt kassa....

Beställde en 16gb kl 12 på releasenatten, avbeställde den ordern dagen efter då jag fick tag på en på annat håll.

 

10:e September - Fick jag ett sms att min beställning är mottagen och att jag ligger i kö för leverans. (Stod att jag lagt ordern 9:e Sept)

Ringde då Telia och frågade vad som stod på och dom visste inte vad som hänt...hon skulle maila till Telia varusupport att detta var felaktigt!

 

17:e September - Får jag ett sms att ordern har lämnat Telias lager.

Ringer igen och undrar vad i h-vete som händer...dom fattar ingenting...och jag förbannad och less att dom inte verkar göra något åt saken.

 

Idag 20:e September - Får jag ett sms att jag har ett paket att hämta från Telia. Detta är ju MAKALÖST !

 

Känns som att den här telefonen som ligger här på ICA hellre kunde vara hos någon av er som väntar på en 16gb !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry

 

telia är fantastiskt BRA

 

Fick just en check på 200 kronor som: "Tack för att du väntat"

 

 

 

TACK TELIA !! MYCKET SNYGG GEST !! :bultandehjarta: :bultandehjarta: :pusspadig:

post-25423-006263400 1285059500_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte dåligt :D

Ett litet plåster på såret iallafall ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry

 

telia är fantastiskt BRA

 

Fick just en check på 200 kronor som: "Tack för att du väntat"

 

 

 

TACK TELIA !! MYCKET SNYGG GEST !! :bultandehjarta: :bultandehjarta: :pusspadig:

Fick det jag å! :D

Weeee \o/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...