Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställde iPhone 4 från Tre


martin991

Rekommendera Poster

Vilken tur jag hade att jag gick in i en trebutik på fredgaen efter att ha gjort en onlinebeställning på natten.

 

Han frågade om jag inte ville hämta telefonen i butiken på kungsgatan, för man vet aldrig när luren dyker upp om du beställde den online. Sagt och gjort, jag åkte lungt iväg till butiken och plockade ut den...

 

När jag får den andra luren lämnar jag bara in den i butiken så blir säkert någon glad som kommer in och frågar efter en Iphone 4 sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Är kanske endast för folk som beställer nu, men vem vet. :/

 

Det borde vara så för att när jag beställde min (den 30/7) stod det 1-2 dagar (!). Sen blev det 1-2 veckor och ytterligare någon dag senare 3-4 veckor. Men logiskt sett borde det ju bli så att väntetiden ökar då fler lägger beställningar och kön växer. Hoppas bara att de som ligger långt fram i kön för sin inom den tid de blivit lovade och inget "tekniskt strul" dyker upp superirriterad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i kontakt med Tre kundtjänst samma handläggare 2 gånger på förmiddagen fredag 30 augusti.

Han informera och va säker på att iPhone 4 - 16 gb skulle finnas på Tre's lager måndagen.

Fredag eftermiddag vid 13:30 ringer jag in och beställer mobil och avtal och talar med samma säljare.

Ok jag räknade med att det kan dröja en vecka och att det kommer snart.

 

När jag ringer till kundtjänst på måndagen får jag info 1-2 veckor.

När jag ringer till kundtjänst på måndagen igen talar med annan får jag reda på 2-3 veckor och att

jag har lagt min beställning hos dem på lördagen. Konstigt.

 

Sista samtalet med Tre's kundtjänst idag onsdag får jag info att det är 12 augusti som gäller som lagerstatus.

Det innebär att de får in iPhone's då som de beställt men det finns ingen info om hur många som beställts

eller vilken "könummer" man hamnat på.

 

Det hela resulterar att servicen och förtroende för Tre sjunker. Det handlar även om dålig intern kommunikation

om hur man förhåller sig och vad man ska säga till kunderna.

 

Det känns som kundtjänsthandläggare gjorde sina förlängningar/nya avtal i fredags för att dra in pengar

och inte alls tänka på konsekvenserna för detta. Dåligt när det gäller kundservice Tre.

 

Får avsluta mitt inlägg med en rolig kommentar från senaste samtalet med kundtjänst om varför det blivit fel

i beställningen. Detta "avslöjar" Tre's brist på hur man förhåller sig och deras förmåga att tala med kunder:

 

 

"Det kan ha blivit ett missförstånd, han kanske var trött"... ,

 

Gäsp Tre... för långa köer med, trots ni har externa "inköpta" kundtjänstkanaler...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RipTheJacker

En intressant sak är att ALLA har fått olika svar.

Jag ringde dem i morse. Jag ska enligt den personen jag talade med få telefonen i början på nästa vecka (!), alltså på måndag eller tisdag.

 

Hur fan funkar deras internkommunikation?!

 

Jag beställde en 16gb på internet. Fick min orderbekräftelse 00.02.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

popyerbottlez

Ingen som beställt sin via deras hemsida har fått den mig veterligen.

 

Folk som beställt i butik vid lunchtid på fredagen har fått sina i vissa fall, men de som beställde först får ställa sig snällt och vänta. Tre anser att det är så man bygger upp en god kundrelation och att man på detta sätt får nöjda kunder.

 

För visst gillar man att spendera timmar i kundtjänst för dyra pengar och sen bli ljugen upp i ansiktet gång på gång.

 

Aldrig mer tre, 3, efter denna episod..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

withoutskill

Jag ringde till Tre natten mellan torsdag och fredag 29/30. Efter två timmars kö kom jag fram och kunde förlänga mitt abb och beställa en iPhone 4 32GB.

 

För att vara säker på att min beställning gått igenom så ringde jag igen på fredagen vid 12.00. Jag fick bekräftelse att min order låg där och att jag skulle få ett sms när den fanns att hämta ut.

 

Idag, 5:e aug, ringer jag igen efter att jag läst här i forumet och blivit orolig. När säljaren svarar låter han förvirrad och säger efter en stunds hummande att han inte hittar min order. HUR ÄR DET MÖJLIGT? jag ringde dagen efter och dubbelkollade och fick svaret att den fanns!

 

Efter några minuter sa han att han såg att förlängningen var gjord och en telefon beställd, men att något blivit fel. Han skulle prata med orginalsäljaren och återkomma.

 

Där står jag nu. sitter och glor på min telefon och väntar på ett samtals om säkerligen aldrig kommer. Då lär jag inte förvänta mig en iPhone 4 de närmaste veckorna. Så j*vla arg nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SCG när beställde du? Någon som beställde någon dag efter fredagen och ändå fått sin mobil?

 

Som jag skrev i början av tråden, beställde på fredagsmorgonen. Såg redan under fredagen att det fanns en telefon registrerad med IMEI på mitt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

withoutskill

Nu ringde jag dem igen.

 

Nu var det lagt en beställning, leveranstid om några veckor.

 

fan va arg och ledsen jag är nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förlängde mitt abonnemang i fredags (30/7) fm och fick då besked att jag skulle få papper hem som jag ska skriva under och skicka in. Sen tog killen även min mailadress som jag skulle få något skickat till. Antar att orderbekräftelse/status skickas dit. Nu har det gått knappt en vecka och jag har fått varken mail eller snigelpost.

 

NÅGON som förlängt/nytecknat via TELEFON i slutet av förra veckan som fått sina papper7mail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre's hemsida är uppdaterat igen... "Ingen bekräftad leveranstid." På både 16 og 32 GB modeller!

 

såg också det precis. Hoppas verkligen att Tre håller den köordning som förhoppningsvis finns superirriterad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förlängde mitt abonnemang i fredags (30/7) fm och fick då besked att jag skulle få papper hem som jag ska skriva under och skicka in. Sen tog killen även min mailadress som jag skulle få något skickat till. Antar att orderbekräftelse/status skickas dit. Nu har det gått knappt en vecka och jag har fått varken mail eller snigelpost.

 

NÅGON som förlängt/nytecknat via TELEFON i slutet av förra veckan som fått sina papper7mail?

 

Fick med det i lådan som telefonen kom i. Ett avtal som man skulle skicka tillbaka inom 10 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min Iphone 4 på fredag morgon via telefon, jag har varit kund hos tre innan.

Jag bytte också mitt abonnemang men det står fortfarande att jag har mitt gamla.

 

Det ändras inte förnst jag får telefonen. Enligt säljaren som jag pratade med skulle det ta upp till tre veckor innan leverans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde precis som du och beställde via telefon, förra veckan i fredags.

Jag har inte fått något mejl eller brev, men jag antar att det är för att telefonen inte har levererats än?

1-3 veckor skulle det ta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leveranser av beställda iPhones:

16 GB - ordrar lagda fram till 31 juli kl 13 beräknas kunna levereras om en vecka. senare ordrar, inget besked från Apple.

32 GB - ordrar lagda fram till 30 juli kl 15 beräknas kunna levereras om en vecka. senare ordrar, inget bekräftat av Apple.

Alla dessa besked är preliminära och ersätt...er tidigare besked.

Så snart vi får ny information kommer vi att medddela er.

Erik H/3

 

 

Jag såg detta meddelande just på facebook,jag beställde min den 31 efter kl 13 alltså mellan 13.00 och 15.00,fundersam.gif hoppas att jag får min skickad om en vecka...jag ska ringa imoron och kolla vilken tid exakt min beställning togs emot..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligheten att köpa den kontant är numera säljstoppat också såg jag.

Det är väl iofs inget större problem eftersom det inte finns några iPhone att leverera. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag var på Tre i dag och beställde en Iphone 4 32 Gb och då fick jag reda på att kön för 32 Gb var ungefär 950 st och nästan likadant när det gäller 16 Gb.

 

Jag har sagt upp mitt abonemang på Telenor och att det ska sluta den 1 Sep då bör (hoppas) jag ha fått min Iphone i annat fall får jag kör med min 3 G tills jag får min nya.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svar på mitt mail jag skickade dom för några dagar sen.

 

"Bästa kund.

 

Dessvärre har vi inte fått några klara besked från Apple om leveranstider för iPhone 4. Vi beklagar de problem som detta orsakar dig och kommer att höra av oss till dig så fort vi får mer information från Apple.

 

 

Övrig information

 

När du beställer via vår hemsida gäller följande:

 

Leveransadress för produkten är alltid din folkbokföringsadress.

Om du vill ändra något i ditt abonnemang, såsom att lägga till/ ta bort tjänster eller göra en nummerflytt, gör du det genom att ringa kundservice efter att du fått din telefon.

 

Vi skickar alltid ut mail till dig så fort telefonen har lämnat vårt lager.

 

En avi skickas till dig när telefonen finns att hämta.

 

 

 

Med vänliga hälsningar 3 Sverige."

 

Väldigt personligt och svarade inte på nån fråga jag hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde precis som du och beställde via telefon, förra veckan i fredags.

Jag har inte fått något mejl eller brev, men jag antar att det är för att telefonen inte har levererats än?

1-3 veckor skulle det ta.

 

ok. Ja, det kändes lite tryggare att ta det över telefon och dessutom gick det sjukt snabbt (knappt 30 sekunder i väntetid) då jag är befintlig kund sedan tidigare och kunde ringa in på ett speciellt nummer :)

 

Enligt den säljaren jag pratade med skulle jag FÖRST få hem papper som skulle skrivas under och sen skulle iPhonen komma. Pga att det tydligen varit några som ringt in före mig och de nu var väntetid för att få den :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leveranser av beställda iPhones:

16 GB - ordrar lagda fram till 31 juli kl 13 beräknas kunna levereras om en vecka. senare ordrar, inget besked från Apple.

 

 

Jag la min order på en 16 GB runt 10.30 den 30e så hoppas verkligen att den personen på 3 har rätt galetglad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde till butiken jag beställde på den 30e som lovade att det var bombsäkert att telefonen skulle dycka upp inom 2-3 arbetsdagar, vilket givetvis inte skett.

 

Dom kunde bara be om ursäkt för att dom gett fel information, vilket flera hade fått lät det som på honom.

Dock sa han att telefonen skulle vara hemma hos mig SENAST den 11 Augusti :S Konstigt datum när alla andra datum säger 12...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...