Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställde iPhone 4 från Tre


martin991

Rekommendera Poster

Hej!

Jag beställde min iPhone 4 på nätet och 00.11 fick jag orderbekräftelsen. Jag är kund sedan tidigare men har lång bindning kvar så jag köpte med kontantkort. Om jag går in på mitt3 så ser jag mitt nya nummer men ingen iPhone är registrerad. Tittar jag på mitt abonnemang så hittar jag givetvis min 3GS. Jag har bara fått orderbekräftelsen och inget annat.

 

Ni som också beställde från Tre.se, har ni fått något leveransbesked eller annan info? Dela med er så fort ni fått något så kanske man kan lista ut om man får någon iPhone nästa vecka. Kundtjänst vet ju inget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Som jag skrev i en annan tråd.

 

Är Tre kund sedan tidigare. Ringde in på fredagsmorgonen innan jobbet och beställde en. När jag loggar in på mitt 3 konto så ser jag en telefon registrerad med IMEI nr. Andra som har den reggad har fått svar av Tre att deras mobiler skickades i fredags.

 

Antar att min åkte iväg då också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, Tack!

Är det någon som beställt via Tre.se som fått något leveransbesked och beställde ni med abb eller kontant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick min orderbekräftelse också kl. 00.11 men jag undrar om den tidsangivelsen verkligen stämmer.

 

Beställde med nytt abonnemang men har inte hört något sedan dess.

 

Har ingen brådska eftersom jag fick en från Telia i fredags :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 32gb på natten och när jsg logga in dagen efter på mitt 3 så ser jag att dom har skickat en 16gb. Mindre kul när dom säger att antingen får jag nöja mig med den eller skicka tillbaka den och ställa mig i kö på en 32 gb. Nån mer som råkat ut för samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde tre:s kundtjänst klockan 08.00 idag och frågade om min leverans. Han kunde inte se något i sitt system om bad mig ringa tillbaka lite senare under dagen eller imorgon. Då skulle de fått mer koll på telefonerna och beställningarna. Jag påpekade att det var en som ringt in på morgonen, 6 timmar efter min beställning, och han hade fått ett leveransbesked och ett IMEI-nummer.

Svaret på det var att deras system hade varit överbelastat och det hade varit svårt att överblicka alla beställningarna.

 

Jag återkommer med mer info efter jag ringt i eftermiddag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han på kundtjänst kanske bara ville slippa ge mig det tråkiga beskedet genom att be mig ringa igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Iphone 4 32gb är väldigt nära nu:

 

OSKARSHAMNAvgåttDin sändning har sorterats och lämnat DHLs avgående terminal.2010-07-30 14:35:00.0

 

****AnkommitDin sändning har kommit till DHL terminal och lastas om för vidare transport.2010-08-02 05:13:00.0

 

 

****Utlastad för leveransDin sändning är på väg från DHLs terminal till utlämnande DHL SERVICE POINT.2010-08-02 07:33:00.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick mitt ordererkännande på mail kl 00.01. Sedan har jag inte hört ett pip förrän nu då ett kontantkort dyker ned i brevlådan (beställde iPhone 16 gb med kontantkort). I papperen står inte ett dyft om en iPhone 4 utan endast info om kontantkortet. Har försökt ringa kundtjänst men det är bara upptaget ton. *suck*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var precis och hämta ut min 16gb som egentligen skulle varit en 32gb. Får väl se om man nöjer sig med den eller om man ska uppgradera till en 32gb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 32 GB modell strax innan kl 09 i fredags när leveranstiden var listade som "2-3 dagar" men har idag pratat med 3 kundservice som sa att det kommer ta (ca.) 2-3 veckor. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 32 GB modell strax innan kl 09 i fredags när leveranstiden var listade som "2-3 dagar" men har idag pratat med 3 kundservice som sa att det kommer ta (ca.) 2-3 veckor. :(

 

Sitter i samma båt, man blir så jävla förbannad. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde lunchtid i torsdags.....den skickades fredag och jag hämtade den i lokala affären idag lunch! Riktigt nöjd förstås.

Jag förstår inte alla som gnäller....hade ni ringt in ex ons eller tors och lagt beställningen hade dessa knappats in via kundservicen midnatt tors-fre och ni hade fått en.

Varför vänta tills natten?! Det är klart att det nu är leveranstid.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde lunchtid i torsdags.....den skickades fredag och jag hämtade den i lokala affären idag lunch! Riktigt nöjd förstås.

Jag förstår inte alla som gnäller....hade ni ringt in ex ons eller tors och lagt beställningen hade dessa knappats in via kundservicen midnatt tors-fre och ni hade fått en.

Varför vänta tills natten?! Det är klart att det nu är leveranstid.....

 

Jo det beror på att de inte ville sälja med kontantkort då. Därför var man tvungen att beställa när de släpptes.

 

Nu fick jag detta. Jävla tre!

 

Hej

Vi har noterat att du har beställt en iPhone4 via vår hemsida den 30/7. Tyvärr inträffade ett tekniskt problem och din order försvann tillfälligt ur systemen. Detta har vi nu löst, men dessvärre innebär det att din beställning inte kom med i första leveransen. Däremot har vi prioriterat din order så att den skickas iväg med vår nästa leverans som senast sker den 12 augusti.

 

Vi vill be om ursäkt för det inträffade och hoppas att du ändå kommer att bli en nöjd iPhoneägare. Vi har dock förståelse för om du hellre vill försöka få tag på en iPhone4 på annat håll och hjälper dig i så fall att ångra ditt köp. Var då medveten om att du kommer förlora din plats i kön. Om du vill ångra köpet, ber vi dig svara på detta mail tillsammans med ditt personnummer eller ordernummer så hjälper vi dig med detta.

 

Vi ber återigen om ursäkt för det inträffade

 

Med vänliga hälsningar, 3

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12/8....det är rätt snabbt ändå....bara 10 dagar.....simma lugnt! Tar nog lika mycket tid någon annanstans också nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde kundtjänst nu och de sa tidigast den 12:e, kanske senare. Då sa jag att jag ville ändra min beställning och han kopplade mig vidare till en avdelning som stängt för dagen... Tack för det!

Mitt förtroende för tre är nära botten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Vi har noterat att du har beställt en iPhone4 via vår hemsida den 30/7. Tyvärr inträffade ett tekniskt problem och din order försvann tillfälligt ur systemen. Detta har vi nu löst, men dessvärre innebär det att din beställning inte kom med i första leveransen. Däremot har vi prioriterat din order så att den skickas iväg med vår nästa leverans som senast sker den 12 augusti. Detta måste dom fan hålla.....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Vi har noterat att du har beställt en iPhone4 via vår hemsida den 30/7. Tyvärr inträffade ett tekniskt problem och din order försvann tillfälligt ur systemen. Detta har vi nu löst, men dessvärre innebär det att din beställning inte kom med i första leveransen. Däremot har vi prioriterat din order så att den skickas iväg med vår nästa leverans som senast sker den 12 augusti. Detta måste dom fan hålla.....

 

 

 

Har också fått det mailet och ringde deras Kundtjänst för att höra hur det ser ut och om det är ordern som skickas 12 augusti eller om det är telefonen som skickas.

 

Killen jag snackade med visste inte vad det för mail jag fått och bad mig dröja lite. Han återkom efter nån minut och sa att det ser ut som att de flesta beställningar som gjorts via deras hemsida under natten torsdag/fredag har blivit "fördröjda" på något sätt. Han kunde se att jag beställt telefonen plus abonnemang men kunde inte se status på den, dvs om den var skickad, levererad eller nåt sånt.

 

Han sa att de får sin nästa leverans den 12 augusti och att jag bör ha den den 15:e. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 15:e e en söndag....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag beställde iphone 4 idag från 3. Men jag är osäker om jag beställde 32gb, eller 16gb. Jag gjorde det i en Tre Butik. Hur kan jag kolla vad jag beställde? :Ssnälla hjälp :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag beställde iphone 4 idag från 3. Men jag är osäker om jag beställde 32gb, eller 16gb. Jag gjorde det i en Tre Butik. Hur kan jag kolla vad jag beställde? :Ssnälla hjälp :(

 

Kolla kvittot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min 16GB via telefon vid 8.30 på fredagsmorgonen. Har ej hört något om leverans, skall slå en pling imorgonbitti och höra hur det ligger till (Y)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...