Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställde iPhone 4 från Tre


martin991

Rekommendera Poster

Skrev idag att jag fått min iPhone skickad idag. Glömde skriva att de skickas inte med Posten utan skickas med DHL.

 

Jasså? trodde att 3 alltid använde sig av Posten..

bäst att ringa och kolla med kundtjänst imorgon. Skulle ju suga att inte vara hemma när den väl ska levereras fundersam.gif

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Jag valde att flytta ett nummer från Tele2 i samband med beställning. Kan det bero på varför min inte blivit skickad idag? Har någon som fått sin skickad idag valt att flytta nummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Beställde min 32 Gb runt 9 tiden den 30e via numret avsedd för 3 kunder och han jag pratade med sa 1-2 veckors leveranstid.

 

Ringde igen på måndagen och fick bekräftat att ordern fanns, leveranstid kunde de inte ge men förhoppningsvis den 12e skulle de ha i lager.

 

har ej fått någon mail och på "mitt tre" står det ingenting om att någon iphone är beställd men hoppas på den 12e..

 

är det någon som förlängt abonnemang och fått bekräftelse via mail eller "mitt tre" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde att flytta ett nummer från Tele2 i samband med beställning. Kan det bero på varför min inte blivit skickad idag? Har någon som fått sin skickad idag valt att flytta nummer?

 

När beställde du? och vad? och var?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När beställde du? och vad? och var?

 

Jag beställde en 16gb:are ca 10.30 den 30:e. :( Jag beställde från deras hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 16gb:are ca 10.30 den 30:e. :( Jag beställde från deras hemsida.

 

den borde ha skickats idag med! Hur vet du att den inte skickats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den borde ha skickats idag med! Hur vet du att den inte skickats?

 

Jo, man tycker ju det! Jag vet inte det för jag har varken fått mejl eller kan se den på mitt konto hos Tre. Jag antar att ni andra har fått mejl angående leveransen? Jag ska ringa dom och fråga imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, man tycker ju det! Jag vet inte det för jag har varken fått mejl eller kan se den på mitt konto hos Tre. Jag antar att ni andra har fått mejl angående leveransen? Jag ska ringa dom och fråga imorgon.

 

Får en avi när den e framme!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså? trodde att 3 alltid använde sig av Posten..

bäst att ringa och kolla med kundtjänst imorgon. Skulle ju suga att inte vara hemma när den väl ska levereras fundersam.gif

 

 

 

 

 

 

Ja det är DHL som gäller.

DHL lämnar ut din iPhone till närmsta Service-Point-utlämningsställe, de kommer inte att göra en hemleverans.

 

Du hittar ditt närmsta serviceställe genom att skriva din adress här:

http://locator.dpst....aspx?Country=SE

 

Ni som fått besked att ni fått iPhone skickat kan ta reda på sändningsnumret och sedan

spåra paketet via DHL's hemsida, bra om ni vill slippa avi som tar ytterligare 1-2 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, man tycker ju det! Jag vet inte det för jag har varken fått mejl eller kan se den på mitt konto hos Tre. Jag antar att ni andra har fått mejl angående leveransen? Jag ska ringa dom och fråga imorgon.

 

Tre går inte efter någon turordning. De verkar inte finnas någon logik i hur beställningarna prioriteras. Det enda man kan vara säker på är att vi som beställde via nätet är Fucked! Lilla naiva jag trodde på Tre:s förklaring att de strulat men att de skulle följa den turordning man beställt i nu när internetorderna hittats. Dvs att de som beställt via kundtjänst den 30:e får sina telefoner från de lager de fick då men från framtida leveranser kommer internetordrarna tas i den ordning de beställts. Om det stämmer de folk skriver i detta forum så har Tre fått telefoner i fredags som levereras denna vecka, till beställare som beställt långt senare än 00.11 som jag beställde. Surt som fan tycker jag men det som är ännu värre är att jag läser att de inte går i turordning ens med internetordrarna. Läste i ett inlägg en som beställt 02.00 som fått kollinummer på sin beställning.

 

För er som undrar över kompensation så måste man ringa in själv och begära. Det gjorde jag och fick 499kr. Dock kommer jag ringa in imorgon och be om en förklaring hur internetbeställningar som gjorts efter mig kan levereras före. Om de inte har en grymt bra förklaring kommer jag avbeställa min iPhone 4, även om de lovar att den kommer den 15:e.

 

För mig spelar det ingen roll att det är lika hos alla operatörerna för man måste visa att det är f-n inte ok att behandla trogna kunder på detta sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det någon som förlängt abonnemang och fått bekräftelse via mail eller "mitt tre" ?

 

Gick tillväga på samma sätt som dig. Ringde in på "specialnumret" förlängde mitt abb (bytte dock från flatrate till 3Pott) och fick besked att jag skulle få mail med bekräftelse osv och sen brev hemskickat där jag skulle skriva under och skicka in. Har inte fått något vare sig mail eller snigelpost.

 

Det var dock någon annan här på forumet som fick sina papper skickade tillsammans med iPhonen så hoppas ju verkligen på det.

Beställde ca 10.30 den 30/7 och när jag ringde in den 3/7 för att kolla lite uppgifter då min adress blev lite fel sist jag skulle få en mobil hemskickad så fanns ordern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hu kommer det sig att ni valde tre? Jag valde de pga att de var billigast för mig och för att jag trodde de hade bäst nät men de verkar inte ha bäst nät när man frågar runt, så jag lurar på att skicka tillbaka telefonen som enligt utsago ska komma den 11'e och ta en från telia istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är DHL som gäller.

DHL lämnar ut din iPhone till närmsta Service-Point-utlämningsställe, de kommer inte att göra en hemleverans.

 

Sry, my bad. Förknippade direkt DHL = hemleverans :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre går inte efter någon turordning. De verkar inte finnas någon logik i hur beställningarna prioriteras. Det enda man kan vara säker på är att vi som beställde via nätet är Fucked! Lilla naiva jag trodde på Tre:s förklaring att de strulat men att de skulle följa den turordning man beställt i nu när internetorderna hittats. Dvs att de som beställt via kundtjänst den 30:e får sina telefoner från de lager de fick då men från framtida leveranser kommer internetordrarna tas i den ordning de beställts. Om det stämmer de folk skriver i detta forum så har Tre fått telefoner i fredags som levereras denna vecka, till beställare som beställt långt senare än 00.11 som jag beställde. Surt som fan tycker jag men det som är ännu värre är att jag läser att de inte går i turordning ens med internetordrarna. Läste i ett inlägg en som beställt 02.00 som fått kollinummer på sin beställning.

 

För er som undrar över kompensation så måste man ringa in själv och begära. Det gjorde jag och fick 499kr. Dock kommer jag ringa in imorgon och be om en förklaring hur internetbeställningar som gjorts efter mig kan levereras före. Om de inte har en grymt bra förklaring kommer jag avbeställa min iPhone 4, även om de lovar att den kommer den 15:e.

 

För mig spelar det ingen roll att det är lika hos alla operatörerna för man måste visa att det är f-n inte ok att behandla trogna kunder på detta sätt.

 

om du beställer en ny iphone 4 av någon operatör kommer du med största sannolikhet att få vänta längre än den 15:e. Men om du inte har bråttom så tycker jag också att du ska markera att tre inte får göra såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du beställer en ny iphone 4 av någon operatör kommer du med största sannolikhet att få vänta längre än den 15:e. Men om du inte har bråttom så tycker jag också att du ska markera att tre inte får göra såhär.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade just med 3 kundtjänst, order lagda efter kl 03.00 den 30:e juli har 4-6 veckors leveranstid.

Hade hoppats på att min telefon skulle skickas den 12:e men kan glömma det... (beställde en 32gb kl ca 9.00 den 30e juli)

 

känns bittert men inget annat att göra än att försöka glömma den ett tag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde precis in till kundtjänst för att kolla om min överhuvudtaget hade skickats och hade ett spårningsnummer. Fick veta att den skickades igår och att den ligger nu och väntar på mitt serviceställe galetglad.gif

 

"Bara" 8 h och 16 min kvar till jag kan åka och hämta den tarskratt.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min den 30:e kl 10:30 men av någon anledning så blev den inte registrerad förrän den 31:a.... Nu får man snällt vänta 4-6 veckor enligt kundtjänst :/

Riktigt bittert känns det just nu. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde precis in till kundtjänst för att kolla om min överhuvudtaget hade skickats och hade ett spårningsnummer. Fick veta att den skickades igår och att den ligger nu och väntar på mitt serviceställe galetglad.gif

 

"Bara" 8 h och 16 min kvar till jag kan åka och hämta den tarskratt.gif

 

När beställde du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min den 30:e kl 10:30 men av någon anledning så blev den inte registrerad förrän den 31:a.... Nu får man snällt vänta 4-6 veckor enligt kundtjänst :/

Riktigt bittert känns det just nu. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge...

 

Riktigt tråkigt att höra. Vi beställde isf samtidigt och då är det ju väldigt konstigt att min reggades men inte din. Det verkar som hela den här historian med iPhone4-släppet är ett stort lotteri. Det verkar tyvärr inte vara någon större skillnad mellan de olika operatörerna heller. Trist när det måste bli så.

 

En nöjd kund är ju en återkommande kund :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När beställde du?

 

Enligt min extremt slitna Nokia som jag äntligen får byta ut idag ringde jag in till kundtjänst 10.19 den 30/7 på numret för befintliga kunder.

 

edit: beställde f.ö 16Gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min den 30:e kl 10:30 men av någon anledning så blev den inte registrerad förrän den 31:a.... Nu får man snällt vänta 4-6 veckor enligt kundtjänst :/

Riktigt bittert känns det just nu. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge...

 

hade ändå inte hjälpt om din blivit beställd den 30e kl 10.30, det är bara ordrar lagde före kl 03.00 den 30e som får nu i veckan, vi andra får snällt vänta en månad till... suck..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt min extremt slitna Nokia som jag äntligen får byta ut idag ringde jag in till kundtjänst 10.19 den 30/7 på numret för befintliga kunder.

 

edit: beställde f.ö 18Gb

 

Jag ringde alltså en timme innan dig på samma nummer men får min om 4-6 veckor, är ju en bra turordning tre har..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde alltså en timme innan dig på samma nummer men får min om 4-6 veckor, är ju en bra turordning tre har..

 

Om jag ska försvara 3 så står du och jag egentligen inte i samma kö. Du beställde en 32Gb och jag en 16Gb. De verkar ju fått in bra många fler av den storleken än 32..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ska försvara 3 så står du och jag egentligen inte i samma kö. Du beställde en 32Gb och jag en 16Gb. De verkar ju fått in bra många fler av den storleken än 32..

 

När jag ringde och beställde så hade jag inte bestämt mig för 16 eller 32 Gb, men han jag pratade med sa 1-2 veckor för 32 Gb och 2-3 veckor för 16 Gb eftersom det var större efterfrågan på 16 så jag valde 32an men han hade tydligen fel eller så har apple leverat många fler 16 Gb...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...