Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställde iPhone 4 från Tre


martin991

Rekommendera Poster

Snackade precis med kundtjänst. Verkar som de inte kan göra något för att speeda upp de hela. 4-6 veckors väntetid från och med beställning. Min blev reggad den 3/8. Fick svar att jag bör ha den i slutet av denna månad. Får väl hoppas på det nu. Grymt dåligt.

 

Jag beställde min 16 gb 3/8

Talade med kundkänst idag igen och han sade att jag kan räkna med en leveranstid på 4-6 veckor.

Utöver den tid jag redan väntat, frågade jag?

Det kunde han inte svara på utan 4-6 veckor var det enda besked han kunde ge mig. Nya besked från Apple hela tiden urskuldade han sig sedan.

Den som väntar på något gott...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Nej, det är två olika leveranser. Den som var preliminärt måndag är nu preliminärt tisdag. sen är det en ny sändning med både 16 och 32 som ska vara prel. "slutet av veckan" :)

 

Inte om du kollar med Erik H som är informationsansvarig på Tre tyvärr..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just han som har sagt det.

 

 

 

 

Såg det också nyss på FB. Underbart att ha fel ibland ;)

 

Dock reserverar han sig (förhoppningsvis) så man ska väl inte ta han helt på orden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det stämmer att det kommer en leverans idag så borde vi få kollinummer idag eller senast imorgon. Posta här om ni får det så vet vi att något är på gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Erik H på 3 så har de fått in en leverans idag! Så ni som väntar på 16GB kan nog förvänta er en inom de närmaste dagarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde 00:01 på fredagen och har fortfarande inte hört mer än kreditupplysningen. Mailar dem och fått svaret att de inte har något datum att ge. Men kul att se att andra som beställt långt efteråt fått sina. Blä.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick sms igårkväll om min nummerflytt. Nummerflytt görs aldrig förrän telefonen blivit skickad, vilket betyder att den blev det igår! Jag är ny kund och därför måste jag vänta på avi och kan inte få kolli-nr. Kan man hämta ut bara genom att legitimera sig? Jag pallar inte vänta tills imorgon på avi - jag vill ha den nu! Jag har väntat tillräckligt länge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min skeppades idag. ÄNTLIGEN! Jag beställde en 16Gb 00.11 den 30:e via Tre.se

Synd att jag är borta med jobbet imorgon så jag inte kan hämta ut den... Blir på fredag istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra nyheter för dem som beställt 16GB OCH står på priolistan. (varför varför beställde jag 32GB?)

3 Sverige FRUKTNYTT ONSDAG

Veckans första leverans av 16 GB iPhone packas just nu och alla kunder som stod på priolistan i går morse får sina iPhones skickade senast i morgon. Ni som inte begärt sms-avisering kommer att få ett vanligt avi i posten när ni kan hämta ut era iPhone.

Nästa leverans av iPhone är beräknad till fredag och... ska även innehålla 32 GB.

Erik H

Från: http://www.facebook....140487355987710

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min är också skickad idag, jag beställd runt 01 tiden den 30:e via tre.se

 

16GB eller 32GB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en 16 gb, jag vill nu ha en 32gb men jag kommer aldrig utsätta mig för detta igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min Iphone 4 32 GB 3/8 vid 13-tiden. Fick ett mess igår från Tre om förlängt abbonemang. Jippie, tänkte jag och loggade in på Mitt Tre. Tror du inte de har skickat en 16 GB?

 

Jag har övervägt och iom att jag har en Ipad för filmtittning så kommer jag att nöja mig med 16 GB. Det är bara att hoppas att den kommer fram idag, den är två mil från mig just nu (i Halmstad)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min Iphone 4 32 GB 3/8 vid 13-tiden. Fick ett mess igår från Tre om förlängt abbonemang. Jippie, tänkte jag och loggade in på Mitt Tre. Tror du inte de har skickat en 16 GB?

 

Jag har övervägt och iom att jag har en Ipad för filmtittning så kommer jag att nöja mig med 16 GB. Det är bara att hoppas att den kommer fram idag, den är två mil från mig just nu (i Halmstad)...

 

Samma sak hände mig!

 

Beställde en 32GB 30/7 och den 12/8 fick jag istället en 16GB.....

Är nu med på priolistan för att istället få en 32GB men när den kommer vågar man ju inte ens chansa på.

 

Det tråkiga är att jag bytt operatör till 3 så mitt nummerbyte har gått igenom men eftersom microsimkortet 3 skickat inte passar i min gamla mobil så kan jag nu inte ringa.

Var i kontakt med dem i torsdag ang bla detta och de skulle skicka mig ett vanligt simkort med a-post att använda så länge.

Igår hade det simkortet fortfarande inte kommit. Börjar nästan bli komiskt detta.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min 32GB i butik den 9/8 så jag antar att jag fortfarande står rätt så långt ner på listan och inte kommer få den än på ett tag. Abonnemanget är ett nytecknande och har inte angett något mobilnummer vid beställningen....någon som vet om man kan begära sms-avisering ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min 32GB i butik den 9/8 så jag antar att jag fortfarande står rätt så långt ner på listan och inte kommer få den än på ett tag. Abonnemanget är ett nytecknande och har inte angett något mobilnummer vid beställningen....någon som vet om man kan begära sms-avisering ändå?

 

 

Är du inte befintlig kund så får du vänta på avin som kommer i brevlådan. Tyvärr. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du inte befintlig kund så får du vänta på avin som kommer i brevlådan. Tyvärr. :/

 

 

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge...

 

 

Japp, så känns det verkligen i detta fallet... Men man blir väl desto gladare när man äntligen har den sen! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 Sverige FRUKTNYTT TORSDAG

 

I morse fick vi en leverans 32 GB iPhone till lagret i Kalmar och alla

beställningar på priolistan kommer att packas och skeppas så snabbt som

möjligt, vilket betyder under dagen och morgondagen.

...

Alla prioriterade beställningar av 16 GB är nu skeppade, vilket betyder

att från och med idag på förmiddagen skickar vi till kunder i den

ordinarie kön.

 

Erik H

 

Läs här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 Sverige FRUKTNYTT TORSDAG

 

I morse fick vi en leverans 32 GB iPhone till lagret i Kalmar och alla

beställningar på priolistan kommer att packas och skeppas så snabbt som

möjligt, vilket betyder under dagen och morgondagen.

...

Alla prioriterade beställningar av 16 GB är nu skeppade, vilket betyder

att från och med idag på förmiddagen skickar vi till kunder i den

ordinarie kön.

 

Erik H

 

Läs här

 

 

Låter ju riktigt nice. Pratade med en kille igår på 3 och han sa att jag var med på priolistan. Ringde in idag för att dubbelkolla och tjejen jag snacka med kunde inte svara på de och skulle kolla upp det med logistiken. Hoppas verkligen jag är med. Men vi alla vet ju hur man ska ta det 3 säger. Ringer igen imorgon. Men de måste ju vara väldigt många de fått in eftersom alla på listan ska få.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...