Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Avvaktar aktivering"


st1

Rekommendera Poster

Jag har precis köpt en iPhone 4 och förlängde mitt Tele 2-abonnemang, När jag sätter i det nya micro sim-kortet står det bara "avvaktar aktivering" och om jag trycker "avfärda" står det "ingen service" i övre vänstra hörnet. Någon som vet vad som är fel? Har Tele 2 eller Mediamarkt glömt att aktivera mitt kort kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt. Du måste aktivera genom Itunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonen är aktiverad i iTunes såvitt jag vet. Jag synkroniserar den nu och lägger över musik...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du simkortet i när du kopplade in den ? Om inte så starta om telefonen när du synkat klart den. Gå in i inställningar i telefonen och avaktivera sim kods låset det kan strula lite annars.

 

Hoppas du får rätt på det men det borde fungera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, kortet satt i. Jag testar att göra en återställning nu och ser om det hjälper. Sitter i telefonkö hos Tele 2 också, men det är ganska många som ringer idag. Inte helt otippat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det står avvaktar aktivering så är kortet förmodligen inte aktivt än.

Meddelandet kommer alltid upp, har man ett aktivt sim så kommer texten "din iphone är nu aktiverad" upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var mycket riktigt Tele 2 som inte hade aktiverat kortet. Men nu funkar det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det står avvaktar aktivering så är kortet förmodligen inte aktivt än.

Meddelandet kommer alltid upp, har man ett aktivt sim så kommer texten "din iphone är nu aktiverad" upp.

har samma problem sedan kl 10:30 30/7:-( behövde du ringa till tele 2, eller löste det sig ändå?

//Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har samma problem sedan kl 10:30 30/7:-( behövde du ringa till tele 2, eller löste det sig ändå?

//Peter

 

Ring tele2 så fixar de problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...