Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ni med iPhone 4 i Sverige. Har ni problem med antennen?


FredrikJ

Rekommendera Poster

Vaknat på fel sida idag? geros.gif

 

Absolut inte, jag älskar Apple, finns inget jag hellre gör än att köpa undermåliga, knutna produkter som underskattar min intelligens till överpris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 221
  • Created
  • Senaste svar

Moderator>>> Har inte Masztaar lekt färdigt snart?

Håller sig inte till ämnet i tråfden m.m.

En som ledsnat på snorungar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har stora problem med min Tele2-iPhone. Har för det mesta bara en stapel på täckningen hemma hos mig och nästan varje samtal bryts. Jag bor på centrala Hisingen, Göteborg i ett litet område som enligt Tele2s karta har 3G-täckning men ej Turbo-3G+ (vilket finns bara några hundra meter bort i alla riktningar). Att jag ej har tillgång till Turbo är inga problem då jag ändå surfar på wifi hemma, men jag vill ju ändå kunna använda min mobil till att ringa i! På min gamla uråldriga GSM-mobil har jag full täckning och aldrig upplevt några problem. Har pratat med Tele2s kundtjänst, men det enda de sa var att iPhonen har lite sämre mottagning än andra telefoner och att jag skulle prova att gå ut ur huset eller stå nära ett fönster...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Telia tack och lov, jag kan mista allt från 5 till 3 ( G pluppar ) till 1 st 3 G, i sällsynta fall går den ned på edge/gms.

Flyttar jag händerna o inte är nere vid skarven ligger jag oftast på 3 pluppar 3 G, har aldrig tappat samtal men det är nog tack vare Telia faller tillbaka på edge ifall 3 G täckning saknas. Luleå finns jag i .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Masztaar har du sökt på Youtube och sett hur många telefoner som har samma "defekt"?

 

HTC,Samsung mm har exakt samma "fel" så det är inget specifikt för Apple

 

http://www.youtube.com/watch?v=qsEnYzEjjwM

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=rxbnW0z5hpo&feature=related

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Htc och samsung har inte exakt samma fel :PPå Iphone 4 är det en liten liten skarv man kan hålla fingret över. På de andra måste man hålla handen över så mycket som möjligt, finns nog ingen människa som håller sin mobil så.Har själv en Iphone 4, men inte aktiverat mitt abonnemang än så jag kan bara hoppas att jag är en av dem som inte har problem med det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bor norr om Helsingborg vid kusten där vi kan uppleva att Telia Sveriges täckning inte alltid är 100% - nere på stranden KAN det ibland bli Telia DK om man inte passar sig. Har rört mig över västra Skåne från Lund och till Ängelholm och även på Kullabergshalvön (där det är dålig täckning generellt, även med Telia)

 

 

Ang iPhone 4 så upplever jag inga som helst problem - även om staplarna går ner till 3 ganska ofta inom Helsingborg oxå. Ibland nere på 1 - men G funkar bra ändå

mestadels - ibland går det ner på Edge. Men inga samtal har brutits, inte ens på Kullaberg ute vid fyren.

 

"dödsgreppet" har inte påverkat samtal överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag vet inte hur många försök jag gjort för att framkalla den det man sett på diverse Youtube filmer men det går inte.

Satt fingret på skarven men ingenting händer.

Haft den helt innesluten med mina händer men ingenting så för mig är det ett icke problem :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lika lite som man behöver vara en fanatisk förespråkare för någons produkter, lika lite behöver man vara fanatisk motståndare. Sluta trolla och håll er till ämnet.

 

Ingen tillverkar 100% fungerande produdter. Man behöver varken blunda för det eller såga jämns med fotknölarna.

 

Olika företag har olika strategier. Man kan gilla dem eller inte, men det är bara försäljningen som kan ändra detta. Gillar folk inte ideerna så säljer man inte.

 

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan lätt tappa all täckning (Telia i Uppsala). När jag pratar i telefonen är det inga problem, då håller jag inte telefonen så att den täcker skarven. Men när jag håller den framför mig och surfar eller pekar runt på annat så täcker jag ofta skarven med tummuskleln utan att tänka på det, och då tappar jag ofta täckning och surfhastighet. Min fru har även fått "numret kan inte nås för närvarande" när jag höll telefonen på det sättet, tills jag bytte grepp och då gick samtalet fram. Så visst kan det vara ett problem beroende på hur man håller telefonen och vilken täckning man har. Jag trodde att problemet var klart överdrivet och ett rent USA-problem, men jag blev faktiskt lite förvånad över hur lätt det var att få täckningen att försvinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bumper nu och kan säga att det inte hjälper nämnvärt, håller man "dödsgreppet" tappar man täckning då med, precis som med ala andra telefoner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag "dödsgrepp" är fel term att använda för iPhone 4. För mig behövs inget "dödsgrepp" eller att jag kupar handen ordentligt runt luren. Jag tappar täckning (mycket) så fort jag råkar täcka delar av nedre skarven. Det har jag inte upplevt med någon annan telefon, men jag kanske bara inte har provat tillräckligt många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag märker av den lilla skarven. Har 4-5 staplar när den ligger ner. Ibland kan den gå ner till 1-2 och ibland till 3 när jag sätter fingret på skarven. Men den går inte ner mer än det. Vilket duger perfekt för mig.

 

Jag kan inte heller tappa 3g även fast den startar på 3 staplar.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt av problemet själv. Men det är ju också så att staplarna är mer känsligare, noggrannare än vad dem var tidigare, antingen 5 pinnar eller 1, nu vandrar dem mellan 5, 4, 3, 2 eller 1.. Men jag har helt klart märkt av det. Men har köpt en bumper. Men eftersom min nu är Jailbreakad så kände inte Apple av min telefon i sitt register så jag fick betala mitt ajälv, ska se om det läser problemet, köpte det igår på Telenor, CM, CaseMate, som gjutet, tom med skyddsfilm, 195:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu har jag fått en ny telefon av Telenor, har även fått bumpern av Apple.

 

Resultatet är att jag tappar max en bar när jag håller i telefonen och att jag inte längre har några problem med nedkopplingar.

 

Ett samtal brutet då jag talade med en annan person som har Iphone 3Gs och samma operatör. Vi hade båda full mottagning, så det är lite märkligt. Hade nog endast något enstaka nedkopplat samtal på min gamla N95 som jag hade i 2,5 år och redan efter en dag har jag det på min nya telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

I min lägenhet i centrala kalmar har jag 1-3 staplar med Telia/Halebop, ej 3G. Surfar jag (wifi) med mobilen i vänsterhanden (så skarven täcks), droppar det ner till No Service inom 20 sekunder. Släpper jag tar det 2 sek och jag har 1-3 staplar igen. Lite besviken. Har haft 1 tappat samtal hittills, dock till en annan iPhone 4 :) Lite besviken är jag allt. Att "death grip" är så tydligen hemma hos mig kan dock bero på att jag har så dålig täckning till att börja med. Ska utvärdera på ställen där jag har full 3G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Är rätt så ny innehavare av en iPhone 4 och jag har haft bumper på sedan start.

Nu köpte en jag en väska iom detta så åkte bumpern av.

 

Nu märkte jag helt klart en skillnad.

Har full 3G hemma hos mig och nu utan bumper så droppar den helt och går över till gsm, den droppar även i höger näve.

Så jag funderar på att köpa Zaggs sidoskydd, någon som har någon erfarenhet på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en iPhone 4:a med telia och Apple:s bumper och bor på landet, och har inget problem.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en iPhone 4:a med telia och Apple:s bumper och bor på landet, och har inget problem.

 

 

 

Samma som jag, har du testat att ta av bumpernoch hålla dödsgreppet?

Som jag skrev ovan så har jag haft den på redan från start så jag har inte märkt av antenn problemet förens nu när jag tog av den.

 

Nu har jag visserligen uppdaterar till iOS 4.3 och det finns folks som påstår att de har fått sämre mottagning nu med den nya iOS.

Har ej testat antenn problemet med iOS 4.2.1 utan bumpern men jag tycker det skall inte ha någon betydelse, antenn problemet är ju hårdvaru baserat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hellfire666

Bor i bushen där de enda master som finns sitter på båtar, inga problem här trots lite svag 3g, 2 - 3 mb ner och ca. 1 upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En enda gång, tror jag, har jag råkat ut för det, sedan jag fick telefonen för över en månad sedan, men det kan också ha varit så att jag kom åt något med kinden och att det var därför samtalet bröts =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...