Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur skicka många mail samtidigt?


matte_84

Rekommendera Poster

Hej!Jag har länge irriterat mig på att Apple Mail säger ifrån så fort jag försöker mig på massutskick. Jag försöker skicka till 700 personer samtidigt. Dessa mail går alltså till mitt företags kunder som själva registrerat sig för att få dessa mail. Alltså inget oönskat spam. Men Mail säger ifrån. Den skriver ut en lista så lång på mailadresser den inte känner igen så att rutan inte ens får plats på skärmen och jag då inte kan välja åtgärd med musen. Någon som vet vad detta beror på. Och framförallt. Vet någon vad jag kan göra åt saken? Jag vet att de där mailadresserna finns som jag skickar till nämligen.Har stört mig på detta länge men aldrig tagit tag i att fråga någon. Så det är väl dags nu ^^Mvh: Matte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en grupp i Adressboken med alla adresserna. Jag vet inte om det finns några begränsningar hur många kontakter man har i en grupp, men det borde gå tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en grupp i Adressboken med alla adresserna. Jag vet inte om det finns några begränsningar hur många kontakter man har i en grupp, men det borde gå tycker jag.

 

 

Hej!Tackar för tipset. Men jag har redan alla kontakter uppdelade i grupper. Denn grupp jag vill skicka till innehåller 700 adresskort men mail vägrar skicka iväg det. Väldigt jobbigt tycker jagMatte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Hjälp i Mail: "En del e-postservrar kontrollerar att adresserna du skickar ett brev till är giltiga. Om e-postservern hittar minst en ogiltig adress skickar den inte brevet till någon av mottagarna. När det händer får du ett meddelande från Mail om att brevet inte har skickats och finns kvar i utkorgen. Ta bort eller rätta till ogiltiga adresser och försök sedan skicka brevet igen."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Hjälp i Mail: "En del e-postservrar kontrollerar att adresserna du skickar ett brev till är giltiga. Om e-postservern hittar minst en ogiltig adress skickar den inte brevet till någon av mottagarna. När det händer får du ett meddelande från Mail om att brevet inte har skickats och finns kvar i utkorgen. Ta bort eller rätta till ogiltiga adresser och försök sedan skicka brevet igen."

 

 

Men vad dåligt i sådana fall. Finns det ingen inställning för detta?Mailet borde ju skickas till de giltiga adresserna då åtminstone. När jag skickar bara 1 eller 2 mail får man ju ett mail tillbaka om det inte kommer fram.Tack för hjälpenMvh: Matte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den jobbiga lösningen: Dela upp användarna i nya grupper med runt 50 användare. Skicka iväg ditt mail till en grupp i taget och kolla vilka grupper som inte funkar. Slå samma alla fungerande grupper till en och dela upp den icke fungerande gruppen i flera. Då borde du snabbt kunna hitta en felaktig adress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den jobbiga lösningen: Dela upp användarna i nya grupper med runt 50 användare. Skicka iväg ditt mail till en grupp i taget och kolla vilka grupper som inte funkar. Slå samma alla fungerande grupper till en och dela upp den icke fungerande gruppen i flera. Då borde du snabbt kunna hitta en felaktig adress.

 

 

Grejen är att det står såhär: Servern "smtp.me.com kände inte igen följande adresser: sedan hundratals adresser.Så den skriver ut de adresser som den inte känner igen verkar det som. Men när jag testar att skicka till bara 1 av dessa så fungerar det jättebra. Aja, jag får väl klura lite till på detta helt enkelt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att det står såhär: Servern "smtp.me.com kände inte igen följande adresser: sedan hundratals adresser.Så den skriver ut de adresser som den inte känner igen verkar det som. Men när jag testar att skicka till bara 1 av dessa så fungerar det jättebra. Aja, jag får väl klura lite till på detta helt enkelt

Jag gissar att det KAN vara så att en adress inte funkar och då felmarkeras alla. Men testa att göra några mindre grupper och, när grupperna funkar, slå ihop dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...