Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

TV5 visar James Bond på lördagar


ronny
 Share

Vilken Bond film är bäst?  

57 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken Bond film är bäst?

    • Dr No
      0
    • From Russia with Love
      4
    • Goldfinger
      13
    • Åskbollen
      7
    • You Only Live twice
      2
    • I hennes Majestäts hemliga tjänst
      4
    • Diamant Feber
      1
    • Leva låta Dö
      7
    • Mannen med den gyllene Pistolen
      6
    • Ur Dödlig Synvinkel
      10


Rekommendera Poster

Själv tycker jag att Ur dödlig synvinkel hör till favorierna

(Orginal titel; For Your Eyes Only)

 

På grund av att man får ha max 10 röstnings alternativ

så blev listan lite kortare än vad jag hade tänkt mig

 

men alla Brosnans filmer är också toppklass

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fick bli Goldfinger ändå... Moonraker kommer på andraplats - fråga mig inte varför :D

Tredje plats får intas av Leva och låta dö :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg From Russia with Love i min tidiga ungdom. Minns att det var på Regina med murriga gammaldags fotöljer och det var en magisk stämning.......................... Det var när bio var som bäst............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog sett någon bondfilm, men vet inte vilken det skulle kunna vara. Det var nog ingen film jag gillade

 

Jag röstar alltså inte, eftersom jag antagligen inte gillar någon av filmerna :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog sett någon bondfilm, men vet inte vilken det skulle kunna vara. Det var nog ingen film jag gillade

 

Jag röstar alltså inte, eftersom jag antagligen inte gillar någon av filmerna :lol:

:o

 

:lol:

 

Smaken är som baken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

orkar inte säga mer än mannen med den gyllene pistolen :tummeupp:

Do you want challange Mr Scaramanga ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det i mannen med den gyllene pistolen som Bond får sällskap av en polis från usa som var på plats som turist? Han är med i en biljakt och sen är det en så bra scen då Bond och polisen blir stoppade och polisen visar upp ala sina kort, brickor och liknande. Det är en lååååång lista som faller ur plånboken.

Kan det vara första mötet med Felix Leither

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÅSKBOLLEN FÖR HELVETE :lol:

Ja, är det inte när dom fajtas med Harpungevär och åker undervattens skoter

 

Jo den filmen är härlig...

 

Jimolp hur många glasspinnar ger du Åskbollen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Hennes Majestäts hemliga tjänst är enligt min mening den klart bästa Bond-filmen. Många är kritiska till Lazanbys rolltolkning, men jag tycker faktiskt att han är klockren. Diana Rigg gör dessutom en perfekt rollprestation som Theresa, den kanske vackraste Bond-bruden i hela serien. Att kärleken dessutom är äkta och leder till giftermål lyfter onekligen filmen ett betyg!

 

Filmen börjar med en klockren replik. Bond har precis räddat Therese från en säker död, slagits med två skurkar och tänker sig väl att kamma hem vinsten genom att få umgås med den vackra damen. Den senare är dock av en helt annan åsikt och flyr fältet, dvs sticker från och nobbar James. Varpå den "nye" Bond fäller den klassiska repliken "This never happened to the other fellow", syftandes på hans föregångare i rollen.

 

En liten kuggfråga. JB har gift sig två gånger i filmserien. Någon som vet vilken den andra filmen är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte särskilt bra om Bond-filmerna. Har inte sett ens hälften av dem. Bäst är de roliga filmerna med Roger Moore. Stela och jag-spelar-alltid-bara-mig-själv-oavsett-vilken-film-det-är-Connery tycker jag inte om. Bara bra i två filmer jag sett. Den ena handlade om ett kloster där han spelade munk, och den andra var en spionfilm där han är i Sovjet. Minns inte nån av filmernas titlar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har en tjej i klassen som ser ut nästan exakt som XXX, fast min klasskompis är blond :P

Inte helt fel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en tjej i klassen som ser ut nästan exakt som XXX, fast min klasskompis är blond :P

Inte helt fel ;)

Hon måste vara sötast i klassen ,Johan...

man smälter ju så fort man ser tripple X :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en tjej i klassen som ser ut nästan exakt som XXX, fast min klasskompis är blond :P

Inte helt fel ;)

Hon måste vara sötast i klassen ,Johan...

man smälter ju så fort man ser tripple X :rolleyes:

Jodå, hon är helt ok ;)

Fast det finns bättre :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barbara Bach är helt OK i rollen som agent XXX, Bonds ryska motpart. Hon är definitivt en av de elegantaste kvinnorna i hela Bondserien. Agent XXX är Bonds jämlike, och 007 får inte alltid sista ordet i den här filmen!

 

Curt Jürgens ger ett litet trött intryck som Stromberg Det är f ö ganska uppenbart att Stromberg är en Blofeld utan katt. Han har t o m samma klädsmak som Blofeld!

Richard Kiel introducerar den urstarke Jaws, som blev så populär att filmmakarna lät honom komma tillbaka i nästa film. Detta skulle dock visa sig vara ett stort misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att Timothy Dalton gjorde Bond helt ok? Svår att jämföra med Connery såklart, men bra mycket bättre än playboyen RM. Brosnan är bättre än vad jag trodde om honom.

Redigerad av chop
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

LÖRDAGENS AVSNITT;

 

UR DÖDLIG SYNVINKEL:

 

Ur dödlig synvinkel

 

Ett brittiskt övervakningsfartyg har gått på en mina och sjunkit i Joniska havet. Ombord finns den topphemliga ATAC, en kodsändare som kan beordra brittiska ubåtar att avlossa sina missiler. Bond får i uppdrag att leta rätt på ATAC och förhindra att den faller i fiendens händer.

 

 

 

När Richard Maibaum och Michael Wilson börjarde jobba på manuset till Ur dödlig synvinkel ville de föra Bond tillbaka i en mer realistisk riktning efter de fantasifulla utsvävningarna i främst Moonraker. För att markera återgången till en mer jordnära Bond av gammalt gott märke skrev de in flera referenser till tidigare 007-rullar. Ärkeskurken Blofeld är med i inledningssekvensen, Bond besöker sin frus grav, Bonds Lotus exploderar tidigt i filmen och han får genomföra en biljakt i en Citroen 2CV. Bond både blöder och svettas och får brutalt och humorlöst tippa en hjälplös mördare i bil över en klippkant. Bond är inte heller ute efter att rädda världen från en superskurk utan ska denna gång bevara maktbalansen mellan väst och öst. Bond måste dessutom förlita sig mer på sin egen förmåga snarare än på Qs finurliga manicker. Det var inte en riskfri ambition med tanke på att Moonraker blivit en dundersuccé. Till ny regissör valdes John Glen. Han hade varit assisterande regissör i tidigare 007-filmer och regisserat bland annat fallskärmshoppet i Älskade spion och rymdstriden i Moonraker.

 

Filmens slutscener spelades in i trakterna kring Meteora-klostret i Grekland. Filmmakarna hade kommit överens med kyrkan i Aten om att få filma där. Men munkarna på plats vägrade sen samarbeta. Utåt sett hävdade munkarna att det var för mycket sex och våld i manuset, men eftersom liknande filminspelningar tidigare hade tillåtits så berodde protesterna antagligen på att munkarna fick för liten andel av donationen. Munkarna försökte störa inspelningarna bland annat genom att hänga ut tvätt och sätta upp protestskyltar. Problemet löstes genom att man byggde ett kloster på en öde klippa för avståndsbilder och filmade resten på Pinewood studios.

 

Kritiken var övervägande positiv. Recensenterna gillade att Bond gått aningen mer tillbaka till Ian Flemings ursprung och var tillbaka i kalla kriget. Ur dödlig synvinkel drog inte in riktigt lika mycket pengar som Moonraker men blev ändå en stor framgång. Chansningen att ta ner Bond på en mer realistisk nivå igen hade lyckats. Bond var en succé och stod med båda fötterna på jorden igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM Dagens avsnitt:

 

Octopussy

 

En agent i clownmundering stapplar in på den brittiska ambassaden och faller död ner med ett falskt Faberge-ägg i handen. Naturligtvis blir det Agent 007 som anförtros fallet. Bond färdas till åtskilliga platser på jorden och upptäcker att en rysk general och en mäktig skurk tänker spränga en Natobas.

 

Intrigen i korthet:

 

Bond skickas till auktionsfirman Sotheby´s för att finna ledtrådar till varför så många Fabergé-ägg bjudits ut till försäljning på senaste tiden. En välgjord förfalskning har dessutom dykt upp i den döde 009:s händer i Östberlin. Ägget på Sotheby´s köps till överpris av Kamal Khan. Bond följer efter honom till Udaipur, Indien. Så småningom upptäcker Bond att Kamal samarbetar med organiserade juveltjuvar. De byter ut juveler från Kreml mot förfalskningar. Juvelligan leds av den rika och mystiska Octopussy, som under täckmantel av en cirkus smugglar ut juvelerna till väst.

Den ryske generalen Orlov ämnar dock utnyttja cirkusen för egna syften. Med Kamals hjälp smugglas en liten atombomb in på en amerikansk flygbas i Västtyskland, där cirkusen skall uppträda. När bomben exploderar räknar Orlov med att alla ska tro att det var en olycka på basen och att kraven på ensidig nedrustning i väst skall öka.

Bond lyckas dock förklädd till clown desarmera bomben, och filmens slutuppgörelse äger rum vid Kamals palats i Udaipur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Misson Impossible Force nr 1 på fyran i morgon... jag tror start tiden var 21.50

dags att bänka sig framför burken med chips popcorn och Pommac igen då :lol::lol::lol::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misson Impossible Force nr 1 på fyran i morgon... jag tror start tiden var 21.50

dags att bänka sig framför burken med chips popcorn och Pommac igen då :lol:  :lol:  :lol:  :D

Blandar du chips, popcorn och Pommac i samma burk? :blink::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misson Impossible Force nr 1 på fyran i morgon... jag tror start tiden var 21.50

dags att bänka sig framför burken med chips popcorn och Pommac igen då :lol:  :lol:  :lol:  :D

Blandar du chips, popcorn och Pommac i samma burk? :blink::lol:

magen protesterar nog då :lol::lol::lol:^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misson Impossible Force nr 1 på fyran i morgon... jag tror start tiden var 21.50

dags att bänka sig framför burken med chips popcorn och Pommac igen då :lol:  :lol:  :lol:  :D

När och var? Jag hittar inget om det på tv4.se.

Jag hörde inte riktigt dagen men nu har jag kollat tv-tablån på 4:an TV4 och det är på Lördag kl.21.55 (w00t)

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...