Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

TV5 visar James Bond på lördagar


ronny
 Share

Vilken Bond film är bäst?  

57 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken Bond film är bäst?

    • Dr No
      0
    • From Russia with Love
      4
    • Goldfinger
      13
    • Åskbollen
      7
    • You Only Live twice
      2
    • I hennes Majestäts hemliga tjänst
      4
    • Diamant Feber
      1
    • Leva låta Dö
      7
    • Mannen med den gyllene Pistolen
      6
    • Ur Dödlig Synvinkel
      10


Rekommendera Poster

I Morgon blir det Sean Connery som spelar Bond

vilken av filmerna vet jag inte ännu

Ole dole doff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ole dole doff?

det blev Åskbollen

 

temat blev flygplanskapning

 

i Moonraker så kapas en rymdfärja

och i Åskbollen ett bombplan

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev jag sugen på att avverka alla mina Bond-filmer! Jag köpte dem tidigare när Expressen (eller var det Aftonbladet) sålde dem för typ 70 kronor om man köpte tidningen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev jag sugen på att avverka alla mina Bond-filmer! Jag köpte dem tidigare när Expressen (eller var det Aftonbladet) sålde dem för typ 70 kronor om man köpte tidningen. :)

Annars går det ju att spela in från TV när de sänder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Nyheter om Craig nästa Bond film:

 

Bond 23 - December Report

3rd December 2010

After a long drawn out and very public process, Metro-Goldwyn-Mayer confirmed yesterday that a federal bankruptcy court has approved a prepackaged bankruptcy plan in which its lenders will exchange nearly $5 billion in debt for ownership of the company that owns 50% of the James Bond franchise and is responsible for half of "The Hobbit" movies. The two-part series is to go into production in February, and MGM confirmed last month that the 23rd 007 adventure was being lined up for a November 2012 release.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

I Hennes Majestäts hemliga tjänst är enligt min mening den klart bästa Bond-filmen. Många är kritiska till Lazanbys rolltolkning, men jag tycker faktiskt att han är klockren. Diana Rigg gör dessutom en perfekt rollprestation som Theresa, den kanske vackraste Bond-bruden i hela serien. Att kärleken dessutom är äkta och leder till giftermål lyfter onekligen filmen ett betyg!

 

Filmen börjar med en klockren replik. Bond har precis räddat Therese från en säker död, slagits med två skurkar och tänker sig väl att kamma hem vinsten genom att få umgås med den vackra damen. Den senare är dock av en helt annan åsikt och flyr fältet, dvs sticker från och nobbar James. Varpå den "nye" Bond fäller den klassiska repliken "This never happened to the other fellow", syftandes på hans föregångare i rollen.

 

En liten kuggfråga. JB har gift sig två gånger i filmserien. Någon som vet vilken den andra filmen är?

Det är den filmen som visas nu

 

On Her Majesty´s Secret Service ("OHMSS") är en av filmhistoriens mest underskattade filmer. Många recensenter har älskat att smutskasta denna film, mest p g a George Lazenbys närvaro och Sean Connerys frånvaro.

Sanningen är att det är den bästa Bondfilmen av alla. <_<

Kort sagt: filmen är ett mästerverk. Oavsett vilken betygsskala man använder sig av för att ranka Bondfilmerna, tar OHMSS hem full pott.

Naturligtvis är inte George Lazenby i Connerys eller Moores klass,

då kan det inte bli en 10-poängare

men han är avsevärt bättre som Bond än både Dalton (Ja) och Brosnan.(Nej) Särskilt bra är Lazenby i actionscenerna, och det var också det som var avgörande för att han fick rollen. Det finns dock ett par scener där Lazenby inte är så bra, t ex när Bond möter Draco för första gången. Man kan också ha synpunkter på Lazenbys lite för ljusa röst. Samtidigt ger ju Lazenbys engångs-insats filmen ett särskilt skimmer, som är svårt att beskriva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lazenby är tråkigare än Ingvar Karlsson....... och har utstrålning som en sko.

post-363-089444700 1295630807_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Postad (redigerade)

Dagens Bondfilm

 

Intrigen i korthet: 

Die Another Day inleds med att James Bond blir avslöjad under ett undercover-uppdrag i Nordkorea, flyr men blir infångad. Efter över ett års fångenskap utväxlas Bond mot den nordkoreanske agenten Zao. Detta görs mot M:s vilja. Amerikanerna tror att Bond har angivit en av deras agenter i fångenskapen och Bond blir av med sin status som dubbelnolla. Bond flyr för att på egen hand försöka hitta den som uppenbarligen angivit honom. Han tar sig från Hong Kong till Kuba och London och vid det laget har Bond ställt till så mycket oreda, och kommit angivaren så långt på spåren, att han tas till heders igen av M och återfår sin 00-status.
Spåren leder till den excentriske Gustav Graves, som låtit bygga ett stort ispalats på Island.
Två kvinnliga karaktärer rör sig kring Bond i Die Another Day : Jinx (Halle Berry) och Miranda Frost (Rosamund Pike).

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är det för Bro mellan Nord och syd Korea där man utväxlar fångar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

här är en bättre bild med fighten på plnet

Dags igen i kväll då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

James Bond på TV4 också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är det för Bro mellan Nord och syd Korea där man utväxlar fångar?

"Bridge of No Return" kanske?

http://en.wikipedia.org/wiki/Bridge_of_No_Return

 

Igår gick en av de allra bästa Bond-filmerna, "Octopussy" med den sköna Maud Adams. :wub:

 

post-5952-086510500 1312094044_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Bridge of No Return" kanske?

http://en.wikipedia.org/wiki/Bridge_of_No_Return

 

Igår gick en av de allra bästa Bond-filmerna, "Octopussy" med den sköna Maud Adams. :wub:

 

post-5952-086510500 1312094044_thumb.jpg

det stämmer bra det .... när jag gogglade så stod det inget om någon berömd bro... men de är det helt säkert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Dagarna TV4 Film visar Bond

23/9 12:15 Man lever bara 2 gånger

23/9 21:00 Diamantfeber

26/9 12:10 I hennes majestäts hemliga tjänst

26/9 21:00 Leva och låta dö

27/9 21:00 Mannen med den gyllene pistolen (den som jag såg idag)

28/9 21:00 Älskade spion (rekomenderad av mikaellq

29/9 21:00 Moonraker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Dubbla Bondfilmer idag på 7an

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbla Bondfilmer idag på 7an

Jag har alla de gamla på DVD.

Naturligtvis har man det. Har inte du det? :fundersam::D;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alla de gamla på DVD.

Naturligtvis har man det. Har inte du det? :fundersam::D;)

jo fast i början visste jag inte att spara utrymme kostar kvalité...

jag trodde att man kunde få samma kvalité oavsett hur man väljer att spela in filmen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Om dagens Bondfilm

 

Intrigen i korthet:

 

Bond har fortsatt att leta efter Blofeld sedan förra filmen, You Only Live Twice. M beordrar Bond att sluta leta, och att i stället ta ett par veckor ledigt. Under ledigheten lyckas Bond i Portugal och Schweiz få reda på att Blofeld försöker erhålla grevetiteln de Bleuchamp.

Bond beger sig till Blofelds "Institute of Physiological Research" i Piz Gloria, Schweiz, förklädd till genealogen sir Hilary Bray. Där visar det sig att Blofeld har låtit utveckla ett virus som gör vissa växt- och djurarter sterila, och med hjälp av detta idka utpressning mot västmakterna.

I filmen träffar dessutom Bond Teresa, Contessa di Vicenzo, som han förälskar sig i och även gifter sig med. Filmen slutar dock tragiskt då Teresa skjuts till döds från Blofelds förbipasserande bil av Irma Bunt.

 

George Lazenbys brist på erfarenhet behövde balanseras med duktiga medaktörer. Diana Rigg fick rollen som Tracy, den flicka som Bond förälskar sig i och även gifter sig med. Telly Savalas, som flera år senare blev mer känd som tv-deckaren Kojak, fick skurkrollen som Blofeld. Tyska Ilse Steppat spelade Blofelds kompanjon Irma Bunt, och Gabriele Ferzetti spelade Tracys far Marc-Ange Draco, ledare för korsikanska syndikatet.

 

Större delen av OHMSS utspelar sig i Alperna, och man hade efter mycket besvär lyckats hitta ett bra inspelningsställe på en av bergstopparna i Schilthorn i Schweiz. Där hade man hittat en roterande restaurang som höll på att byggas. Den fick i filmen bli Blofelds Piz Gloria. Nedanför bergstoppen låg den lilla byn Mürren, som hade 250 invånare. Filmteamet fick bekosta byggandet av en helikopterplattform och extra dragning av elkablar för att alls kunna använda området som inspelningsplats. Detta kostade dem ca 60.000 dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

personligen tycker jag att George Lazenby inte håller samma klass som de övriga

skådespelarna .... sedan saknar man avdelning Q

 

så för mig får den en knapp 3a i betyg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

personligen tycker jag att George Lazenby inte håller samma klass som de övriga

skådespelarna .... sedan saknar man avdelning Q

 

så för mig får den en knapp 3a i betyg

Ja humorn och tekniken är två ovärderliga delar av Bond.

För mig är serien filmer med Roger Mooooore BÄST, speciellt Octopussy, Älskade spion och Moonraker. :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Postad (redigerade)

om dagens film:

 

Kul att veta om Goldeneye

* Pierce Brosnan bar med sig boken Goldfinger vid inspelningarna i Leavesden. "Bara för sakens skull" sa han. Goldfinger var f fö den första film Pierce såg på bio.

 

* Robbie Coltrane var så förtjust i sin rollfigur Valentin Zukovsky, att han särskilt begärde att Zukovsky skulle överleva filmen. På så vis kan Coltrane återkomma i rollen om så önskas. Detta inträffar också i The World is Not Enough fyra år senare.

 

* Alec Trevelyan nämner att Bonds föräldrar dog i en bergsbestigningsolycka. Detta är taget från Ian Flemings böcker, och är första gången som detta har nämnts i någon av filmerna.

 

* Sean Bean, som spelar Trevelyan, hade själv också varit föreslagen i rollen som Bond.

 

* Stuntmannen Wayne Michaels, som är den som utför bungy-hoppet i början av filmen, kan även ses som en av de två piloterna som tänker kliva in i Tiger-helikoptern, och som skjuts av Onatopp. Det är Michaels som står till vänster.

(Tack till Dag Wardaeus för denna detalj)

 

* Paulina Porizkova erbjöds först rollen som Natalya, men tackade nej.

* Järnvägen med ångloken i Goldeneye är egentligen samma järnväg som användes i Octopussy, dvs Nene Valley utanför Peterborough.

* Detta blev den sista film som specialeffekt-mästaren Derek Meddings jobbade med. Han avled i cancer kort efter att inspelningarna avslutats. Meddings hade sedan 70-talet tillhört stamkretsen kring Broccoli. Goldeneye är dedicerad till minnet av Derek Meddings.

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...