Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bankid


Mackult

Rekommendera Poster

Var inne på skatteverket.se idag och kunde använda bankid utan att först använda mig av "debug". Är detta nytt eller är det bara jag som är ouppdaterad :blush:

Hursom helst kommer detta att underlätta arbetet mina månatliga skattedeklarationer som jag hittills tvingats göra på papper. Nu kan jag lämna deklarationerna via nätet, lätt som en plätt! (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne på skatteverket.se idag och kunde använda bankid utan att först använda mig av "debug". Är detta nytt eller är det bara jag som är ouppdaterad :blush:

Hursom helst kommer detta att underlätta arbetet mina månatliga skattedeklarationer som jag hittills tvingats göra på papper. Nu kan jag lämna deklarationerna via nätet, lätt som en plätt! (w00t) (w00t)  (w00t)

Ja det är du som är ouppdaterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När öppnades möjligheten att använda bankid på skatteverket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant, jag provade direkt, och varde ljus, inget felmeddelande på privata inloggningsidan. (w00t)

 

Däremot en banner som säger:

 

Viktigt! Uppdatera din webbläsare

Du använder en version av webbläsare som Internetkontoret inte är anpassat för.

Du kan fortfarande logga in, men vissa fel kan uppstå i presentationen av sidorna.

Uppdatera webbläsaren

Mac OS:

- MS Internet Explorer 5.0 eller senare

- Netscape 6.2 eller senare.

 

Kan dom glömma, Exploder kommer aldrig mer in i den här burken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar mitt nya bank ID på testsajten. INGET funkar. Safari, Explorer, Netscape...INGET funkar...det händer ingenting...det bara "stannar"...inget felmeddelande...uselt... :eeeh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det funkar för dig ^_^

Vet att jag också hade lite trassel i början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu slipper man dra in Internetkabeln till barnens gamla PC när man ska deklarera nästa år då. Härligt! Deklarationen är det enda problemet jag stött på under mina 9 månader som helfrälst Mac-användare och nyligen också iPod-ägare. :angel:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne på skatteverket.se idag och kunde använda bankid utan att först använda mig av "debug". Är detta nytt eller är det bara jag som är ouppdaterad :blush:

Hursom helst kommer detta att underlätta arbetet mina månatliga skattedeklarationer som jag hittills tvingats göra på papper. Nu kan jag lämna deklarationerna via nätet, lätt som en plätt! (w00t) (w00t)  (w00t)

Ja det är du som är ouppdaterad.

Jag är ännu mer ouppdaterad, har inte ens lyckats skapa nåt BankID över huvud taget... Hur har ni gått tillväga? Jag har konto hos SEB, Skandiabanken och Handelsbanken men ingen kombination av bank + webbläsare har visat sig fungera :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot en banner som säger:

 

Viktigt! Uppdatera din webbläsare

Du använder en version av webbläsare som Internetkontoret inte är anpassat för.

Du kan fortfarande logga in, men vissa fel kan uppstå i presentationen av sidorna.

Uppdatera webbläsaren

Mac OS:

- MS Internet Explorer 5.0 eller senare

- Netscape 6.2 eller senare.

 

Kan dom glömma, Exploder kommer aldrig mer in i den här burken...

Men BankId funkar väl inte för Exploder, eller är jag desinformerad igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skaffade mitt bankid på Sparbanken Finn. Systemkrav: Mac OS 10.3

Safari 1.2 och SUN Javaruntime Plug-in 1.4.2_03

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...