Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SE Mini - nåt för Apple att lära?


Dazzin

Rekommendera Poster

Då Apple gick ut med att det är ett branchproblem det här med antennen undrar jag varför jag inte lyckas släcka ut min lilla mini?

 

Med två händer så kan man kapsla in hela telefonen utom toppen, utan att jag förlorar några pluppar. Måhända att vi har bättre nät här, men 3/4 staplar i fritt forum, och 3/4 staplar med två händer omslutna kring den i 1 minut.

 

Så Apple, ni kanske ska dissekera en sån å lära er?? :) Den är ju trots allt hälften så stor så den borde ju absolut lida av "bekymret".

 

/Daniel på MB Pro som inte har nått emot Apple

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då Apple gick ut med att det är ett branchproblem det här med antennen undrar jag varför jag inte lyckas släcka ut min lilla mini?

 

Med två händer så kan man kapsla in hela telefonen utom toppen, utan att jag förlorar några pluppar. Måhända att vi har bättre nät här, men 3/4 staplar i fritt forum, och 3/4 staplar med två händer omslutna kring den i 1 minut.

 

Så Apple, ni kanske ska dissekera en sån å lära er?? :) Den är ju trots allt hälften så stor så den borde ju absolut lida av "bekymret".

 

/Daniel på MB Pro som inte har nått emot Apple

 

Och SE borde ju lära sig göra en mobil som folk vill ha efter 15 år ?

Skräp och åter skräp är mina erfarenheter från SE. Ny telefon för varje ny funktion, skiter i uppdatera äldre telefoner utan släpper 10 telefoner i månaden istället.

Nej min Xperia på jobbet gick tillbaka samma dag som den kom, ingen sådan skit i mitt hus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och SE borde ju lära sig göra en mobil som folk vill ha efter 15 år ?

Skräp och åter skräp är mina erfarenheter från SE. Ny telefon för varje ny funktion, skiter i uppdatera äldre telefoner utan släpper 10 telefoner i månaden istället.

Nej min Xperia på jobbet gick tillbaka samma dag som den kom, ingen sådan skit i mitt hus

Alla är vi olika med olika krav. Jag har haft en SE K610i i fyra år, mycket nöjd med den. Den återhämtade sig 2008 till 100 procent från en total rotblöta (låg på ett element i en månad). Men jag ville ha bättre kamera, så jag köpte häromveckan en SE Elm. Grabben ska få min gamla. Jag är nöjd med båda två vad gäller mottagning. Koka kaffe kan jag göra själv. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade bestämt mig för en iPhone4 men Apples sätt att sköta upptäckten av den dåliga antenndesignen har fått mig att avstå. Nu blir det nog en x10 Mini Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

X10 Mini är en riktigt härlig mobil, kan allt som en stor mobil kan...

i liggande läge funkar dessutom qwerty riktigt bra:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Sambio har en Mini Pro, den är riktigra bra fgör det priset MEN den är ointe äns nära iPhone 3G. Istället för antemnnproblem har den wifiproblem. Visst är den mindre dock ohyggligt mycket tjockare än iphone 4.

 

 

Kolla swedroid forumet finns otaliga trådar om att wifi inte funkar överhuvudtaget eller att wifi dör när skärmsläclkaren går i gång osv..... den mobilen e långt ifrån felfri även om det är en grym BUDGET-LUR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tjej har faktiskt en X10 mini. Måste säga att den är bra och inte alls "liten" fastän den är "liten. Men det är inget som påverkar ens sms skrivande.

 

När man läser om Apples antenn problem så påstår de att det är bara 0,55 % som har det problemet och att det tydligen är mindre än de som klagade på iphone 3GS. Vet inte om man kan lita på de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade bestämt mig för en iPhone4 men Apples sätt att sköta upptäckten av den dåliga antenndesignen har fått mig att avstå. Nu blir det nog en x10 Mini Pro.

 

Sitter i precis samma sits som dig. Var sjukt taggad på iPhone 4, men nu ser det ut att bli en x10 Mini Pro fram tills nästa iPhone lanseras

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i precis samma sits som dig. Var sjukt taggad på iPhone 4, men nu ser det ut att bli en x10 Mini Pro fram tills nästa iPhone lanseras

 

Skyll dig själv! :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade bestämt mig för en iPhone4 men Apples sätt att sköta upptäckten av den dåliga antenndesignen har fått mig att avstå. Nu blir det nog en x10 Mini Pro.

 

 

Sitter i precis samma sits som dig. Var sjukt taggad på iPhone 4, men nu ser det ut att bli en x10 Mini Pro fram tills nästa iPhone lanseras

 

Varför ens göra en sak av det innan ni vet om det är ett problem i Sverige med vårt mobilnät?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ens göra en sak av det innan ni vet om det är ett problem i Sverige med vårt mobilnät?

 

Därför att man måste ju kritisera Apples produkter, annars kan ju folk tro att man är en fanboy!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olli Ojonen

Vad är skillnaden mellan X10 mini och X10 mini pro?

någon som vet.

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ens göra en sak av det innan ni vet om det är ett problem i Sverige med vårt mobilnät?

 

För att jag sällan befinner mig i Sverige eller länder med samma kvalitet pâ nätet. Och i Sverige befinner jag mig ofta där det är dâlig mobiltäckning.

Jag har nu dessutom testat ett par 4 och när man med ett fuktat finger över antennskarven drastiskt minskar signalstyrkan med telefonen liggande pâ ett bord sâ är det ett klart designfel, ingen fix av mjukvaran lär hjälpa.

 

Eftersom en del av mitt yrkesverksamma liv ägnats ât antenner och signalbehandling gör jag den bedömningen att iPhone 4 inte är en modell för mitt behov. Kanske nästa modell är bättre eller om det görs en redesign före släpp i Sverige.

Jag köper inte en telefon för att ha den i väska eller klä in den i plast/gummi eller tänka pâ hur jag hâller den.

 

Det innebär inte att jag är negativ mot Apple av princip, som en del konstiga typer (Jungell) tycks anse men en produkt med brister blir inte bättre av att man försöker förtiga dom.

4:an är säkert skitbra där signalstyrkan är god, man är torr om händerna eller har kondom pâ den.

 

Skillnaden mellan X10 mini och Mini Pro är att Pro har ett utdragbart tangentbord. Den blir lite tjockare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man läser om Apples antenn problem så påstår de att det är bara 0,55 % som har det problemet och att det tydligen är mindre än de som klagade på iphone 3GS. Vet inte om man kan lita på de?

 

Då har Du läst fel.

 

0,55 % av de som har köpt en iPhone 4 har klagat hos Apple på antennproblem. Därmed inte sagt att bara 0,55 % av ägarna har problemet.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att jag sällan befinner mig i Sverige eller länder med samma kvalitet pâ nätet. Och i Sverige befinner jag mig ofta där det är dâlig mobiltäckning.

Jag har nu dessutom testat ett par 4 och när man med ett fuktat finger över antennskarven drastiskt minskar signalstyrkan med telefonen liggande pâ ett bord sâ är det ett klart designfel, ingen fix av mjukvaran lär hjälpa.

 

Eftersom en del av mitt yrkesverksamma liv ägnats ât antenner och signalbehandling gör jag den bedömningen att iPhone 4 inte är en modell för mitt behov. Kanske nästa modell är bättre eller om det görs en redesign före släpp i Sverige.

Jag köper inte en telefon för att ha den i väska eller klä in den i plast/gummi eller tänka pâ hur jag hâller den.

 

Det innebär inte att jag är negativ mot Apple av princip, som en del konstiga typer (Jungell) tycks anse men en produkt med brister blir inte bättre av att man försöker förtiga dom.

4:an är säkert skitbra där signalstyrkan är god, man är torr om händerna eller har kondom pâ den.

 

Skillnaden mellan X10 mini och Mini Pro är att Pro har ett utdragbart tangentbord. Den blir lite tjockare.

 

respekt.gif Äntligen ett vettigt och sakligt svar i debatten pompoms.gif

 

Helt klart är det så att man inte ska behöva klä in telefonen för att den ska fungera. Finns rykten som florerar att de har börjat skyddslacka ramen nu på telefonen, man kan ju hoppas för då "löser" de problemet lite mer konkret och telefonen kan användas som den är tänkt utan bumpers, plåster och allt vad där finns, även i miljöer med tveskam täckning.

 

För visst är det så, att tappa en pinne eller två från full styrka är inget problem, men att tappa en pinne av en enda befintlig är en pinne för mycket.

 

Sen att mobiltelefoner med inbyggd antenn rent generellt har sämre mottagning än gamla hederliga telefoner med antenn som SE hajfenan är en annan sak. Sen har också vårt svenska nät försämrats på landsbygden sen NMT gick i graven....

 

Kan nämna att både jag och frun var på bilsemester igenom Sverige i fjol, Jag med en Sony K610i med Tre och hon med en iPhone 3G, ingen av oss hade nät i norra delarna av vårt land förutom i de större tätorterna, samma gällde hela vägen ner via inlandsvägen från norr till Dalarna där vi vek av mot sthlm igen och mer bebodda områden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skyll dig själv! smile.gif

 

 

 

 

Jag sitter på en k810i för tillfället, så sämre lär det ju inte bli smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är lite skrämmande att ni inte anser att det är ett problem att Apple har lanserat en telefon som tappar täckningen direkt när man rör vid antennskarven. Om man klagar så svarar ni bara "köp en annan telefon". Vill ni inte att Apple ska tillverka världens bästa produkter?

 

Jag gillar verkligen iPhone, och idag ser jag ingen konkurrent som ens är i närheten av den underbara helhetsupplevelse som den har. Detta innebär inte att jag inte kan kritisera Apple. Här har de verkligen begått ett stort misstag, och samtidigt kan de inte åtgärda den förrän nästa år. Anledningen? Ja, det är så enkelt att om de skulle släppa en iPhone 4 med en åtgärdad antennkonstruktion så skulle kunderna bli väldigt uppjagade över att de står där med en feldesignad telefon, och då skulle Apple behöva göra ett återkallande för att inte varumärket skulle tappa all trovärdighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter på en k810i för tillfället, så sämre lär det ju inte bli smile.gif

Nä, men det kan bli litet bättre i dagsläget om du reser dig upp och lägger din k810i på bordet i stället för att sitta på den! :P;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, men det kan bli litet bättre i dagsläget om du reser dig upp och lägger din k810i på bordet i stället för att sitta på den! tongue.gifwink.gif

 

Hahaha det måste jag pröva! "Just avoid sitting on it that way." :P

 

Nice DT-avatar btw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...