Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macworld webben


Sirmerlin

Rekommendera Poster

Hej,

 

Börjar det inte bli lite väl hysteri om iphone, ipad...mycket snack och lite verkstad som man brukar säga. Visst det kommer blåsa över, men det ser mer ut som det tar i sig att macworld börjar bli en mobilsajt istället för en macsajt. Inte riktigt hypajt mot vad det var tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte så konstigt, just nu är iPhone 4 och iOS4 väldigt aktuellt, på Mac sidan däremot är det ganska lugnt. I september är det dags för iTunes och iPodar, sen kanske vi få se lite nya macar.

Allt har sin tid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med!

För oss med Mac och utan iPhone är det tröttsamt.

Kan ni inte starta en särskild sida för iPhone så vi

andra slipper det om vi inte aktivt söker det?!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med!

För oss med Mac och utan iPhone är det tröttsamt.

Kan ni inte starta en särskild sida för iPhone så vi

andra slipper det om vi inte aktivt söker det?!!

På detta emineta (framstående,ansedda,högstående) forum framgår för dagen, att

 

"vi andra" har under dagens första 17 timmar bara lyckats åstadkomma 33 inlägg

 

under 10 Mack-avdelnigar i snitt 3,3/ avd.

 

"dem som engagerar sig" Har under samma tid lyckats skriva 117 inlägg i endast en

annan avdelning, viken var och en har rätten att läsa eller hoppa över.

 

salakalle :crossfingers: hälsar. Tyvärr ser texten för djävlig ut. den ska ej ha fet stil.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Joel!

för övrigt anser jag att den här redigeraren är en riktigt dålig och jobbig fornlämning.

va fan ska läsarna tro när det plötsligt ser ut så här, när jag dess utom på alla sätt i drygt

45minuter försökt att få ordning på texten som lever ett eget och mer utsvävande liv ju

fler gånger jag med knapparna försöker korrigera ( pinsamt att ha hela texten i fetstil)

 

Med tanke på att jag relativt ofta använder denna ibland förträffliga men ofta tragiska

ordbehandlare, så vill jag påstå att ibland är den helkass.

devil.gif

Förbannat intetsägande smiley.

 

Se där man måste tydligen publicera först

och sedan gå in igen och redigera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttat tråden till rätt forumdel. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttat tråden till rätt forumdel. /moderator

 

 

Någon kanske inte hittar rätt forumdel. Det är mer rakt att hänvisa till vilken forumdel tråden är flyttad så intresserade kan följa en eventuell fortsättning. Var finns tråden undrar. Ha det så gott hälsar salakalle crossfingers, (smikeyknappen fungerar ej). Inga knappar fungerar! Redigerar inte, utan undrar vart radbrytningen tagit vägen. Detta ser synnerligen illa ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon kanske inte hittar rätt forumdel. Det är mer rakt att hänvisa till vilken forumdel tråden är flyttad så intresserade kan följa en eventuell fortsättning. Var finns tråden undrar. Ha det så gott hälsar salakalle crossfingers, (smikeyknappen fungerar ej). Inga knappar fungerar! Redigerar inte, utan undrar vart radbrytningen tagit vägen. Detta ser synnerligen illa ut.

 

En bra idé kan vara att kolla högst upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra idé kan vara att kolla högst upp.

 

 

Tack för visat engagemang. Jag är ju inte helt ny här på forumet men jag fattar inte vad jag skall kolla högst upp. Har du kanske även något råd till Justitia, ang. mitt förslag om att hänvisa till vilken forumdel tråden är flyttad eller duger det med "Flyttat tråden till rätt forumdel. /moderator" salakalle https://forum.macworld.se/public/style_images/macworld/rte_icons/emoticons.png Konstig smiley. Ha det så gott. Hoppas radbrytningen fungerar.

post-35780-1279314966,53_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för visat engagemang. Jag är ju inte helt ny här på forumet men jag fattar inte vad jag skall kolla högst upp. Har du kanske även något råd till Justitia, ang. mitt förslag om att hänvisa till vilken forumdel tråden är flyttad eller duger det med "Flyttat tråden till rätt forumdel. /moderator" salakalle https://forum.macworld.se/public/style_images/macworld/rte_icons/emoticons.png Konstig smiley. Ha det så gott. Hoppas radbrytningen fungerar.

 

Du kan läsa högst upp i vilken forumdel du befinner dig. Det vill säga "Diskutera forum & webb".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan läsa högst upp i vilken forumdel du befinner dig. Det vill säga "Diskutera forum & webb".

 

 

Tack. Så smidigt det var. Har du eller någon annan möjligtvis någon hint ang. min helt låsta inläggsbox som jag skriver det här i. Knapparna och radbrytningen fungerar ej. Jag har inte ändrat i någon programvara. Hundratals inlägg har varit smidiga att skriva o staila, ibland har det dock varit krångel som nu. salakalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Så smidigt det var. Har du eller någon annan möjligtvis någon hint ang. min helt låsta inläggsbox som jag skriver det här i. Knapparna och radbrytningen fungerar ej. Jag har inte ändrat i någon programvara. Hundratals inlägg har varit smidiga att skriva o staila, ibland har det dock varit krångel som nu. salakalle

Radera kakor brukar hjälpa. Länk för detta finns längst ner på sidan.

 

Angående flytt av tråden lät jag en genväg ligga kvar där tråden var placerad från början, samt ser man (som Douglas påpekat) högst upp i vilken avdelning man läser för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Hej,

 

Börjar det inte bli lite väl hysteri om iphone, ipad...mycket snack och lite verkstad som man brukar säga. Visst det kommer blåsa över, men det ser mer ut som det tar i sig att macworld börjar bli en mobilsajt istället för en macsajt. Inte riktigt hypajt mot vad det var tidigare.

 

Vi ska absolut inte bli en mobilsajt, Mac och OS X har fortfarande hög prio för oss. Men när det gäller rena nyheter så blir det naturligt mer om iPhone och iPad just nu, då det händer mycket mer kring dessa produkter. Så det kanske känns som att vi skriver mer om dem om man kastar ett öga på startsidan.

 

Men allt vad gäller guider, tester och reportage handlar de minst lika mycket om datorerna som de mobila apparaterna i dag och så kommer det förbli inom överskådlig framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Joel!

för övrigt anser jag att den här redigeraren är en riktigt dålig och jobbig fornlämning.

va fan ska läsarna tro när det plötsligt ser ut så här, när jag dess utom på alla sätt i drygt

45minuter försökt att få ordning på texten som lever ett eget och mer utsvävande liv ju

fler gånger jag med knapparna försöker korrigera ( pinsamt att ha hela texten i fetstil)

 

Med tanke på att jag relativt ofta använder denna ibland förträffliga men ofta tragiska

ordbehandlare, så vill jag påstå att ibland är den helkass.

devil.gif

Förbannat intetsägande smiley.

 

Se där man måste tydligen publicera först

och sedan gå in igen och redigera.

 

 

Jepp, jag är smärtsamt medveten om att redigeraren ibland buggar ut för vissa. Vi har problem då inte ens IP Boards support verkar hitta vad som är fel och det är de som måste hitta och lösa buggen. En tillfällig fix som fungerar för alla jag haft kontakt med är att ta bort de cookies som kommer från MacWorlds forum.

 

Det närmaste vi kommer prova är att uppgradera forummjukvaran, en lite nyare version släpptes innan sommaren och så fort utvecklarna är tillbaks från semestern börjar vi testa den för att sedan rulla ut. Det är inte en lika stor uppgradering som sist så jag tror inte den kommer stöta på patrull. Egentligen vet jag inte om den nya versionen fixar buggen i redigeraren, vi gör den uppgraderingen främst av andra skäl (säkerhet samt lite nya funktioner som stöd för en särskild iPhone-app) men med lite tur tacklar den även detta problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas uppgraderingen löser buggen med Safari 5 och flikar som öppnas vid skapande av inlägg som vissa av oss drabbas av...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Hoppas uppgraderingen löser buggen med Safari 5 och flikar som öppnas vid skapande av inlägg som vissa av oss drabbas av...

 

Just det, strax innan min semester fick jag reda på att utvecklarna på IP Board arbetar med just den buggen. Vi får hoppas att de hinner släppa fixen innan vi uppgraderar (om de inte redan gjort det, har inte kollat med dem än) annars får vi slänga ut en till liten uppgradering igen så fort den är fixad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det, strax innan min semester fick jag reda på att utvecklarna på IP Board arbetar med just den buggen. Vi får hoppas att de hinner släppa fixen innan vi uppgraderar (om de inte redan gjort det, har inte kollat med dem än) annars får vi slänga ut en till liten uppgradering igen så fort den är fixad.

 

galetglad.gifTummeupp.gifstorkram.gifcelb%20(7).gifpompoms.gif Äntligen som Fylking skulle uttrycka det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...