Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läge att avvakta med iPhone 4?


set_lo

Rekommendera Poster

Läser man hela artikeln så säger samma rapport att iPhone 4 är den bästa smartphonen på marknaden. Finns två sidor av myntet.

 

Samma rapport? Vilken refererar du till?

 

 

Som sagt det handlar inte om iPhone 4 är världens bästa smartphone eller om iPhone 4 har den bästa displayen utan det handlar om att iPhone 4 har problem med antennen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Klart är att Apple har problem som är större än den kalkylerade risken. I massproduktion måste man räkna med att ett par procent inte håller måttet och det blir billigare att byta ut de krånglande produkterna än att skärpa kvalitetsnivån. Det innebär att det kan bli 5 telefoner på 100 som inte fungerar som de ska. Säljer man då 1.000.000 så kan var och en räkna ut att det blir många felaktiga telefoner. Missar man i slutkontrollen av ett parti kan det gå ut många telefoner som inte håller måttet i en sändning. Detta är inte Apples problem utan det är så det fungerar i industrin. Apples problem är att ta tag i detta på ett snabbt och snyggt sätt och inte påstå att man löser evt felkonstruktioner genom att klistra på nåt eller hålla på ett annat sätt.

...

Apple har problem. Frågan är hur stort problemet är och vad man kommer att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt det handlar inte om iPhone 4 är världens bästa smartphone eller om iPhone 4 har den bästa displayen utan det handlar om att iPhone 4 har problem med antennen!!

 

 

Ok. Min iPhone 4 har inga problem, flertalet SOM ÄGER TELEFONEN här i Sverige har berättat att de inte har några problem med antennen - förhoppningsvis kommer det en fix eller liknande för de som har problem, annars får de väl lämna tillbaka den på garanti? Jag har faktiskt svårt att se några problem, i synnerhet för de som inte ens äger den. (och JO du får ha en åsikt trots att du inte äger den, men jag upplever det som korkat att vara sur på att något KANSKE krånglar som du inte ens äger).

 

F.ö är väl Sverige känt som ett av de mer bortskämda länder där man gnäller och klagar över minsta lilla? Om det nu är typiskt svenskt att inte gnälla är jag otroligt glad över att vara svenskt. Du får det att låta som att inte vara en gnällspik är en dålig sak...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples problem är att ta tag i detta på ett snabbt och snyggt sätt och inte påstå att man löser evt felkonstruktioner genom att klistra på nåt eller hålla på ett annat sätt.

...

Apple har problem. Frågan är hur stort problemet är och vad man kommer att göra.

 

 

Ja det skall bli väldigt intressant att se/höra vad Apple har att komma med på fredag!

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det skall bli väldigt intressant att se/höra vad Apple har att komma med på fredag!

 

 

Mvh

 

Apple är ett företag som alla andra som har som mål att tjäna gräsligt med pengar och måste därför pressa kostnaderna, vilket leder till en viss felmarginal. Helt klart har Apple inte legat på rätt sida av denna marginal ett antal gånger nu vad det gäller både hård och mjukvara. Otur eller bara klantighet eller båda? Vem minns inte när Leopard 10.5 lanserades.... kära nån... det tog till version 10.5.5 innan den gick att använda bra. iMac G5 med kondensatorproblem. MacBook hade massor av barnsjukdomar. Men Apple har tagit mycket ansvar och rett ut saker. Vi får se... :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Min iPhone 4 har inga problem, flertalet SOM ÄGER TELEFONEN här i Sverige har berättat att de inte har några problem med antennen

 

BRA att Ni har felfria iPhone 4. Kanon! Ut i solen och njut av Era felfria iPhone 4.

 

 

- förhoppningsvis kommer det en fix eller liknande för de som har problem, annars får de väl lämna tillbaka den på garanti?

 

Apple har själv sagt att det inte finns något problem. Hur kan man då få sin iPhone 4 utbyt på garantin när det inte finns något problem med antennen enligt tillverkaren själv!!??

 

 

Jag har faktiskt svårt att se några problem, i synnerhet för de som inte ens äger den. (och JO du får ha en åsikt trots att du inte äger den, men jag upplever det som korkat att vara sur på att något KANSKE krånglar som du inte ens äger)

 

Jag trodde du hade släppt detta från förra gången. Skrattretande att höra, igen. Jag skulle ha köpt en iPhone 4 men efter detta problem med antennen så tänkerjag inte köpa någon iPhone 4 innan Apple har löst problemet på riktigt! Det finns risk för att få en iPhone 4 som har probem med antennen och då kan man inte få den utbyt på garantin eftersom Apple själva har sagt att det inte är något problem med antennen!

 

Som sagt löjligt att läsa att man inte får ha en åsikt om man inte själv äger en iPhone 4 och att den har problemet med antennen.

 

 

F.ö är väl Sverige känt som ett av de mer bortskämda länder där man gnäller och klagar över minsta lilla? Om det nu är typiskt svenskt att inte gnälla är jag otroligt glad över att vara svenskt. Du får det att låta som att inte vara en gnällspik är en dålig sak...

 

Det är du som säger att om man inte är en gnällspik så är det en dålig sak. Det får stå för dig! Som sagt svenskar kan öppna käften efter ett par cl sprit annars är det fullt att klaga. Ställ in dig i det svenska ledet och vara glad över att du ens har en telefon, oavsett om det fungerar eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple är ett företag som alla andra som har som mål att tjäna gräsligt med pengar och måste därför pressa kostnaderna, vilket leder till en viss felmarginal. Helt klart har Apple inte legat på rätt sida av denna marginal ett antal gånger nu vad det gäller både hård och mjukvara. Otur eller bara klantighet eller båda? Vem minns inte när Leopard 10.5 lanserades.... kära nån... det tog till version 10.5.5 innan den gick att använda bra. iMac G5 med kondensatorproblem. MacBook hade massor av barnsjukdomar. Men Apple har tagit mycket ansvar och rett ut saker. Vi får se... crossfingers.gif

 

Självklart vill Apple tjäna så mycket med pengar som möjligt. Därav ligger tillverklningen i Asien där det mesta inte kostar något att köpa komponenter och arbetskraft. Det finns alltid felmarginaler hos alla företag men det som jag tycker är viktigast är att se hur företaget gör med dessa produkter som det har gått helt galet med. Bemötande som kund får från företaget. Hade iPhone 4 varit en bil så hade den varit återkallad för länge sedan..

 

 

Men vi får se vad Apple kommer att säga på fredag och om deras agerande kommer får mera kunder eller färre..

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Apple har själv sagt att det inte finns något problem. Hur kan man då få sin iPhone 4 utbyt på garantin när det inte finns något problem med antennen enligt tillverkaren själv!!??

 

 

Snicksnack, Apple gick ut och sa att man har 30 dagars returrätt om man inte är nöjd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snicksnack, Apple gick ut och sa att man har 30 dagars returrätt om man inte är nöjd...

 

 

Det kan väl inte apple bestämma. Om man köper ett abb från tex tre med telefon så är det knappast ngn returrätt. Visst telefonen kan du returnera men du är fast med abbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Som sagt löjligt att läsa att man inte får ha en åsikt om man inte själv äger en iPhone 4 och att den har problemet med antennen.

 

 

Eh... Vart läste du detta? Sluta hitta på ! Jag tyckte jag sa väldigt tydligt att du får ha vilka åsikter du vill, bara det att jag tycker åsikterna är mycket skumma och konstiga (och även korkade) eftersom du själv inte äger en telefon med problemen! I princip går det bara ut på att du är rädd för att drabbas ifall du köper telefonen, och det kan man väl förstå, men problemet är erkänt av Apple och som skrivits, du har 30 dagars ångerrätt på telefonen. Hårdvaru-fel går dessutom på garantin. Det är dessutom uppmärksammat av Apple, och vi får väl se vad som händer imorn?

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...