Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läge att avvakta med iPhone 4?


set_lo

Rekommendera Poster

Jag blåser upp det? tarskratt.gif Hur kan jag eller någon annan blåsa upp det när man enbart söker på Youtube efter "iphone 4 reception problem" så kommer det upp många träffa om just detta problem. Hade 1 person haft detta problem så kanske det var fel just på det exemplaret men när fler och fler får detta problem då kan man verkligen säga att något är fel!

 

För mig spelar det ingen roll om en produkt har sålt 10, 100,000, 1 miljon eller 10 miljoner och det är fel på 10, 100,000, 1 miljon eller 10 miljoner! För mig är det viktigaste hur företaget agerar mot dessa exemplar som det är ett fel på. Apple har inte visat sig från sin bästa sida angående detta, som vanligt rättare sagt! Apple nekar till att det skulle vara något problem med iPhone 4/antennen.

 

Jaha, nu skall man se på Feber.se test utav deras exemplar. Deras är felfritt skall det gottgöra alla andra iPhone 4 som har problem!!?? phika.gif

 

Det blir uppblåst då det inte enbart är iP4:an som är boven i dramat. Den har bättre mottagning än 3Gs:n men är samtidigt enklare att "skugga" antennen än på andra mobiler/tidigare iPhones.

Det stora problemet är ju om man använder sig av en operatör som råkar ha dålig täckning där man befinner sig. Runt om i Sthlm har jag aldrig haft problem överhuvudtaget. Dödsgreppet har i princip varit helt verkningslöst. Dock när jag är inne på jobbet som är bunker nr1 när det gäller att ha dålig mottagning från samtliga operatörer och samtliga typer av tillverkares telefoner. Det märks också av när jag är mitt ute i ingenstans hos mina föräldrar att mottagningen blir sämre när jag håller för antennen ordentligt. Men som sagt, då är det återigen från början jäkligt kass mottagning även med andra mobiler. Telenor som jag sen använt mig av de senaste 3 åren har ju inte världens bästa nät/hastighet men men.

Sen är det ju mest youtube-klipp från amerikanska användare och där är ju verkligen AT&T's nät långt ifrån bra. Så det kanske inte bara Apple som behöver åtgärda saker och ting?

Slutligen kan man ju ta MacWorld's test, de visade på hur dödsgreppet fungerade och någon dag senare när det skulle testa hur mycket det påverkade kunde de inte ens få någon reaktion på telefonen när de höll den "fel"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar
TopFlySecurity

Jag blåser upp det? tarskratt.gif Hur kan jag eller någon annan blåsa upp det när man enbart söker på Youtube efter "iphone 4 reception problem" så kommer det upp många träffa om just detta problem. Hade 1 person haft detta problem så kanske det var fel just på det exemplaret men när fler och fler får detta problem då kan man verkligen säga att något är fel!

 

För mig spelar det ingen roll om en produkt har sålt 10, 100,000, 1 miljon eller 10 miljoner och det är fel på 10, 100,000, 1 miljon eller 10 miljoner! För mig är det viktigaste hur företaget agerar mot dessa exemplar som det är ett fel på. Apple har inte visat sig från sin bästa sida angående detta, som vanligt rättare sagt! Apple nekar till att det skulle vara något problem med iPhone 4/antennen.

 

Jaha, nu skall man se på Feber.se test utav deras exemplar. Deras är felfritt skall det gottgöra alla andra iPhone 4 som har problem!!?? phika.gif

 

 

 

 

Du får ju det att låta som alla iPhones har problemet så blåsa upp det yepp det är presis vad du gör.

 

Så alla felexemplar ska dra alla bra över en kant? Det är klart det spelar roll hur många exemplar det har sålts, om ett företag säljer 10ex och 10 är dåliga så kanske det säger en hel del om kvaliten men om företag har 1000 dåliga av 1 million så räknas det som normalt, man räknar alltid med en felmarginal på produkter och hur hög den är hos apple vet ej jag men den finns. Jag tror inte detta problem handlar endast om antenn problemet utan även operatören i fråga, lite därför jag vill att du ska kolla på feber för att se att det funkar bra så du ser det själv, menar du länkar massor videos till oss.

 

Vad kräver du av Apple att dom ska gå ut och säga att det är antenn fel för att senare tillfälle gå ut att säga att det inte är det om det visar sig vara så? vad säger det om dom om dom gör ett utalande utan att ha kollat och testat vad felet är? Jag tror att dom kommer att gå ut och prata om det när dom har mer info om det, don't u worry about that.

 

btw kolla här Engadet .. I praktiken i vanligt användande så funkar det fint..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har klämt på 4an nu. Upplever ingen tappad mottagning. Den är nog den bästa pryl jag ägt, och det är synd om de trångsynta människor som bestämt sig för att något är dåligt innan se ens testat, för ni missar något mycket trevligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har klämt på 4an nu. Upplever ingen tappad mottagning. Den är nog den bästa pryl jag ägt, och det är synd om de trångsynta människor som bestämt sig för att något är dåligt innan se ens testat, för ni missar något mycket trevligt!

Håller med, den delar första platsen av bra köp numer tillsammmans med min iPad.

 

Det kommer dessvärre alltid finnas dem som ratar allt från Apple hur bra sakerna än är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ju det att låta som alla iPhones har problemet så blåsa upp det yepp det är presis vad du gör.

 

Vart har jag skrivit att alla, notera alla, iPhone 4 har fel på antennen?

 

 

Så alla felexemplar ska dra alla bra över en kant?

 

Vart har jag skrivit det?

 

 

Det är klart det spelar roll hur många exemplar det har sålts, om ett företag säljer 10ex och 10 är dåliga så kanske det säger en hel del om kvaliten men om företag har 1000 dåliga av 1 million så räknas det som normalt, man räknar alltid med en felmarginal på produkter och hur hög den är hos apple vet ej jag men den finns.

 

Återigen så bryr jag mig inte om hur många iPhone 4 har problem med antennen utan jag är mera intresserad utav vad Apple gör för att åtgärda detta problem så konsumenten inte blir lidande!

Sedan finns det väl inga siffror på hur många iPhone 4 har detta problem eftersom Apple inte anser att detta är ett problem.

 

 

Jag tror inte detta problem handlar endast om antenn problemet utan även operatören i fråga, lite därför jag vill att du ska kolla på feber för att se att det funkar bra så du ser det själv, menar du länkar massor videos till oss.

 

Feber.se har ett felfritt exemplar. Det är bara att gratulera dem. Men vad hjälper det för dem som inte har ett felfritt exemplar?

 

 

Vad kräver du av Apple att dom ska gå ut och säga att det är antenn fel för att senare tillfälle gå ut att säga att det inte är det om det visar sig vara så? vad säger det om dom om dom gör ett utalande utan att ha kollat och testat vad felet är? Jag tror att dom kommer att gå ut och prata om det när dom har mer info om det, don't u worry about that.

 

Vi får se framöver vad Apple gör åt problemet som inte finns enligt Apple själva!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag jobbade inom bilindustrin (underleverantör) så pratade vi ppm (parts per million). Det företaget jag jobbade för hade hårt ställda krav på sig själva och godkände upp till 200 ppm. Det innebär grovt att det fick vara fel på 200 exemplar av en miljon (av kunden reklamerade). Att Apple skulle ha en ppm på kanske 2000 är inte orimligt alls tycker jag. Det skulle ju betyda att på 2 miljoner sålda exemplar får det vara fel på 4000 exemplar...inte så mycket egentligen, eller hur? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag jobbade inom bilindustrin (underleverantör) så pratade vi ppm (parts per million). Det företaget jag jobbade för hade hårt ställda krav på sig själva och godkände upp till 200 ppm. Det innebär grovt att det fick vara fel på 200 exemplar av en miljon (av kunden reklamerade). Att Apple skulle ha en ppm på kanske 2000 är inte orimligt alls tycker jag. Det skulle ju betyda att på 2 miljoner sålda exemplar får det vara fel på 4000 exemplar...inte så mycket egentligen, eller hur? smile.gif

 

 

Det spelar ingen roll hur många PPM ett företag har satt när de själva påstår att det inte finns något problem. Eller företaget säger att man "skall hålla iPhonen på ett annat sätt" eller köpa till en "bumber". Återigen finns det inget problem enligt Apple.

 

Återigen så spelar det ingen roll hur hög- eller lågnivå ett företag har satt för PPM för det viktigaste är väl hur konsumenten blir mottagen utav företaget för sitt problem med produkten!!!!!

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well vi får väl se när den dyker upp i Sverige om det är ett problem eller inte. Jag tror inte det är ett problem här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TopFlySecurity

Vart har jag skrivit att alla, notera alla, iPhone 4 har fel på antennen?

 

 

 

 

Vart har jag skrivit det?

 

 

 

 

Återigen så bryr jag mig inte om hur många iPhone 4 har problem med antennen utan jag är mera intresserad utav vad Apple gör för att åtgärda detta problem så konsumenten inte blir lidande!

Sedan finns det väl inga siffror på hur många iPhone 4 har detta problem eftersom Apple inte anser att detta är ett problem.

 

 

 

 

Feber.se har ett felfritt exemplar. Det är bara att gratulera dem. Men vad hjälper det för dem som inte har ett felfritt exemplar?

 

 

 

 

Vi får se framöver vad Apple gör åt problemet som inte finns enligt Apple själva!

 

Tolka inte detta som att du har rätt eller nått men jag orkar inte med att tjafsa med dig. Jag vågar sätta pengar på att dom flesta på forumet är trötta på ditt gnäll och tycker att du är överdriven och att du borde sluta med det och lämna stället. Detta är sista jag skriver till daj. Om du kollar på engadet så har du asså rätt många som provat telefonen och jag tror det va 1 som FAKTISKT tappade ett samtal, det va någon som förlorade stapel men inga samtal eller datortrafik så då är igentligen ingen skada skedd. Så igen du BLÅSER UPP det hela. Det är tragiskt för dom som har fått ett felaktigt exemplar men sånt händer, det hände på 3G, 3Gs och alla produkter som tillverkas, jag tror att dom exemplar där du verkligen tappar samtal pga detta kommer att få det utbytt men om du tappar en stapel och inga samtal så är ingen skada skedd. Jag ser mera possitiva rapporter än negativa om detta med antennen men kanske är det sån jag är, att inte leva i en negativ bubbla till skillnad........ Du har inte ens provat den själv och ska du gå efter andras ord så är det mer possitiva än negativa som jag presis skrev..

 

BTW du har inte skrivt alla det har du inte men sättet du svarar på tyder på att det är så du tänker. du postar flertalet filmer som jag ska kolla på att typ se det är fel på dom, sen när jag visar dig att det är mer som funkar så är du gnällig och lipar typ.. om du hatar apple och iphone så mycket vafan gör du här och postar? gå te nått annat forum tex det nuvarande märket du har på din telefon eller vad som helst.. jag menar inte på något sätt att apple gör perfekta produkter för dom är mänskliga presis som alla andra men din jävla negativitet är överdriven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well vi får väl se när den dyker upp i Sverige om det är ett problem eller inte. Jag tror inte det är ett problem här.

 

 

Ja man kan bara hoppas på det bästa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tolka inte detta som att du har rätt eller nått men jag orkar inte med att tjafsa med dig. Jag vågar sätta pengar på att dom flesta på forumet är trötta på ditt gnäll och tycker att du är överdriven och att du borde sluta med det och lämna stället.

 

Härligt att det finns äkta svenskar kvar i landet. Fullt att klaga. Så svenskt.

 

 

Detta är sista jag skriver till daj. Om du kollar på engadet så har du asså rätt många som provat telefonen och jag tror det va 1 som FAKTISKT tappade ett samtal, det va någon som förlorade stapel men inga samtal eller datortrafik så då är igentligen ingen skada skedd. Så igen du BLÅSER UPP det hela.

 

Engadget.com är en källa. Youtube är en annan källa. Det framgår väldigt tydligt i de klippen som jag har länkat till att de HAR problem med antennen! Så HUR kan jag blåsa upp det när jag enbart länkar till klipp som påvisar en avvikelse/error/fel???

 

Då kan jag väl vända på ditt påstående och säga att du blåser upp att iPhone 4 är så felfri. totaltgalen.gif

 

 

Det är tragiskt för dom som har fått ett felaktigt exemplar men sånt händer, det hände på 3G, 3Gs och alla produkter som tillverkas, jag tror att dom exemplar där du verkligen tappar samtal pga detta kommer att få det utbytt

 

Som sagt detta är vad du tror!

Enligt Apple så finns det inget problem så då kan man inte få sin iPhone 4 utbytt!

 

 

men om du tappar en stapel och inga samtal så är ingen skada skedd. Jag ser mera possitiva rapporter än negativa om detta med antennen men kanske är det sån jag är, att inte leva i en negativ bubbla till skillnad........

 

Så om det finns mera positiv feedback om en produkt så finns det inga negativa/fel/problem om en produkt?totaltgalen.gif

Finns det problem med en produkt så skall företaget hjälpa konsumenterna, inte vända ryggen till.

 

 

Du har inte ens provat den själv och ska du gå efter andras ord så är det mer possitiva än negativa som jag presis skrev..

 

Självklart har jag inte provat iPhone 4 av många olika anledningar. Vad har det för betydelse om jag har provat den eller inte? Det räcker med att läsa om iPhone 4 och sedan se hur Apple blundar för ett problem som iPhone 4 har.

 

 

BTW du har inte skrivt alla det har du inte

 

Så varför påstår du det då? Hålla dig till fakta!

 

 

men sättet du svarar på tyder på att det är så du tänker.

 

Det är vad du tror och det får stå för dig! Jag har aldrig skrivit att ALLA iPhone 4 har detta problem!

 

 

du postar flertalet filmer som jag ska kolla på att typ se det är fel på dom, sen när jag visar dig att det är mer som funkar så är du gnällig och lipar typ.. om du hatar apple och iphone så mycket vafan gör du här och postar? gå te nått annat forum tex det nuvarande märket du har på din telefon eller vad som helst.. jag menar inte på något sätt att apple gör perfekta produkter för dom är mänskliga presis som alla andra men din jävla negativitet är överdriven.

 

Håll dig till ämnet. iPhone 4 har strul med antennen sedan att skärmen, batteriet, kamera och så vidare fungerar har inte med saken att göra.

Vad fan jag gör här? Vad jag vet så är det fritt att vara här. Själv köper jag Apple produkter därav så är jag här. Sedan är det väl tråkigt att du inte tål när man klagar på Apple när det är befogat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag haft min iPhone 4 i en vecka och är faktiskt bara imponerad av den.

 

Jag är på semester ute på västkusten, på en ställe med ganska dålig mottagning vanligtvis (3-4 staplar på en 3GS). iPhone 4 visar full signal, så jag försökte testa om jag kan få den att tappa signal totalt genom att hålla den "fel".

 

Efter en halvtimme tester kom jag till följande slutsats:

 

* Hur mycket jag än försökte, så fick jag den aldrig att tappa signalen helt. Som "bäst" fick jag den ner till en stapel.

 

* Ljudkvalitén försämrades dock aldrig även med en stapel kvar.

 

Detta få mig att tro två saker:

 

*Signalmätaren är fel kalibrerad och kommer troligtvis fixas i nästa firmware.

 

*Detta är ingen problem i länder med bra mobilnät (som Sverige). Alla rapporter från USA gäller AT&T nät som måste vara världens sämsta mobilnät, dock enda alternativ om du ska ha en iPhone i USA. Sök på nätet så får du se att folk har "droped calls" i USA med alla modeller av iPhones i AT&T nätet. Titta genom Steve Jobs intervju under D8. En kille under Q&A delen snackar om just det.

 

My 2 cent.

 

PS

Sen är jag så trött på dessa meningslösa trådar om "iPhone 4 suger..." "Nej!" "Jo titta här..." "Nej! Titta på detta klipp då..."

 

Snälla grabbar och möjliga tjejer vem bryr sig. Personligen tycker jag att folk som inte äger en iPhone 4 ska ligga lågt med uttalande om hur iPhone 4 fungerar och sluta med ändlösa länkar till youtube klipp... Det är ingen som tvingar dig köpa!

 

Låt folk avgöra själva. Vill man slänga iväg massa pengar på en ny telefon låt dem göra det. Om någon tycker att telefonen suger så behöver han/hon inte köpa den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ellanbellan

Kan bara hålla med westsidee.

 

Men jag tror det har mest att göra med att folk har för lite att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en halvtimme tester kom jag till följande slutsats:

 

* Hur mycket jag än försökte, så fick jag den aldrig att tappa signalen helt. Som "bäst" fick jag den ner till en stapel.

 

PS

Sen är jag så trött på dessa meningslösa trådar om "iPhone 4 suger..." "Nej!" "Jo titta här..." "Nej! Titta på detta klipp då..."

 

Snälla grabbar och möjliga tjejer vem bryr sig. Personligen tycker jag att folk som inte äger en iPhone 4 ska ligga lågt med uttalande om hur iPhone 4 fungerar och sluta med ändlösa länkar till youtube klipp... Det är ingen som tvingar dig köpa!

 

Låt folk avgöra själva. Vill man slänga iväg massa pengar på en ny telefon låt dem göra det. Om någon tycker att telefonen suger så behöver han/hon inte köpa den.

 

Så du fick ned mottagningen från full till 1 pinne genom att hålla iPhonen på "fel sätt"?

 

 

Ännu en person som påstår att man inte får ha en åsikt om man själv inte äger en iPhone 4. Skrattretande att höra! Länkar till klipp på Youtube som visar hur vissa saker ÄR det är väldigt bra källor.

 

Tack för att du informerar att man inte är tvungen att köpa iPhone 4. galetglad.gif Vilken lättnad!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du fick ned mottagningen från full till 1 pinne genom att hålla iPhonen på "fel sätt"?

 

 

Ännu en person som påstår att man inte får ha en åsikt om man själv inte äger en iPhone 4. Skrattretande att höra! Länkar till klipp på Youtube som visar hur vissa saker ÄR det är väldigt bra källor.

 

Tack för att du informerar att man inte är tvungen att köpa iPhone 4. galetglad.gif Vilken lättnad!!

 

Åter igen en fullkomligt meningslös tråd.. och åter igen är det du som är drivande.

Jag skiter fullständigt i iPhone 4, men blir väldigt intresserad av dig och vad som driver dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske bara är jag, det vet jag inte men nu tycker i alla fall jag, att Du Sharkbait börjar bli lite för mycket. Du har helt enkelt bestämt sig för att inte gilla iPhone. Du har haft dina bekymmer med både iPhone och med en MacBook om jag kommer ihåg rätt. Du har skrivit om det här i forumet och gnällt över än det ena än det andra när inte det har fallit ut som du ville men det är väl ingen orsak att vara varken sarkastisk, ironisk eller att raljera över människor som väljer att gilla iPhone eller MacBook för att ta några exempel?

 

Nu är jag i alla fall färdig med att diskutera med dig (det lilla som har varit).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske bara är jag, det vet jag inte men nu tycker i alla fall jag, att Du Sharkbait börjar bli lite för mycket. Du har helt enkelt bestämt sig för att inte gilla iPhone. Du har haft dina bekymmer med både iPhone och med en MacBook om jag kommer ihåg rätt. Du har skrivit om det här i forumet och gnällt över än det ena än det andra när inte det har fallit ut som du ville men det är väl ingen orsak att vara varken sarkastisk, ironisk eller att raljera över människor som väljer att gilla iPhone eller MacBook för att ta några exempel?

 

Nu är jag i alla fall färdig med att diskutera med dig (det lilla som har varit).

 

 

Jaha, så jag har bestämt mig för att inte gilla iPhone? Det var därför jag köpte iPhone 3GS och nu väntar på iPhone 4. Okey då vet jag!

 

Gnällt för det inte har fallit ut min väg? Jag har fått rätt i slut änden i båda ärenden så det är väl en bekräftelse på att jag har haft rätt!

 

"varken sarkastisk, ironisk eller att raljera över människor som väljer att gilla" Gäller inte detta åt båda håll? Som sagt jag gillar Apple men när Apple gör något fel som denna blunder med iPhone 4 så skall de få höra om det. Jag är inte som vissa på detta forum att man sväljer allt bara för att det står Apple på produkten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske bara är jag, det vet jag inte men nu tycker i alla fall jag, att Du Sharkbait börjar bli lite för mycket. Du har helt enkelt bestämt sig för att inte gilla iPhone. Du har haft dina bekymmer med både iPhone och med en MacBook om jag kommer ihåg rätt. Du har skrivit om det här i forumet och gnällt över än det ena än det andra när inte det har fallit ut som du ville men det är väl ingen orsak att vara varken sarkastisk, ironisk eller att raljera över människor som väljer att gilla iPhone eller MacBook för att ta några exempel?

 

Nu är jag i alla fall färdig med att diskutera med dig (det lilla som har varit).

 

Det är inte bara du som tycker det är LITE för mycket.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, så jag har bestämt mig för att inte gilla iPhone? Det var därför jag köpte iPhone 3GS och nu väntar på iPhone 4. Okey då vet jag!

 

Gnällt för det inte har fallit ut min väg? Jag har fått rätt i slut änden i båda ärenden så det är väl en bekräftelse på att jag har haft rätt!

 

"varken sarkastisk, ironisk eller att raljera över människor som väljer att gilla" Gäller inte detta åt båda håll? Som sagt jag gillar Apple men när Apple gör något fel som denna blunder med iPhone 4 så skall de få höra om det. Jag är inte som vissa på detta forum att man sväljer allt bara för att det står Apple på produkten!

 

 

 

 

Ok, kudos till dig för att du fick rätt MEN det var ett djävla gnällande innan du fick rätt...

 

Vad gäller det sarkastiska mm, var är jag sarkastisk osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det en bra källa?

Det visar på problemet, men inte hur vanligt det är.

 

 

Hur vanligt? Tillräckligt vanligt för att tex Consumer Reports ratar iPhone 4 pga antennen och att Apple aktien har sjunkit pga detta problem.

 

Klipp på Youtube.

 

"iphone 4 reception problem" 646st

"iphone 4 reception" 1 010st

"iphone 4 reception issue" 1 060st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vanligt? Tillräckligt vanligt för att tex Consumer Reports ratar iPhone 4 pga antennen och att Apple aktien har sjunkit pga detta problem.

 

Läser man hela artikeln så säger samma rapport att iPhone 4 är den bästa smartphonen på marknaden. Finns två sidor av myntet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu räcker det med tjafs! Skärpning! Åter till sakfrågorna! :superirriterad:

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...