Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur får man in gammal säkerhetskopia i iPhonen?


Lasse1

Rekommendera Poster

Jag har varit i medelhavet och simmat med min iPhone. Den mådde inte så bra av det så jag fick en ny på försäkringen. När jag skulle starta den sa iTunes att jag var tvungen att starta den som en ny iPhone i stället för att bara dra in säkerhetskopian som fanns i datorn. Jag tror att det berodde på att säkerhetskopian hade IOS4 men att detta ännu inte var installerat i telefonen. Jag trodde då att den "knappen" med den gamla säkerhetskopian skulle finnas efter uppgradering till IOS4 men jag ser den ingenstans. Kan jag nu efter uppgraderingen hitta min gamla säkerhetskopia och synka in den så vore det väldigt smidigt. Hur ska jag göra?Jag har en Timecapsul med säkerhetskopior långt bak i tiden om det går att använda på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade hur man skulle göra i "hjälp" funktionen till slut. Högerklicka på enheten och välj "återskapa från säkerhetskopia". Det var lätt när jag väl hittade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Hej!

 

Jag sitter i samma sits ungefär, får jag fråga om dina sms fanns kvar och kunde återföras till iPhonen?

Och bilderna man sparat på kontakterna?

 

Lilja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kommer ihåg så blev kontaktboken likadan. Sms:en törs jag inte svara på hur dom blev. Jag brukar aldrig spara på sms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Säkerhetskopian innehåller

SMS

Kontakter

Inställningar för vissa appar

Mail

Antenckingar

Bilder

Samtalshistorik

Sparade w-lan nycklar

mm.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter med ett liknande problem efter att ha återställt all info på inrådan från Navigon för att få mottagning på GPSen.

Nu sitter jag med en telefon tom på musik, program och kommer inte heller in på AppStore längre.

Alla program finns på datorn men jag får inte över dom till IPhonen.

Vad göra???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koppla ihop telefonen med datorn. När den dyker upp i iTunes så klickar eller högerklickar du på den och då ligger dina säkerhetskopior där. Välj vilken du vill använda, förmodligen den senaste. Mata in den så är du snart tillbaka till hur det var förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope funkar inte.

Tar ca en min tills telefonen är färdig efter den operationen och inget annat än kontakter,Kalender och SMS återställs.

Har 80 olika appar som ligger på datorn men att få tillbaks dom till mobilen är stört omöjligt verkar det som :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på app store och "köp" dina appar igen. Det kostar inget när du köpt dom tidigare om du loggar in på ditt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just precis det jag håller på med nu.

Tar bara en jädrans tid att behöva göra om alla nerladdningar en gång till.

Hade helst sett att det gick att få över programmen på det normala viset och att allt var sorterat som tidigare och att alla inst. var sparade så man slapp allt bök.

Man blir mer än irriterad när man köpt en dyr app (Navigon Europe) som inte fungerar. När man sen följer deras råd http://www.navigon.com/portal/sv/kundenservice/faq.html?id=11268&content_identifier=faq&page=1 så slutar det med att man får sitta i dagar och ladda hem program på nytt och försöka komma ihåg vilka inställninga man hade innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lär ju ta lite tid det där och det är ju supertrist. Hoppas du får till allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddar för fullt. Har provat Navigon Europe igen som tog nästan en timme att ladda hem.

Tror ni den fungerar???

INTE DÅ.

Hittar inga sateliter överhuvudtaget :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Kolla inställningar allmänt platstjänster.

Dels att de är på och dels att de är på för just navigon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just precis det jag håller på med nu.

Tar bara en jädrans tid att behöva göra om alla nerladdningar en gång till.

Hade helst sett att det gick att få över programmen på det normala viset och att allt var sorterat som tidigare och att alla inst. var sparade så man slapp allt bök.

Man blir mer än irriterad när man köpt en dyr app (Navigon Europe) som inte fungerar. När man sen följer deras råd http://www.navigon.c...fier=faq&page=1 så slutar det med att man får sitta i dagar och ladda hem program på nytt och försöka komma ihåg vilka inställninga man hade innan.

 

 

Hört talas om backup ngn gång? ;) Man ska alltid ha en backup på innehållet i itunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite av samma problem. Uppgraderade häromdagen sonens iPad till iOS 4.2.1 men när jag ska välja "återskapa från säkerhetskopia" så kommer det upp några alternativ, men inte det alternativet jag vill. I backupmappen finns det en backup som inte dyker upp i listan i iTunes. Det är just den backupen jag vill åt. Den är på 1,25 GB och de som visas i listan ligger runt 15 MB.

Hur ska man göra här för att den backupen man vill åt dyker upp som alternativ i iTunes??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har liknande problem.

Jag har skickat in min 3GS för reparation, dock så fick jag en lånetelefon (3GS).

Eftersom jag använder telefonen i jobbet och med en del appar som jag måste ha så vill jag föra över min senaste säkerhetskopia till lånetelefonen, går det?

När jag kopplar in den till min Imac så kommer inte ens telefon upp i Itunes, varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Relaterat problem: Ser bara en säkerhetskopia i iTunes, och undrar om säkerhetskopieringen sker automatiskt varje gång iPhonen (4) ansluts eller bara när man manuellt synkar/säkerhetskopierar? Vilket som så har jag bara en att välja på, och den börjar bli gammal...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...