Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Autolås går ej att ändra


tapper

Rekommendera Poster

Hej, Har upptäckt att mitt autolås på iPhonen inte går att ändra längre. Vet inte om det kom efter uppdateringen till ios4, men vet att det inte tidigare har varit så. Mitt autolås är inställt på 1 min och är "gråad" nedtonat, dvs går inte att ändra. Efter att ha läst lite här i forumet så har jag sett att visa har blivit tvingade till autolås av sin IT-avd för högre säkerhet när dom kör exchangekonto. Och visst jag kör exchangekonto på min med, 2 st numera efter uppdateringen. Tidigare har jag kört 1 exchangekonto och då vet jag att autolås har varit aktiverad, dvs att jag kunnat ändra tiden. Någon som vet varför denna inställning är utgråad nu, och hur jag ev. kan komma åt den igen? mvh RT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, Har upptäckt att mitt autolås på iPhonen inte går att ändra längre. Vet inte om det kom efter uppdateringen till ios4, men vet att det inte tidigare har varit så. Mitt autolås är inställt på 1 min och är "gråad" nedtonat, dvs går inte att ändra. Efter att ha läst lite här i forumet så har jag sett att visa har blivit tvingade till autolås av sin IT-avd för högre säkerhet när dom kör exchangekonto. Och visst jag kör exchangekonto på min med, 2 st numera efter uppdateringen. Tidigare har jag kört 1 exchangekonto och då vet jag att autolås har varit aktiverad, dvs att jag kunnat ändra tiden. Någon som vet varför denna inställning är utgråad nu, och hur jag ev. kan komma åt den igen? mvh RT

 

Då kanske det är det nya exchangekontot som du har konfigurerat upp som har gett dig nya säkerhetsinställningar.

Prova att ta bort det och se om du kan ändra dina inställningar då...

Fungerar inte det så rensa bort alla exchange konton och se om du kan ändra då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kanske det är det nya exchangekontot som du har konfigurerat upp som har gett dig nya säkerhetsinställningar.

Prova att ta bort det och se om du kan ändra dina inställningar då...

Fungerar inte det så rensa bort alla exchange konton och se om du kan ändra då.

 

 

Menar du att en sådan inställning skulle komma ifrån den exchangeservern som jag har kopplat mig mot? Eller det skulle vara inställningen i telefonen mot exchangekontot som har inställningen? Men jag ska prova och se om det blir någon skillnad ifall jag plockar bort alt. inaktiverar en senaste kontot som jag lagt upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att en sådan inställning skulle komma ifrån den exchangeservern som jag har kopplat mig mot? Eller det skulle vara inställningen i telefonen mot exchangekontot som har inställningen? Men jag ska prova och se om det blir någon skillnad ifall jag plockar bort alt. inaktiverar en senaste kontot som jag lagt upp.

 

Precis så e det.. inställningarna eller om man skall säga kraven kommer från exchangeservern..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis så e det.. inställningarna eller om man skall säga kraven kommer från exchangeservern..

 

 

Det gör mig dock lite förvånad, då jag vet att några sådana krav inte finns från den senaste Exchangeservern. Om inte det är en default inställning någonstans. Hade kunnat köpa detta om det dessutom fanns autokodlås, men det är inte det det handlar om i detta fallet. Men man ska inte säga inte för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exchange kan tvinga din iphone till rätt mycket. Som att radera sig själv till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, man kan till och med ta bort kamera-applikationen med policyinställningar Exchange policyn.

 

Testa att ta bort kontona så släpper de spärrar som du eventuellt fått påtvingade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Lite sen återkoppling kanske men...

 

Efter en OS uppdatering så löste sig problemet.

Så tydligen berodde detta på något i OS:et.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...