Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3G seg efter IOS4


AndieB

Rekommendera Poster

Någon som uppgraderat sin iPhone 3G till IOS4 och upplever att den blivit ganska mycket segare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kennylorentzon

Någon som uppgraderat sin iPhone 3G till IOS4 och upplever att den blivit ganska mycket segare?

 

Ja tyvärr, det var nog bra att Apple spärrade bort funktioner. Jag vill ha iPhone 4 nuuu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 3G har blivit riktigt seg :/

Medans min 3Gs blivit snabbare ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 3G har blivit riktigt seg. Funderar på att försöka hitta ett sätt att nedgradera till 3.1.3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 3G har blivit riktigt seg. Funderar på att försöka hitta ett sätt att nedgradera till 3.1.3

 

 

Krävs inget speciellt trick för det. Ladda ner 3.1.3 till din dator. Håll sen nere skift å klicka på återställ. Välj din nerladdade fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, så sjukt seg har den blivit, vill nedgradera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 3GS måste ha fått en växel till i samband med uppdateringen. Snabbare än tidigare!

 

Skall uppdatera tjejens 3G i dagarna här och se vad som händer med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 3GS måste ha fått en växel till i samband med uppdateringen. Snabbare än tidigare!

 

Skall uppdatera tjejens 3G i dagarna här och se vad som händer med den.

 

3G har dock hälften så mycket RAM som 3GS så IOS 4 är nog på gränsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också användare av iPhone 3G. Befinner mig just nu iväg från min Mac som jag synkroniserar med min iPhone med men när jag väl kopplar in den sen, kommer jag vara tvungen att uppdatera eller går det enkelt att välja att man inte vill ha någon OS-uppgradering (aldrig)?

 

Av era svar här så känns det som att det inte är så kul att få en väldigt mycket segare iPhone 3G när den redan i dagsläget är halvseg jämfört med en iPhone 3GS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min har oxå blivit segare. Funderar starkt på att nedgradera. Känns som att snabbheten är viktigare än mappar och unified inbox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte påstå att jag har märkt ngn skillnad alls faktiskt. Märkligt att det kan variera så mkt, allt från näst intill obrukbar till snabbare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ljusmannen

Innan jag la på all musik så kändes den grymt mycket snabbare, men så fort musiken kom in så blev den riktigt slö...

Nästan som när den var jailbreakad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte påstå att jag har märkt ngn skillnad alls faktiskt. Märkligt att det kan variera så mkt, allt från näst intill obrukbar till snabbare!

 

Ja, det låter mycket märkligt och kräver nog egentligen tester för att verifiera om så verkligen är fallet. Annars kanske någon kan öppna en tråd för att med en enkät visa den psykologiska övertygelsen om att det går slöare? ;) Man skall inte underskatta socio-psykologiska effekter heller ...

 

Vid betatestningen däremot kunde man tydligt se t.ex. att batterierna dränerades utomordentligt snabbt. Körde en andra generationens iPod Touch där den kunde ligga en dag utan användning och nästa dag var batterierna nere på nil. Idag med den skarpa versionen fungerar det alldeles utmärkt, och motsvarar i stort sett 3G (med många gemensamma komponenter; har ingen 3G själv). Det finns andra animationer exempelvis som kan upplevas som lite segare körning. Starten av appar är en sådan. Det tar några bråkdelar av hundradels sekunder att animera ikoner som flyger ut. Men apparna är lika snabba/sega som förr i de flesta fall. Ibland är de lite snabbare beroende på att iOS har där optimerats. Ibland som med kalendern är det lite långsammare beroende på att man omstrukturerat hur kalendern fungerar. Den har nu direkt avkänning av förändringar, som gör att fler trådar hålles öppna och även verkar den ladda lokala data på ett annat sätt, vilket gör att innan data hunnits ladda till skärmen ibland är ingen visning alls tillgänglig, och inte heller någon indikation på att det laddas in data. T.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en väldig skillnad, min 3G är så seg efter uppgraderingen att den nätt och jämt är användbar!

Försökte komma tillrätta med problemet genom att frigöra minnesutrymme, har nu 10 GB ledigt men det hjälpte inte.Använder jag kalender, mail eller kontakter så kopplar den oftast upp sig innan den visar något.

Kan dröja upp till 10 sekunder innan den reagerar på knapptryckningar.

 

Den har blivit i det närmaste oanvändbar, ska försöka nedgradera i helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krävs inget speciellt trick för det. Ladda ner 3.1.3 till din dator. Håll sen nere skift å klicka på återställ. Välj din nerladdade fil.

 

Vart laddar man ner det då? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OBS gärna en fungerande uppdatering. Testade med en jag laddade ner men då stod det att det "uppstod fel" och jag fick återställa den igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 8GB blev märkbart snabbare efter att jag tog bort mitt Exchange-konto och installerade om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja! Väldigt mycket negativa biverkningar har det blivit. Lång responstid efter kommando, program som slutar tvärt eller inte startar, batterikapacietet har drastiskt gått ner och en gång har alla mina album/låtar försvunnit, endast nerladdad musik fanns kvar i "iPoden".

Vart klagar vi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OBS gärna en fungerande uppdatering. Testade med en jag laddade ner men då stod det att det "uppstod fel" och jag fick återställa den igen...

 

iclarified har länkar till samtliga firmwares. Se till att tanka rätt till din modell bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade just med Telia som tydligen ska ta hand om supporten. De sa att Apple känner till problemet och jobbar på det men de har ingen mer information än så just nu och ingen annan lösning eller nedgradering.

 

Föreslår att alla som läser detta och har Telia och samma problem ringer 90200 så att de förstår omfattningen och trycker på Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iphone 3G blev snabbare och smidigare, men när jag ladda ner appar å spel började den balla ur så jag återställde den å har den nu bara en hand full med appar. Funkar bra nu i alla fall. Det enda problemet som finns kvar är kraschande safari, speciellt då jag laddar Aftonbladets sida.

 

Iphone 4 kommer snart, då slipper jag detta problem fast då lär man ju inte kunna ringa för antennen krånglar????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 8GB blev märkbart snabbare efter att jag tog bort mitt Exchange-konto och installerade om det.

 

 

Samma här!

Nu går den att använda igen..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iphone 3g blev också väldigt seg efter uppdatering. Nästintill oanvändbar. Har testat och reseta den och återställa med backup, men det har inte hjälpt.

 

Till sist resettade jag den, fast återställde inte den. Utan skapade en ny.

 

Vilken skillnad. nu går den att använda igen. Och går mycket snabbare och stabilare.

Bara synkade den sen. Så det mesta får man ju tillbaka. Bara lite man måste själv ställa in igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...