Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Platser" i "Bilder"


UppiNorr

Rekommendera Poster

När jag tittar på fliken platser i mappen bilder med min 3GS IOS4 så ser jag ett gäng positioner där jag har tagit foton.

 

Men när jag nu tar nya bilder (med standard-foto-appen) så verkar den inte uppdatera kartan med de nya platserna där fotona tagits, dvs ingen geotag?

 

Har fotat det mesta utomhus. Någon som har en ledtråd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla Inställningar>Allmänt>Platstjänster>Kamera om telefonen ska tillåtas att fastslå din plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla Inställningar>Allmänt>Platstjänster>Kamera om telefonen ska tillåtas att fastslå din plats.

 

Jäpp, det hade jag kollat. Allt är på... Fattar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startade om mobilen, då fanns de nya platserna där... Sjukt. Ska det verkligen vara nödvändigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Platstjänster hade jag en pilsymbol som den i Apples Kartor-app enbart för Apples kamera-app och appen Tjek.

När jag nu går in i de andra programmen läggs denna pilsymbol även till de andra apparna som listas under Platstjänster.

Kan det vara en ledtråd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, alla appar som använder platstjänster är ibockade. Dvs de som aktiverar den lilla pilsymbolen. Och, som sagt, det funkar men åtminstone jag måste starta om mobilen för att jag ska kunna se de nya platserna. Irriterande, för normalt sett är den alltid på.

 

Fler som har samma symtom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

hej har samma problem som er måste starta om för att få mina bilder med plats.

 

ingen som har någon ide hur man slipper starta om varje gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina problem har mystiskt försvunnit... Behöver bara vänta någon minut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hmmm,

 

Jag får ingen platsinformation med bilderna även fast jag startar om.

 

Jag har en lila pil bredvid photoappen i inställningar som visar att den använt gps:en senaste dygnet eller vad det är. Inget syns i iPhoto efter export heller. Har iPhone 4 med senaste mjukvaran. Någon som vet vad det hela beror på?

 

/jon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tittar på fliken platser i mappen bilder med min 3GS IOS4 så ser jag ett gäng positioner där jag har tagit foton.

 

Men när jag nu tar nya bilder (med standard-foto-appen) så verkar den inte uppdatera kartan med de nya platserna där fotona tagits, dvs ingen geotag?

 

Har fotat det mesta utomhus. Någon som har en ledtråd?

 

Verkar vara en bugg i appen att positionerna inte läggs till. Du behöver inte starta om hela telefonen dock, räcker att bara starta om appen (kryssa bort den i "multitaskmenyn")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...