Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

HTML5 och video på Ipad!


Woggi

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Har en liten fråga om hur jag ska visa en videosnutt codad i H.264 på IPaden via HTML5 på en sida.

Ipad klarar ju inte av att visa Flash.

 

Något som har tips på referenser och guider på hur jag kan visa video element (video taggen) i HTML5 i en Iframe, så att Ipaden kan se det i safari?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg en video-tag på en html-sida och visa den html-sidan i en IFrame. Får man fråga varför du väljer en IFrame?

Det borde räcka med att lägga en video-tag inuti en vanlig div...

 

Länk till hur video-taggen används

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanon, nej tanken vara att testa att göra en annons. i stort sett är alla tidningarn på nätet styrda av annonsstyrningssystem, dessa i sin tur använder sig av Iframes där annonserna ligger i så det inte ska påverka det red.innehållet. Samt att de ska kunna styra Iframes inne håll med impression, katogorier osv.. (om jag inte är helt ute och cyklar) ;-)

 

Så eftersom inte Ipad tar flash, tänkte testa om det går att göra en enkel animation i After effects, exportera ut den som H.264 och se fall man kan göra den som en banner annons i på Ipaden..

 

Låter det helt galet, eller finns det några andra sätt att göra för att få lite rörelse på Ipaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

/.../ eller finns det några andra sätt att göra för att få lite rörelse på Ipaden?

 

Kanske prova SVG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...