Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jailbreaka iPhone 3GS 3.1.3 och låsa upp med ultrasn0w 0.93?


koffe80

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Jag är helt ny här, så jag hoppas att ni har lite överseende om min frågor är triviala. Jag har en Iphone 3GS 3.1.3 på baseband 5.12.01, bootrom 6.4 (eller 6.5, kommer inte ihåg) som är låst till Telia. Det jag vill göra är att jailbreaka med Spirit och låsa upp den med ultrasn0w 0.93 för att kunna använda mitt Tele2-abonnemang som jag i dagsläget betalar en massa pengar för. Är inte speciellt intresserad av iOS4 för tillfället. Kan jag göra detta? Eller riskerar jag att behöva göra en återställning och därmed bli tvungen att uppdatera till 4.0?

 

Ytters tacksam för svar! Sjukt less på att betala en massa extra pengar till Telia...

 

Christoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Senaste ultrasnow låser upp samtliga baseband från 3.0 och framåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabba svar!

 

Har nu jailbreakat med spirit och låst upp simkortet med ultrasn0w. Gick supersmidigt!

 

I'm back baby! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att uppgradera min iPhone som inte startar till firmware 3.1.3 när jag väl gör en total fabriks återställning? Just nu har den 3.1.2 jailbreakad med blackra1n....

 

Som jag fattat det så finns det jailbreak till 3.1.3 (Spirit) och unlock (Ultrasn0w) till 3.1.3... det är därför jag vill ha denna firmware.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, min iPhone startar inte i dagsläget efter att jag gjorde en reboot.... men när jag sätter den i DFU mode får den kontakt med iTunes men vill göra en fabriks återställning.... jag är rädd för att den ska då installera iOS4, och det finns väl inget jailbreak samt Unlock till den än? Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken Iphone är det? 2G, 3G, 3GS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 3GS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du dina SHSH sparade genom Cydia? Om du inte har det så kan du bara återställa till 4.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...