Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

2st externa skärmar till mbp 15" och dock.station?


pyd

Rekommendera Poster

Jag funderar på att införskaffa mig en mbp 15".

Men ett krav är att jag kan ha (minst) 2st externa skärmar kopplade till den.

Jag kommer alltså inte att använda den "inbyggda" skärmen så mycket, men än på resor osv...

 

Går det att koppla in 2st skärmar?

En lär ju inte vara något problem... men hur löser man den andra?

 

Och, finns det dockningsstationer till dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så finns det ingen riktig dockstation för macbook (pro), Dom lösningar som finns är i mitt tycke knappast smidiga, men jag har aldrig provat i verkligheten....

 

Vad det gäller flera skärmar, Hårdvaruaccelererat kan du bara driva en extra skärm (eller ja det finns lösningar som låter dig koppla på flera likstora skärmar och presenterar dom som en extern skärm för macen).

Annars finns det USB -> DVI adapters (som jag dock inte vet om dom säljs i sverige, men tex diamond adapter är en produkt många säger fungerar bra med MacOS X, med dessa förlorar du däremot hårdvaruaccelerering, vilket troligtvis spelar mer eller mindre roll beroende på arbetsuppgifter, vad som helst 3D fungerar det inte för iallafall...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att införskaffa mig en mbp 15".

Men ett krav är att jag kan ha (minst) 2st externa skärmar kopplade till den.

Jag kommer alltså inte att använda den "inbyggda" skärmen så mycket, men än på resor osv...

 

Går det att koppla in 2st skärmar?

En lär ju inte vara något problem... men hur löser man den andra?

 

Och, finns det dockningsstationer till dom?

 

Köp en sån här: http://www.dustin.se/pd_5010332870.aspx och ladda ner senaste drivrutinen till OSX från Displaylink (sök på Google). Fungerar utmärkt för att driva 2 skärmar till en billig peng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att man använder den genom usb-porten på datorn?

Innebär det någon försämrad prestanda då?

Jag har läst lite om rena usb-skärmar.. och där ska tydligen prestandan försämras kraftigt, men det kanske en sån här liten låda löser?

 

Köp en sån här: http://www.dustin.se...5010332870.aspx och ladda ner senaste drivrutinen till OSX från Displaylink (sök på Google). Fungerar utmärkt för att driva 2 skärmar till en billig peng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...