Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4, då var det dags.


yocke

Rekommendera Poster

Har beställt och fått min iphone4 från england. Jag använde mitt svenska ituneskonto för att logga in. Hur skaffar man ett amerikanskt itunes konto för att kunna få sin bumper???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Har nu, efter lång väntan, chattat igen med B-linx. De håller fortfarande på med "earlier than 21th packages". Så att 80% av deras backlog skulle vara borta efter i morgon kan man ju tro vad man vill om... Hela backlogen skulle vara borta i slutet på denna veckan. Tveksamt, va?

 

Mejlade de idag då de fick min den 21:a men fortfarande inte registrerat den och jag läste om en på 99mac vars levererades till Blinx den 24:de och registrerats idag. Nu i stället för att jag skulle kontakta de igen om den inte registrerats vid slutet av veckan skriver de att jag ska återkomma om den inte registrerats tidigt nästa vecka. WTF?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man ladda ner iPhone 4 case program till iPhone 3G? Har inte fått min iPhone 4 men tänkte beställa bumpers...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget nytt för mig. Min kom till BL den 24:e, men kan ju hoppas på att den dyker upp idag eftersom det verkar som att några som hade samma datum har fått upp sina hos BL.

 

Då finns chansen att den kan hinna komma hit innan min semester :crossfingers:

 

Någon annan här som hade 24:e som datum som har fått upp sin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, 24e juni. Fyran är sjukt najs men nu vill jag ha en riktig bumper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget nytt för mig. Min kom till BL den 24:e, men kan ju hoppas på att den dyker upp idag eftersom det verkar som att några som hade samma datum har fått upp sina hos BL.

 

Då finns chansen att den kan hinna komma hit innan min semester :crossfingers:

 

Någon annan här som hade 24:e som datum som har fått upp sin?

 

Även min kom den 24:e, har du inte MSN eller något liknande så vi kan hålla lite kontakt och hålla varandra uppdaterade om den dyker upp på B-linx? :) PMa mig. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även min kom den 24:e, har du inte MSN eller något liknande så vi kan hålla lite kontakt och hålla varandra uppdaterade om den dyker upp på B-linx? :) PMa mig. :-)

 

24 juli? Då har ni ca 2 veckor kvar innan den är hemma....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hi Jens,

 

Please accept our sincere apologies for delay in shipment. Due to the popularity of iPhone, we are currently handing a hunge unexpected volume of shipments at our hub in the UK. It is taking longer than usual time for teams at our UK Hub as well as DHL to process the shipments. With the increased number of staff, as well as working 24/7, we expect the backlog to be cleared by the end of this week. Your shipment is updated in our systems as ready to ship out. However, due to the unprecedented volumes, the package has not yet been shipped out. Our logistics teams are working and this would be shipped out as the back-logs get cleared.

 

We thank you for your cooperation and patientence. As an expression of our apology you would also be receiving a $5 voucher to use for your future shipments with Borderlinx.

 

Kind regards,

 

Shane

Borderlinx Support"

 

Betalade BL i fredags! Apple lämnade den hos BL den 20 juli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två frågor:

 

Är det någon här vars kom den 21:a och den inte blivit registrerad?

 

Är det någon här som har ett åäö i sitt namn? Isf blev det ett problem med Borderlinx?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även min kom den 24:e, har du inte MSN eller något liknande så vi kan

 

 

 

hålla lite kontakt och hålla varandra

 

 

uppdaterade om den dyker upp på B-

 

 

 

linx? :) PMa mig. :-)

 

 

 

Min kom till bl 24 juli 09.25,och har inte hört ngt från dom ännu-det lär väl dröja..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er info, min kom till blinx 24/7 fick just ett mail nu att det bara är att betala :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gratulerar, då håller jag tummarna att jag också får ett mail snart då :)

Håller tummarna för dig! Nu får vi hoppas att dom inte levererar via kanot sen häst och vagn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller tummarna för dig! Nu får vi hoppas att dom inte levererar via kanot sen häst och vagn.

 

Låter som en miljövänlig transport. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller tummarna för dig! Nu får vi hoppas att dom inte levererar via kanot sen häst och vagn.

 

Nu har min dykt upp också, är betalad med.

Nu håller vi tummarna för att dom jobbar på bra under natten och ser att vi har betalt och lägger dom förvidare transport under natten så har vi dom på fredag :)

 

Det är väl tillåtet att hoppas iallafall :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har min dykt upp också, är betalad med.

Nu håller vi tummarna för att dom jobbar på bra under natten och ser att vi har betalt och lägger dom förvidare transport under natten så har vi dom på fredag :)

 

Det är väl tillåtet att hoppas iallafall :totaltgalen:

 

Ska inte förstöra era drömmar. Men efter att jag betalat så tog det ca 4 dagar tills den skickades. Har ännu inte fått den. Skickades idag. Registrerades hos DHL igår. Min nådde dem den 20/7.

 

Men de ska lösa alla problem som de sagt så vi får hoppas. Har nämligen fler iphones beställda som är hos dem. Bl.a. 22/7 som jag betalade idag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur processen ser ut från DHL när den skickas från borderlinx? Så man vet hur många steg det är? På min står det nu: Processed at East Midlands - UK

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur processen ser ut från DHL när den skickas från borderlinx? Så man vet hur många steg det är? På min står det nu: Processed at East Midlands - UK

tack på förhand

 

Gå och lägg dig i stället, du får den imorgon på förmiddagen :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

molle-polle

Tja!

 

Jag tänkte beställa en sim-free iPhone från UK för jag ska flytta till USA och vill "äga" min iPhone från början + att jag inte vill ha en operatörslåst mobil.

 

Jag tänkte bara på det där med garantin. Är det så att den inte gäller över huvud taget utanför UK, eller måste man bara ringa och prata med Apple UK och skicka den till UK om nått går fel med iPhonen?

 

/Jacob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite orolig nu. Min kom till blinx 21 juli enligt TNT och har fortfarande inte ens registrerats. Läste igenom tråden här och på 99mac bakåt i tiden och det verkar tagit fram till ca måndag morgon för alla vars anlände 20 juli att registreras och det fanns ingen från 21:a som registrerats innan dess (turordning höll alltså i registreringen). Nu börjar man se en massa folk vars kom fram den 24:de och får sina registrerade. Svårt att avgöra från länken till den schweiziska sidan ovan men i princip alla som kom fram fram till den 23:de hade registrerats (några få, mindre än 4%, kanske inte brydde sig att uppdatera sin status där).

 

Skrev ett andra mejl till blinx i kväll och fick exakt samma jäkla svar som tidigare på dagen trots att jag ställde helt andra frågor. De läser inte ens breven. Nu har jag mejlet igen och krävt att de ska eskalera mitt fall nu och inte vänta tills tidigt nästa vecka. Hittar de inte den så krävde jag att de skulle betala mig tillbaka det jag betalt för telefonen.

 

Det kan självklart vara så att TNT inte hade rätt info på min fraktsedel och den hamnat i högen för "special treatment" (trots att Apple haft perfekt info). Annars har de lagt upp det på fel konto, det har egentligen inte levererats eller någon snodde den efter den anlände. Hursom iom att blinx skrev under leveransen och tom bekräftade att killen som skrev under är en medlem i deras team så är det deras ansvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fillilutten

Tänkte bara dela med mig av två bilder på mitt fodral jag köpte på ebay. Gav runt 3-40SEK inkl frakt och fodralet kom relativt snabbt fram.

Tänkte ha det fram tills jag fick tag på en vit Apple bumper och när priset var så pass lågt så tyckte jag det var väl värt det. Passformen är faktiskt riktigt bra för att vara billig "Kina-kopia" och det enda jag har att klaga på är väl det fula hålet som ska visa Apple-loggan samt att knapparna får en mycket sämre känsla. De fungerar dock perfekt.

5cbab1705549690bbf8c0b1b899cf29b.png

http://grab.by/5DDQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har min dykt upp också, är betalad med.

Nu håller vi tummarna för att dom jobbar på bra under natten och ser att vi har betalt och lägger dom förvidare transport under natten så har vi dom på fredag :)

 

Det är väl tillåtet att hoppas iallafall :totaltgalen:

 

nu har dom regat min , betalde givetvis omgående-hoppas den kommer innan helgen!? galetglad.gif

borderlinx 24 juli

regad och betald frakt borderlinx 29 juli

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har dom regat min , betalde givetvis omgående-hoppas den kommer innan helgen??

borderlinx 24 juli

regad och betald frakt borderlinx 29 juli

 

 

 

 

enligt amy på chatten så skickas den nästa vecka..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...