Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4, då var det dags.


yocke

Rekommendera Poster

Kul för dig, för min del sket DHL-killen ens i att ringa så min kommer att hamna i bilen imorgon igen...

 

Jag hade tur som var inne, 10 min senare hade jag varit nere i tvättstugan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar
TryckVågen

Tryckvågen: varför sålde du den?

köpte den för 6000 kr och fick 10 000 kr för den, tänkte att jag kunde vara utan en vecka och tjäna 4000 kr :ThumbsUp: + att jag får den billigare än 6000 kr nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som visste om det gick att beställa en bumper via datorn? Hur isf?

Eller måste jag vänta tills jag får min iphone?

 

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min 4:a imorse och har lekt med den under dagen. Underbar pryl ialla avseenden utom ett, och det är att min mic inte funkar vid videoinspelning. Har googlat lite på det och det verkar som om fler har problemet. Känns ju hyfsat jävla surt om det skulle vara ett hårdvarufel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min 4:a imorse och har lekt med den under dagen. Underbar pryl ialla avseenden utom ett, och det är att min mic inte funkar vid videoinspelning. Har googlat lite på det och det verkar som om fler har problemet. Känns ju hyfsat jävla surt om det skulle vara ett hårdvarufel.

När var den framme hos borderlinx?

 

Det är ingen fel på micen.

 

Du har troligtvis fingret på den. Många som gör samma fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har inte jag läst igenom hela tråden, det skulle ta för lång tid.

Men enligt Apples pressmeddelande så ska ju iP4 säljas operatörsObunden. Är det möjligt att köpa en iP4 i en Teliabutik då, men använda den med valfri operatör? Och kommer Telia sälja ip4 utan abonnemang?

Med alla dom butikerna jag hara pratat med idag Telia, Tre, Telenor, så säger alla samma sak.

Man kan inte köpa en olåst telefon av dom utan dom kommer att vara låsta till en operatör i 12mån först efter det kan du låsa upp dne för en kostnad inte innan.

 

Du kan köpa en obunden telefon, dvs en utan abonnemang.

 

olåst = du kan välja vilken operatör du vill

obunden = säljs utan abb. men är låst till en operatör

Min pappa kunde gå in i Teliabutiken under 3GS-releasedagen och be om att få en kontant då han har företagsabonnemang (och inte kunde teckna nytt) och det var inga problem, dock var det inte utannonserat att det var möjligt.

 

För min del skulle jag i sådana fall behöva en Tele2-låst iPhone 4. Var inne i Skärholmenbutiken idag, förvisso okunnig och ointresserad personal, men han sa att han inte hade någon aning om de skulle sälja den utan abonnemang (men låst till Tele2). Hoppas verkligen på detta - vet någon om Tele2 kommer att sälja iPhone 4 utan abonnemang?

 

Vet någon förresten om den kostnad Apple har satt (d.v.s. 16 GB = 5995 kr) kommer att gälla i sådana fall? Kommer operatörerna ta ut en "egen" kostnad också?

Och vad är det här med att man kommer kunna köpa en olåst och obunden iPhone hos Applestore? Verkar mycket intressant. Kommer det i sådana fall bli som ungefär den engelska och franska Applestore? Och om detta blir verklighet, verkar det sannolikt att t.ex. Humac och Macoteket kommer att sälja olåsta och obundna?

 

Skulle vara tacksam om ni visste svaret på mina frågor, om inte annat kan ni ju anta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När var den framme hos borderlinx?

 

Det är ingen fel på micen.

 

Du har troligtvis fingret på den. Många som gör samma fel!

 

Den kom fram den 17:e.

 

Nej, det finns 2 micar och jag har testat hålla på alla möjliga sätt UTOM över dom. Hör bara brus när jag spelar upp filmen sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min pappa kunde gå in i Teliabutiken under 3GS-releasedagen och be om att få en kontant då han har företagsabonnemang (och inte kunde teckna nytt) och det var inga problem, dock var det inte utannonserat att det var möjligt.

 

För min del skulle jag i sådana fall behöva en Tele2-låst iPhone 4. Var inne i Skärholmenbutiken idag, förvisso okunnig och ointresserad personal, men han sa att han inte hade någon aning om de skulle sälja den utan abonnemang (men låst till Tele2). Hoppas verkligen på detta - vet någon om Tele2 kommer att sälja iPhone 4 utan abonnemang?

 

Vet någon förresten om den kostnad Apple har satt (d.v.s. 16 GB = 5995 kr) kommer att gälla i sådana fall? Kommer operatörerna ta ut en "egen" kostnad också?

Och vad är det här med att man kommer kunna köpa en olåst och obunden iPhone hos Applestore? Verkar mycket intressant. Kommer det i sådana fall bli som ungefär den engelska och franska Applestore? Och om detta blir verklighet, verkar det sannolikt att t.ex. Humac och Macoteket kommer att sälja olåsta och obundna?

 

Skulle vara tacksam om ni visste svaret på mina frågor, om inte annat kan ni ju anta. :)

 

 

Kan med stor säkerhet säga att den komma att säljas på Fredag med alla operatörer. Men då låst. Kommer ENDAST att säljas med abonnemang. Så det kommer dröja innan man får köpa dem kontant pris. Men då fortfarande låst till en operatör. Kan säga att det är väldigt SMÅ kvantiteter som kommer till Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kom fram den 17:e.

 

Nej, det finns 2 micar och jag har testat hålla på alla möjliga sätt UTOM över dom. Hör bara brus när jag spelar upp filmen sen.

 

Hur ser det ut på borderlinx sida när den skickats? Står när jag går in på delivery status:

  • Being processed

Nådde dem den 20/7. Men enligt dem 24:e.

 

Någon gissning? Jag har betalat etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min 4:a imorse och har lekt med den under dagen. Underbar pryl ialla avseenden utom ett, och det är att min mic inte funkar vid videoinspelning. Har googlat lite på det och det verkar som om fler har problemet. Känns ju hyfsat jävla surt om det skulle vara ett hårdvarufel.

 

 

kasst, men en software fix är nog det enda som behövs tur nog.

dubbelkollat så att du inte har satt den på Silent-mode/vibrator under tiden du spelar in videon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bagsnatcher

Kan med stor säkerhet säga att den komma att säljas på Fredag med alla operatörer. Men då låst. Kommer ENDAST att säljas med abonnemang. Så det kommer dröja innan man får köpa dem kontant pris. Men då fortfarande låst till en operatör. Kan säga att det är väldigt SMÅ kvantiteter som kommer till Sverige.

 

 

Jag har fått beskedet att jag kan köpa min kontant på fredag. Jag har företagsabbonemang. Vet dock inte om man kan lita på Telia personalen i detta

fallet. Är du säker Tony attdu har rätt? Man vill liskom inte köa för att få ett "det kan du inte" efter 3 timmar (lol)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut på borderlinx sida när den skickats? Står när jag går in på delivery status:

  • Being processed

Nådde dem den 20/7. Men enligt dem 24:e.

 

Någon gissning? Jag har betalat etc.

 

Går nog inte förutsäga tyvärr, men de borde väl rimligen skicka den imorgon eller på torsdag då.

Du får ett mail, och statusen ändras till 'Your POD has been shipped'.

 

kasst, men en software fix är nog det enda som behövs tur nog.

dubbelkollat så att du inte har satt den på Silent-mode/vibrator under tiden du spelar in videon?

 

Yes, jag har kollat det.

Får hoppas att en softwarefix är det enda som krävs. Jag har inte prövat återställa luren än dock. Får testa vidare under kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått beskedet att jag kan köpa min kontant på fredag. Jag har företagsabbonemang. Vet dock inte om man kan lita på Telia personalen i detta

fallet. Är du säker Tony attdu har rätt? Man vill liskom inte köa för att få ett "det kan du inte" efter 3 timmar (lol)

 

 

 

Väldigt säkra källor. Men kan ej garantera hur Telia gör. Men de andra kommer att göra så. Och nästan 99% säker på att de kommer att bara sälja med abonnemang i början!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är kurir på DHL och vi har börjat få in en hel del iPhone 4 nu denna veckan från England.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan med stor säkerhet säga att den komma att säljas på Fredag med alla operatörer. Men då låst. Kommer ENDAST att säljas med abonnemang. Så det kommer dröja innan man får köpa dem kontant pris. Men då fortfarande låst till en operatör. Kan säga att det är väldigt SMÅ kvantiteter som kommer till Sverige.

Nu måste du avslöja dig, jobbar du för Apple Sverige eller är du högt uppsatt inom någon teleoperatör? ;) Men vad menar då Apple med följande uttalande?

http://www.apple.com/se/pr/library/2010/07/26iphone.html

 

"Without a contract" kan väl bara betyda en sak; utan abonnemang?

 

Jag har fått beskedet att jag kan köpa min kontant på fredag. Jag har företagsabbonemang. Vet dock inte om man kan lita på Telia personalen i detta

fallet. Är du säker Tony attdu har rätt? Man vill liskom inte köa för att få ett "det kan du inte" efter 3 timmar (lol)

 

 

Spännande, återstår att se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bagsnatcher

Väldigt säkra källor. Men kan ej garantera hur Telia gör. Men de andra kommer att göra så. Och nästan 99% säker på att de kommer att bara sälja med abonnemang i början!

 

 

D-O-H !

 

konstigt är det i alla fall... det flaxar runt båda versionerna att man kan köpa och att man inte kan. TACK ändå. Nu blev jag ledsen :(

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går nog inte förutsäga tyvärr, men de borde väl rimligen skicka den imorgon eller på torsdag då.

Du får ett mail, och statusen ändras till 'Your POD has been shipped'.

 

 

Chattade precis med en på borderlinx och hon sa att den är skickad. Skickades idag. Och jag fick tracking nummer.

 

Hur många dagar tar leverensen? Har jag den redan imorgon eller på Torsdag?

 

går inte att spåra den på dhl:s hemsida än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut på borderlinx sida när den skickats? Står när jag går in på delivery status:

  • Being processed

Nådde dem den 20/7. Men enligt dem 24:e.

 

Någon gissning? Jag har betalat etc.

 

Jag har den 23e, betalade i fredags om jag minns rätt. De skriver 2-3 arbetsdagar efter det att man har betalt så jag tycker min borde skickas i väg imorgon.

Din således på torsdag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chattade precis med en på borderlinx och hon sa att den är skickad. Skickades idag. Och jag fick tracking nummer.

 

Hur många dagar tar leverensen? Har jag den redan imorgon eller på Torsdag?

 

går inte att spåra den på dhl:s hemsida än.

 

Nice!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chattade precis med en på borderlinx och hon sa att den är skickad. Skickades idag. Och jag fick tracking nummer.

 

Hur många dagar tar leverensen? Har jag den redan imorgon eller på Torsdag?

 

går inte att spåra den på dhl:s hemsida än.

 

Då ska du få den imorgon. Det skickas med flyg och vi täcker i stort sett hela europa på 1 dag.

 

Får hålla tummarna =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har den 23e, betalade i fredags om jag minns rätt. De skriver 2-3 arbetsdagar efter det att man har betalt så jag tycker min borde skickas i väg imorgon.

Din således på torsdag?

 

Fick precis mail från borderlinx märkligt nog. Att den blivit shipped.

 

Jag har beställt 2. Den första den 20:e. Och den andra nådde dem den 22:e. Den 22:e är ännu inte registrerad.

 

Men undrar hur lång tid det brukar ta då jag nu fått mail från dem? Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bagsnatcher

Nu måste du avslöja dig, jobbar du för Apple Sverige eller är du högt uppsatt inom någon teleoperatör? ;) Men vad menar då Apple med följande uttalande?

http://www.apple.com...7/26iphone.html

 

"Without a contract" kan väl bara betyda en sak; utan abonnemang?

 

 

Spännande, återstår att se!

 

Jag håller med dig. Detta verkar tokigt. Jag köar på fredag. Sorry Tony, jag tror på mina teliakillar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska du få den imorgon. Det skickas med flyg och vi täcker i stort sett hela europa på 1 dag.

 

Får hålla tummarna =)

 

Jobbar du på DHL?

 

har du själv fått det via borderlinx?

 

Fick somsagt mail nyss att det var skickat. Tänkte nämligen så jag vet om jag skall vara hemma eller inte imorgon bitti?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig. Detta verkar tokigt. Jag köar på fredag. Sorry Tony, jag tror på mina teliakillar

Jag hade tänkt att köa utanför Tele2 ihop om att få en kontant. Jag har tänkt att byta från Tre till Tele2 nämligen. Samtidigt har tankarna om att titta på en i Frankrike när jag åker dit den 6e augusti snurrat i huvudet, inte vetat hur jag ska göra.

 

Beställde mitt nya Tele2-abonnemang nu och såg att leveranstiden är 17 dagar - skönt, då slipper jag stressa och oroa mig för att köa. :) Finner jag ingen i Frankrike får jag avvakta tills Apple släpper den officiellt på deras Applestore.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste bara säga att jag älskar min lur! Allt verkar funka galant! :)

 

3G är en jäkligt bra telefon, 4an är en förminskning av gud :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...