Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4, då var det dags.


yocke

Rekommendera Poster

Annars reggar du dig på borderlinx så tar dom över den

Vågar inte köra borderlinx, dels för att det känns konstigt med en sån adress som borderlinx ska hämta upp den på, och sen har det varit mycket snack om att apple nekar vissa ordrar med borderlinx adresser... Så kör på det här då det enligt magkänslan känns bättre, men skulle säkert vara väldigt smidigt med borderlinx...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

hej!

 

en snabbfråga till er som beställt en i4 från UK med borderlinx.

Visst köper man den bara via apples shop och skriver in den engelska adressen man har så skickas den dit. Men hur blir det när den väl landar där då? Får man någon bekräftelse och väljer shipment därifrån då eller hur funkar det?

 

1. Du reggar dig på Bordelinx och får en adress i UK.

2. Du går in på Apple.com/uk och beställer en Iphone.

3. Apple kommer fitta sig över adressen, men då kan du välja "click here". Så kommer du vidare. (Har dubbelkollat med Borderlinx och flera hundra har gjort på samma sätt.

4. Du betalar Apple för varan.

5. Varan levereras till din adress.

6. Du får ett mail från Borderlinx, om att betala frakten etc. Så fort du har betalat så skickar dom varan. Du kan betala på en massa olika sätt kort etc.

7. Du får varan hem till dörren från UK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vågar inte köra borderlinx, dels för att det känns konstigt med en sån adress som borderlinx ska hämta upp den på, och sen har det varit mycket snack om att apple nekar vissa ordrar med borderlinx adresser... Så kör på det här då det enligt magkänslan känns bättre, men skulle säkert vara väldigt smidigt med borderlinx...

 

 

 

Vågar?

Vad kan hända?

Flera hundra, kanske tusen använder Borderlinx varje dag?

 

Risken som finns är att Apple cancelar ordern och att du får tillbaka pengarna på kontot. Inget att förlora eftersom Borderlinx inte tar ut någon kostnad för någonting förrän dom får ett paket skickat till sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vågar?

Vad kan hända?

Flera hundra, kanske tusen använder Borderlinx varje dag?

 

Risken som finns är att Apple cancelar ordern och att du får tillbaka pengarna på kontot. Inget att förlora eftersom Borderlinx inte tar ut någon kostnad för någonting förrän dom får ett paket skickat till sig.

 

Nej jag vet inte, och det är just det att känns mer ''säkert'' att köra utan. Vet att det låter fånigt och så men japp, så är det :P

Ibland kan jag vara så jävla nojjig så det är helt sjukt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TryckVågen

Jag är så jävla sjukt sugen att beställa nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TryckVågen

BESTÄLLD!! :ThumbsUp::galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar nog tills de kommer olåsta i Sverige. Och följer vi den trend som verkar gå i övriga länder så blir det olåsta här med :P (Önsketänkande...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på det enorma intresset, 600 000 sålda första dagen, så lär det nog bli en hel del förseningar. Kanske kan bli en lagom julklapp då?

 

Är himla glad att jag lyckades få igenom mitt köp, det tog 7-8 försök innan det funkade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TryckVågen

Med tanke på det enorma intresset, 600 000 sålda första dagen, så lär det nog bli en hel del förseningar. Kanske kan bli en lagom julklapp då?

 

Är himla glad att jag lyckades få igenom mitt köp, det tog 7-8 försök innan det funkade.

Mitt gick direkt, helt smärtfritt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BESTÄLLD!! :ThumbsUp::galetglad:

 

okej jag skaffade konto och address via borderlinx,men hur mycket kommer iphonen att kosta mig levererad och klart till sverige har du fått info om det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man ändra sin shipping och billing adress på sitt apple-id till den adressen som man fick från borderlinx?

 

alltså vill beställa från apple store UK

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man ändra sin shipping och billing adress på sitt apple-id till den adressen som man fick från borderlinx?

 

alltså vill beställa från apple store UK

 

Bara sin shippingadress

 

//E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shipping adress ska vara borderlinx med ditt namn först och ditt nummer. Så här:

 

ditt namn

Borderlinx/DHL ditt kontonummer

Unit 7 Maidstone Road

Kingston Business Park

Milton Keynes

MK10 0BY

United Kingdom

01908 586 411

 

 

Billing adress måste vara på dig, annars funkar inte kortköp.

 

Nu har dom flyttat nya beställningar 2 veckor framåt till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt gick direkt, helt smärtfritt :)

 

 

 

någon som kan hjälpa till hur kan man fylla på adress fälten ,jag blev avisat två gånger vet inte om jag fyllde fel nånstans

,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag skriva hela adressen i "Building number or name or street name" eller fördela det rad för rad som det står hos bordelinx?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev det i ordning uppifrån som i mitt förra inlägg. Alltså Borderlinx + nummer på streetname-raden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får upp felmedd:

Unfortunately we were unable to verify your shipping address If you are confident that what you entered is correct, click "Continue" below to proceed. You may also choose to "re-enter an address" by selecting the button below.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kom det upp att den jag angav inte finns, dom har hittat en matchande:

 

Matching address:

D H L Express (UK) Ltd, Unit 7

Dunfermline Court

Kingston

MILTON KEYNES

Buckinghamshire

MK10 0BY

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kom det upp att den jag angav inte finns, dom har hittat en matchande:

 

Matching address:

D H L Express (UK) Ltd, Unit 7

Dunfermline Court

Kingston

MILTON KEYNES

Buckinghamshire

MK10 0BY

 

 

här samma för mig oxå de gav mig matchande adress

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag beställt en svart 32GB, dock inte till en borderlinx adress, utan till en kompis!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TryckVågen

Nu har jag beställt en svart 32GB, dock inte till en borderlinx adress, utan till en kompis!!

Funkar det också! Grattis :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 4 16 GB black beställd!galetglad.gif

 

Äntligen får jag en iPhone!

Beräknas till 15-16juli...låååååååång tid dit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev jag sjukt sugen på o beställa en från England! Men vad händer om dem tar den i tullen med avgifter osv?? Har någon testat borderlinx tidigare och vet att det verkligen funkar?

 

16gb för 5700!! inte så farligt ju!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 4 16 GB black beställd!galetglad.gif

 

Äntligen får jag en iPhone!

Beräknas till 15-16juli...låååååååång tid dit!

 

 

kan du berätta hur fixade du den matchande Address

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...