Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4, då var det dags.


yocke

Rekommendera Poster

NU äntligen har den blivit skeppad. Dock sticker jag till Kroatien i morgon bitti klockan 05:30, så den hinner ju inte komma. Nu är det väl för sent att ändra adress och namn och sånt va? Om jag lämnar min legitimation till min morfar som bor i gatan bredvid, kan han då ta emot den, eller måste det vara jag som kvitterar ut den?

 

Hur gör jag annars?

Sätt en lapp på dörren att han ska ge den till din morfar och underteckna lappen. Skriv datum och varför du inte kan ta emot den, du skulle ju kunna ge ditt leg till honom (då kan du nämna det på lappen) och använda ditt pass som ID i Kroatien.

 

Jag var borta när TNT skulle komma hem med min MacBook Pro, dock var inga grannar hemma så jag bad dem ringa mig så kom jag hem men det skulle inte varit några problem. I och för sig, de måste ju ha signatur... Men om du skriver att du låter din morfar ta hand om den och skriver att han har ditt ID, bör det inte vara några konstigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Men då måste han vara hemma hos mig när DHL kommer, eller kan jag skriva ut adressen, som är gatan bredvid? Annars får jag helt enkelt vänta och hämta ut den när jag kommer hem :) Är ju ingen sådan panik, mest att man vill veta att någon "trygg" person har telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILT!""!¤!"#¤!"¤

 

Hade beställt 2 stycken ip4 och 2 stycken har också levererats till och registerats hos borderlinx. Och enligt deras "invoice" så har det även skickat 2 stycken i samma paket men vikten och innehållet stämmer uppenbarligen inte då jag bara fått 1 ip4 :(

 

Blir så innerligt trött på BL så att jag vet inte vad....vad sysslar de med och hur dåliga/klantiga får man bli?????

 

Har snackat med DHL och de hänvisar bara till BL, SUCK#!"¤

 

Ursäkta mig men blir bara så besviken...

 

Ni som beställt och fått 2 stycken ip4, har någon fått dem båda i samma paket eller i 2 olika paket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hurra hurra, jag fick just min bumper jag. Den som skulle komma 2 sept. :D

 

Vilken finish och passform!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cool! Hur många dagar gick det från det att du beställde till idag? Stod i mitt mail att jag skulle få min bumper den 9 sept. Kanske man kan hoppas på att få den relativt snart då. Du får posta massa bilder nu!

 

Hurra hurra, jag fick just min bumper jag. Den som skulle komma 2 sept. :D

 

Vilken finish och passform!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du får din snart också, min verkar ha skeppats från Holland. De är pianoblank på sidan med gummerade kanter, mycket fräshare look än jag hade väntat. Och GRATIS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kom äntligen fram igår morse. Hela tiden från det att jag beställde var jag orolig över bokstaven ö i mitt namn men på alla lappar stod det bara o så det är absolut inga problem. Det var bara Borderlinx som krånglade.

 

Hursom är jag imponerad av telefonens kvalitet särskilt skärmen. Jag har aldrig sett något liknande. Hade höga förväntningar om kameran och bilderna verkar bli kanon utomhus men inomhus är det inget att skryta med. LED blixten är alldeles för liten. Annars känns det lite som om jag har problem att skriva i sökfältet högst upp på skärmen så jag undrar om dess känslighet inte är som den ska vara mot alla kanterna.

 

Läste idag att man kan låsa upp telefonen själv om man jailbreakar den (som tidigare versionerna). Nåja, jag är glad jag har min och inte behöver jailbreaka om jag inte vill. Fast just nu ser wifi sync lockanda. Får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar ännu på beksed från Borderlinx/BL angående vart min ena iphone försvunnit... BL har registerat 2 stycken ip4 och sedan skapat en elektronisk inovice/följesedel där det står att de skickat 2 st ip4 till mig. Så i torsdags när väl paketet kom fram så var det enbart en ip4 samt en ANNAN följesedel där det klart och tydligt står att de bara skickat en ip4.

BL har bara klistrat över befintlig TNT etikett där det syns att detta paket är 2/2 så frågan är vart BL har gjort av paket 1/2 från TNT(Apple skicka via TNT till Englad).

 

Aja får hoppas det löser sig i veckan annars blir det väl vidare kontakt med Apple etc för att försöka få fart på BL.

 

Iaf hade jag en fundering som vart uppe i lite olika trådar men jag har ännu ej sett något tydligt svar. Kan man köpa Applecare från exempelvis Ebay till sin utlandsköpta ip4 och på så sett "få" garanti som även gäller här i Sverige? Jag prövade precis att ringa Apple och de har visst inte helgöppet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du får din snart också, min verkar ha skeppats från Holland. De är pianoblank på sidan med gummerade kanter, mycket fräshare look än jag hade väntat. Och GRATIS!

 

Låter bra, min skickades i fredags, hade egentligen inte tänkt att använda min men är nu rejält nyfiken på hur den ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra, min skickades i fredags, hade egentligen inte tänkt att använda min men är nu rejält nyfiken på hur den ser ut.

 

Fick min i brevlådan idag, bättre än väntat måste jag också säga, jag kommer definitivt använda den nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda negativa med bumpern är att flera laddare har för tjocka kontakter så man måste ta av den för att ladda. Annars kommer min att sitta på hela tiden. Känns helgjuten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wiiking, du köpte ju också din från BL i England. Du köpte något till laddaren om jag inte minns fel, som du skrev om tidigare i tråden. Hittar dock inte det nu, så om du skulle vilja vara vänlig och länka det en gång till? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte inte med något från UK men jag har några olika, t.ex. Usb till bilen, dock till stereon, en bra musikspelare från JBL som heter OnStageIII m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Jag har beställt iP4 ifrån england, en till mig och en till min kompis. Vi beställer alltså till en bekant i London som sedan skall skicka det vidare till oss.

Vi beställde den 28 juli, och de står att paketet skall skickas den 18:e aug. När de hade bekräftat orden, så reserverade de beloppet för köpet, typ 12-13 k. Men här om dagen när jag gick in och kollade på mitt konto, så var där inget reserverat belopp längre. Hade fått "tillbaka" alla pengarna till kontot igen alltså. När jag går in och kollar min "order status" så står det inget speciellt endast "not yet shipped" som de har gjort hela tiden.

 

Då undrar jag, har apple gjort någon miss, eller händer detta fler än mig? Vad kommer att hända med mitt paket? Apple borde väl märka att de inte har fått några pengar av mig.

 

Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@iBorglund

Så gör nästan alla företag, reseverar först och släpper om de inte skickat innan reservationstiden tagit slut. För att slutligen dra pengarna när väl varan skickas. Mao helt normalt. Men räkna inte med optimal service från borderlinx...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@iBorglund

Så gör nästan alla företag, reseverar först och släpper om de inte skickat innan reservationstiden tagit slut. För att slutligen dra pengarna när väl varan skickas. Mao helt normalt. Men räkna inte med optimal service från borderlinx...

 

 

Jaha okej! Tack, då gäller det alltså att ha pengarna på kontot när varan skall skickas.

Det är lugnt, skall inte skicka genom BL. Skall ju skicka till en bekant i London som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje gång jag stoppar i min telefon för synk så får jag upp att det finns nya uppdatering för min operatör.

Har uppdaterat och det kommer direkt efteråt iaf, testat att starta om telefonen men samma sak.

Har telia, är det någon mer än jag som har detta problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wiiking --> Köpte du inte något fråntyp Teknikmagasinet eller Kjell & Company för att kunna använda laddaren? Det hade jag för mig i alla fall... för laddaren går väl inte in i de svenska eluttagen, i England har man väl tre såna "pinnar"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäktar dubbelpost, hemma från Kroatien nu och pillar med telefonen.

 

Om man är i Inställningar och trycker på Allmänt-->Nätverk-->Mobilt datanätverk.

 

Vad är detta? I min gamla telefon har dessa fält varit tomma, men vad är det för något, kan vara kul att veta? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...