Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4, då var det dags.


yocke

Rekommendera Poster

Hej!

 

SKulle precis beställa från Apple Store i UK och angav den adress som Borderlinx vill att jag ska använda:

 

Borderlinx/DHL 0712-3642

Unit 7 Maidstone Road

Kingston Business Park

Milton Keynes

United Kingdom

MK10 0BY

GBR

 

Dock så hittade inte Apple Store inte denna utan angav:

 

D H L Express (UK) Ltd, Unit 7

Dunfermline Court

Kingston

MILTON KEYNES

Buckinghamshire

MK10 0BY

 

Är det den som jag ska använda, eller ska jag klicka för att använda den som jag angav?

 

Jag vill ju inte att det ska bli något strul :-)

 

Hoppas någon kan svara på detta...

 

 

Du ska använda den du angav, Apple använder ju en lookup i ngn adressbok för att ev rätta till felstavningar, men suitenumren är ju ingen del av ngn officiell adress, utan blinx interna system.

På samma sätt som att du kan skicka post till rum 222 på scandic, men den adressen finns ju inte i eniro el likn.

 

Och att använda en borderlinxadress utan suitenummer är en dum idé med tanke på hur länge man måste vänta på grejer som är rätt adresserade :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

"Borderlinxskiten" fungerade alldeles utmärkt för mig och jag har dessutom ett tyskt ü i mitt efternamn. Kanske hjälper att DHL är tyskt, dvs man prioriterar sina landsmän oavsett destination.

 

Tror jag hade sagt samma sak om det inte hade tagit de mer än en vecka att bara registrera mitt paket. Eller om de verkade kunna skicka iväg registrerade och betalda försändelser utan ytterligare en veckas väntan.

 

Jag beställde 29 juni och här sitter jag och väntar medan jag ser en massa folk som får en i handen inköpt i Sverige för mindre pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska använda den du angav, Apple använder ju en lookup i ngn adressbok för att ev rätta till felstavningar, men suitenumren är ju ingen del av ngn officiell adress, utan blinx interna system.

På samma sätt som att du kan skicka post till rum 222 på scandic, men den adressen finns ju inte i eniro el likn.

 

Och att använda en borderlinxadress utan suitenummer är en dum idé med tanke på hur länge man måste vänta på grejer som är rätt adresserade smile.gif

 

 

Tackar för svar!

 

...och nu är den beställd... Verkar dock vara lite väntetid, men har ingen jättepanik... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker på att det gick att låsa upp direkt och inte först efter 12mån, som hos dom andra operatörerna?

För när jag har pratat med personal i Tre butik så säger dom att det inget går att låsa upp direkt utan du måste vänta 12mån för det är "bindningstiden".

 

Om du pratat med dem i en butik kanske vet du bättre än jag men jag tycker det vore konstigt om en telefon inköpt utan abonnemang och betald kontant skulle ha någon bindningstid. Kommer vagt ihåg något liknande för några år sedan där det handlade mer om vilka personal man pratade med. I deras priser och villkor står det inget om bindningstider kopplade till kontanttelefoner. De andra operatörerna säljer inte den utan abonnemang med bindningstid men Tre säljer den med kontantkort.

 

På deras kontantprislista här http://www.tre.se/Pr...riser--Villkor/ står det:

"3Mobilen/ 3Modemet är operatörslåst men låses upp mot en avgift på 350 kr om inget annat anges vid köp. Detta förutsätter att du har registrerat dig, att det är du som äger mobilen, samt att du i övrigt följt avtalet."

Under villkoren står det:

"Produkten är, om inget annat anges, operatörslåst till 3. På din begäran, och mot avgift, ger vi dig koden för att "låsa upp" den. Detta förutsätter att det är du som äger Produkten och att det inte finns några utestående skulder eller Bindningstider kopplade till Produkten samt att du i övrigt har följt Avtalet."

 

Så man får läsa villkoren för själva köpet noga då det verkar vara det enda som kunde sätta käppen i hjulet förutom okunnig personal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Tänkte dela med mig av mitt otroliga (och jobbiga) iPhone 4-äventyr.

 

Det hela började med att jag beställde den från Apple Store UK på nätet. Detta skedde den 28 juni.

Leveransen skulle gå via min kusin som bor i London.

 

Fick ett preliminärt datum den skulle levereras, 19e juli. Men till min glädje så levererades den den 15e juli istället. Hurra tänkte jag!

 

Men...här börjar problemen. Kusinen var inte hemma när dom levererade (vem är hämma kl 13 egentligen?). TNT lämnade en lapp i bredlådan som berättade för honom hur han skulle gå till väga.

Han ringde upp dem när han kom hem och bestämde att han skulle hämta upp den på "lagret". Han fick dock ingen adress. Dagen efter traskade han till TNT London Central - ingen iPhone.

 

Jag får, via Sverige, ringa och tala med 3 olika personer på TNT innan jag får fram en adress där min telefon finns. Den fanns 30 minuter utanför London city.

Min kusin, som jobbar hela dagarna, har ingen möjlighet att åka ut dit och hämta den. Så han ringer TNT igen och dem kommer överens att den ska levereras igen, till hans jobb.

 

Dagarna går. Men den 28 JULI får jag mail om att andra leveransen görs. Paket kommer som det ska och signas ut av "post-mannen" på kusinens jobb. Han får paketet levererat upp till sitt kontor. Till hans förtret är paketet väldigt lätt och när han öppnar det finns det ingen telefon. Min iPhone var stulen....

 

Mina misstankar ligger högt på TNT. Paketet låg trots allt 13 dagar och bara väntade. Antagligen har nån TNT-arbetare märkt det och tagit den eftersom ingen verkar bryr sig om det paketet. (detta är dock mina högst personliga misstankar)

 

Ny kontakt fick tas från min sida med både TNT och Apple. TNT hänvisade direkt till Apple, och efter mycket om och men kom jag fram till rätt person.

Nu ska en undersökning göras och Apple ska "leta" efter min telefon. Hittas den inte ska en ny skickas.

 

Hoppas det går bättre denna gång.

 

Behöver ingen hjälp eller så, men tänkte att jag kunde dela med mig en historia av hur det kan gå till.

Hoppas ingen annan har haft/kommer få liknande problem

 

/ iKeso

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Tänkte dela med mig av mitt otroliga (och jobbiga) iPhone 4-äventyr.

 

Det hela började med att jag beställde den från Apple Store UK på nätet. Detta skedde den 28 juni.

Leveransen skulle gå via min kusin som bor i London.

 

Fick ett preliminärt datum den skulle levereras, 19e juli. Men till min glädje så levererades den den 15e juli istället. Hurra tänkte jag!

 

Men...här börjar problemen. Kusinen var inte hemma när dom levererade (vem är hämma kl 13 egentligen?). TNT lämnade en lapp i bredlådan som berättade för honom hur han skulle gå till väga.

Han ringde upp dem när han kom hem och bestämde att han skulle hämta upp den på "lagret". Han fick dock ingen adress. Dagen efter traskade han till TNT London Central - ingen iPhone.

 

Jag får, via Sverige, ringa och tala med 3 olika personer på TNT innan jag får fram en adress där min telefon finns. Den fanns 30 minuter utanför London city.

Min kusin, som jobbar hela dagarna, har ingen möjlighet att åka ut dit och hämta den. Så han ringer TNT igen och dem kommer överens att den ska levereras igen, till hans jobb.

 

Dagarna går. Men den 28 JULI får jag mail om att andra leveransen görs. Paket kommer som det ska och signas ut av "post-mannen" på kusinens jobb. Han får paketet levererat upp till sitt kontor. Till hans förtret är paketet väldigt lätt och när han öppnar det finns det ingen telefon. Min iPhone var stulen....

 

Mina misstankar ligger högt på TNT. Paketet låg trots allt 13 dagar och bara väntade. Antagligen har nån TNT-arbetare märkt det och tagit den eftersom ingen verkar bryr sig om det paketet. (detta är dock mina högst personliga misstankar)

 

Ny kontakt fick tas från min sida med både TNT och Apple. TNT hänvisade direkt till Apple, och efter mycket om och men kom jag fram till rätt person.

Nu ska en undersökning göras och Apple ska "leta" efter min telefon. Hittas den inte ska en ny skickas.

 

Hoppas det går bättre denna gång.

 

Behöver ingen hjälp eller så, men tänkte att jag kunde dela med mig en historia av hur det kan gå till.

Hoppas ingen annan har haft/kommer få liknande problem

 

/ iKeso

Det låter inte roligt! :ThumbsDown:

 

Hoppas det löser sig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iPhone beställdes den 5e juli, ankom t BL den 27, inreggad och betald idag :) Så man kan ju hoppas de även jobbar i helgen så har man den tidigt nästa v :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick min iPhone idag från BL! :)

 

klippte till mitt simkort, får sim-låst varje gång jag startar den. Orsak? glappkontakt?

Blir att beställa ett micro-sim av tele2....när man lyckas få tala med kundservice...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste ett intressant reportage på Engadget om folk som köpte sin iPhone 4 i Canada. Enheterna som köps från Apple Store är olåsta och förblir olåsta men de som man köper från operatörerna (kontant?) ÄR olåsta men låses första gången men registrerar den. Skumt.

 

Samtidigt kan det innebära att om man t.ex. köper kontant från Tre även om man t.ex. har ett abonnemang/SIM från Telia skulle den låses till Telia och man kunde ändå använda den tills man kan få en upplåsningskod från Tre.

 

Frågan återstår dock om det skulle gå att få en upplåsningskod omgående, på två veckor eller på 12/18/24 månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

molle-polle

Såg nu att man kan beställa olåst iPhone från både Danmark och Norge.

Finns det någon motsvarighet till Borderlinx i Danmark eller Norge?

Eller vad kallas ett sånt fraktföretag som Broderlinx? Jag kan ju inte ens söka upp något på google för jag vet inte vad det kallas :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så åker du till tyskland, handlar på dig några lådor, tar vägen genom danmark och handlar en ajfån :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

molle-polle

Eller så åker du till tyskland, handlar på dig några lådor, tar vägen genom danmark och handlar en ajfån :P

 

Om man ändå hade bil, eller pengar till en roadtrip :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men skriver här istället för att starta en ny tråd.

 

har en iPhone 3GS som jag skall sälja nu, och är låst till Halebop. Men efter 12 Månader så kan man ju låsa upp den, och det innebär att man kan använda alla olika sim-kort? Alltså Telenor,tre och även utländska?

 

//Hampus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men skriver här istället för att starta en ny tråd.

 

har en iPhone 3GS som jag skall sälja nu, och är låst till Halebop. Men efter 12 Månader så kan man ju låsa upp den, och det innebär att man kan använda alla olika sim-kort? Alltså Telenor,tre och även utländska?

 

//Hampus

 

Jupp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har mitt paket legat hos blinx sen den 26/7 utan att skickas, börjar bli riktigt sur på dom nu. Vad är det för ett j..la skit företag som tar åt dig uppdrag dom inte klarar av.

 

Jag beställde luren för en månad sen, de som beställer från typ Telia nu hinner ju fan få den före mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt kom dit den 24:e inscannat och betalat den 28:e sen dess har inget hänt.

 

Sett att flera paket som har kommit senare redan har skickats iväg ifrån dom.

Bla ett som kom till dom den 29:e inscannat och betalat den 31:e skickat idag.

 

Så det här med att dom jobbar utefter FIFO som dom så fint skriver om överallt stämmer ju inte riktigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

thesoundofthepolice

Hur det sett ut för min order av iPhone 4 32gb:

 

Beställd: 5:e juli

 

Skickad från fabrik: 22 juli

 

Hos borderlinx: 28 juli

 

Registrerad hos borderlinx: 31/7-10 01:17

 

Betald tjänst hos borderlinx: 31/7-10 13:39

 

"Your POD is being shipped": 1/8-10 09:08

 

GALET snabbt, måste ha haft en väldans tur.. eller så har dom helt enkelt strukterat om deras sätt att arbeta. Lär ha telefonen i handen på tisdag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara att gratulera att det gick så snabbt för dig.

 

Verkar som att det går snabbare för dom som kommer in nu, att dom får sina skeppade innan oss som har våra liggandes väntandes hos dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

thesoundofthepolice

Ja det är väldigt orättvist måste jag säga, tycker de borde vara professionella nog att hantera dom ordrar som veckor gamla innan dom hanterar en order som min som just kommit in. Även om jag verkligen vill ha den innan jag åker på semester på fredag så vore det enda rätta att först in först ut metoden gällde, vare sig jag fick den i tid eller inte. Rätt ska vara rätt!

 

Hoppas det fixar sig för er vars iPhone:s blivit försenade hos borderlinx!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bedrövligt av BL att inte jobba efter FIFO. Hade min på plats i Milton Keynes samtidigt som mjp, och har liknande status som honom. Att det nu skickas varor som kom dit under helgen, och både har registrerats och skickats så pass snabbt är bara märkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma datum som Filboy & mjp , när man hör sånt här blir man ju ännu argare. Har jag inte min inom en vecka nu blir jag galen!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma datum som Filboy & mjp , när man hör sånt här blir man ju ännu argare. Har jag inte min inom en vecka nu blir jag galen!!!

 

Jag föreslår att du börjar trycka på dem. Både jag och mjp chattar med dem i stort sett varenda dag. Förhoppningsvis ger det dem lite myror i brallorna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På blinx sidan står det no goods awating shipping, står det så hos er andra också?

Ska tillägga att klickar jag på previus shipments så finns den med och står being proceed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På blinx sidan står det no goods awating shipping, står det så hos er andra också?

Ska tillägga att klickar jag på previus shipments så finns den med och står being proceed.

 

Exakt samma som för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@gradioz Beror väl på om du väntar fler varor eller ej? Men min fån står som flera andras "Being Processed" efter inreggning samt betalning i fredags. Prata idag me BL via chat o där lät det som om de tidigast skulle skicka i slutet på denna v, så vi får väl se. Riktigt segt med denna eviga väntan :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...