Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4, då var det dags.


yocke

Rekommendera Poster

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Nu så!! Äntligen, reggad hos BL. Men nu har jag ett nytt problem. Jag fick två mejl från dem om att jag fått en produkt. Jag har bara beställt telefonen, ingen bumper/docka eller liknande. När jag loggar in står där att jag har två produkter. Vad betyder detta? :S

 

edit: Det verkar som, efter chatt med BL, att jag fått två iPhones i stället för en. Så nu måste jag vänta på att de fixar till det problemet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla!

 

Ni som beställt telefon från Uk, är det någon väntetid för att få den från Apple store? Eller har de inne så det skickas omgående?

 

Mvh,

Tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen registrerades min imorse. Satsar vad på att det är fler som fått två stycken på sitt konto när de skulle bara få en därav den extra fördröjningen för vissa av oss.

 

I mitt sista mejl till de krävde jag att de skulle återbetala det jag betalt och skrev värdet som EUR 599.00. Upptäckte mitt fel och rättade det med ett svar på mejlbekräftelsen. Sedan fick jag ett mejl efter jag hade betalt om att de inte kan ändra värdet efter det är betalt och såg i efterhand att de satt värdet till GBP 500.00. Hoppas nu att det här inte vållar problem hos tullen och än värre att blinx förväxlade min 32GB med en 16GB. Får se om en dryg vecka när det skickas iväg.

 

Borderlinx just plain sucks.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tullvärdet används bara för momsberäkning och försäkring, så skulle DHL goofa till det och råka köra över din telefon så får du bara ut 500 pund av dem.

 

Men moms har du redan betalat om du köpte den från UK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så!! Äntligen, reggad hos BL. Men nu har jag ett nytt problem. Jag fick två mejl från dem om att jag fått en produkt. Jag har bara beställt telefonen, ingen bumper/docka eller liknande. När jag loggar in står där att jag har två produkter. Vad betyder detta? :S

 

edit: Det verkar som, efter chatt med BL, att jag fått två iPhones i stället för en. Så nu måste jag vänta på att de fixar till det problemet...

 

Problem?!totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tullvärdet används bara för momsberäkning och försäkring, så skulle DHL goofa till det och råka köra över din telefon så får du bara ut 500 pund av dem.

 

Men moms har du redan betalat om du köpte den från UK.

 

Tack för infon. Det verkar logiskt. Nu känns det bättre. I motsats till Borderlinx brukar DHL göra bra ifrån sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon härinne som vet om Telenor har nån form av erbjudande till sina befintliga kunder som har bindningstid kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen, min har nu lämnat BL. Nu DHLs händer. Borde ha den i morgon.

 

Beställd den 4 juli!

 

När betalade du BL? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

selfdegrader

Nu har min också fått status POD is being shipped. Beställd 1 juli kom till borderlinx 20/7 Registrerades den 26/7 och nu alltså klar för dhl. Tyvärr vart den inte det förräns 19.31 vilket lär innebära att den inte hann med leveransen idag utan hämtas av DHL imorgon å till mig på måndag iallafall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YES, iPhone 3 16GB från halebop beställd nu! :D:D:D:D:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ser man att man kunde köpa t.ex. den 32GB för 7195,- kontant hos Tre och sedan betala 350,- till för att låsa upp den. Man kunde beställa på nätet och få telefonen om 2-3 arbetsdagar men jag vet inte hur lång tid de behöver för att låsa upp telefonen. Jag frågade om upplåsning av en annan telefon där förra året och det verkade som om det skulle ta ca 2 veckor att få en upplåsningskod då men vet inte hur det blir för de som vill låsa upp sin iPhone 4 nu.

 

Hursom om jag köper en till så gör jag det genom Tre i stället för Borderlinxskiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hursom om jag köper en till så gör jag det genom Tre i stället för Borderlinxskiten.

 

"Borderlinxskiten" fungerade alldeles utmärkt för mig och jag har dessutom ett tyskt ü i mitt efternamn. Kanske hjälper att DHL är tyskt, dvs man prioriterar sina landsmän oavsett destination.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag beställt en "gratis" Bumper. Reggade ett UK itunes konto genom att ange min Blinx adress. Tankade sedan ner iPhone 4 Bumper programme. Därefter blev det lite in och utloggande och synkroniserande, men beställd är den nu iaf.

 

Någon som vet något annat sätt som man hade kunnat göra detta på? T.ex. hade det fungerat att gå in i en butik i svedala och hämta ut en bumper?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag beställt en "gratis" Bumper. Reggade ett UK itunes konto genom att ange min Blinx adress. Tankade sedan ner iPhone 4 Bumper programme. Därefter blev det lite in och utloggande och synkroniserande, men beställd är den nu iaf.

 

Någon som vet något annat sätt som man hade kunnat göra detta på? T.ex. hade det fungerat att gå in i en butik i svedala och hämta ut en bumper?

 

Inga butiker kommer ge ut skal. Det är upp till Apple att göra.

Bumper och iMovie Appen borde släppas så kvickt som möjligt. Möjligen idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ser man att man kunde köpa t.ex. den 32GB för 7195,- kontant hos Tre och sedan betala 350,- till för att låsa upp den. Man kunde beställa på nätet och få telefonen om 2-3 arbetsdagar men jag vet inte hur lång tid de behöver för att låsa upp telefonen. Jag frågade om upplåsning av en annan telefon där förra året och det verkade som om det skulle ta ca 2 veckor att få en upplåsningskod då men vet inte hur det blir för de som vill låsa upp sin iPhone 4 nu.

 

Hursom om jag köper en till så gör jag det genom Tre i stället för Borderlinxskiten.

 

Säker på att det gick att låsa upp direkt och inte först efter 12mån, som hos dom andra operatörerna?

För när jag har pratat med personal i Tre butik så säger dom att det inget går att låsa upp direkt utan du måste vänta 12mån för det är "bindningstiden".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man hoppas att man får den på Måndag?

 

Hoppet är det sista som lämnar människan !

 

Skulle dock inte hoppas för mycket. Förra året fick jag den efter 6 veckor TROTS förhandsbokning som de körde med då :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fillilutten

Är du säker? Det står på Apple case program-sidan att man kan gå in till en Apple retail store och få en refund. Men det gäller väl tyvärr inte premium reseller antar jag. :/ jag väntar några dagar till. Case-appen borde ju hur som helst släppas i svenska app-store snart. Men i och med att jag vill ha en vit bumper så ville jag helst få ut en sådan gratis via fysisk butik.

 

Inga butiker kommer ge ut skal. Det är upp till Apple att göra.

Bumper och iMovie Appen borde släppas så kvickt som möjligt. Möjligen idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

SKulle precis beställa från Apple Store i UK och angav den adress som Borderlinx vill att jag ska använda:

 

Borderlinx/DHL 0712-3642

Unit 7 Maidstone Road

Kingston Business Park

Milton Keynes

United Kingdom

MK10 0BY

GBR

 

Dock så hittade inte Apple Store inte denna utan angav:

 

D H L Express (UK) Ltd, Unit 7

Dunfermline Court

Kingston

MILTON KEYNES

Buckinghamshire

MK10 0BY

 

Är det den som jag ska använda, eller ska jag klicka för att använda den som jag angav?

 

Jag vill ju inte att det ska bli något strul :-)

 

Hoppas någon kan svara på detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppet är det sista som lämnar människan !

 

Skulle dock inte hoppas för mycket. Förra året fick jag den efter 6 veckor TROTS förhandsbokning som de körde med då :D

Okej, förra året väntade jag en vecka! :)

Ser nu att den är skickad och fått nummer så att jag kan följa paketet! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

SKulle precis beställa från Apple Store i UK och angav den adress som Borderlinx vill att jag ska använda:

 

Borderlinx/DHL 0712-3642

Unit 7 Maidstone Road

Kingston Business Park

Milton Keynes

United Kingdom

MK10 0BY

GBR

 

Dock så hittade inte Apple Store inte denna utan angav:

 

D H L Express (UK) Ltd, Unit 7

Dunfermline Court

Kingston

MILTON KEYNES

Buckinghamshire

MK10 0BY

 

Är det den som jag ska använda, eller ska jag klicka för att använda den som jag angav?

 

Jag vill ju inte att det ska bli något strul :-)

 

Hoppas någon kan svara på detta...

 

Du ska klicka att du vill använda den du angav

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...