Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4, då var det dags.


yocke

Rekommendera Poster

TryckVågen

Nu blev jag sjukt sugen på o beställa en från England! Men vad händer om dem tar den i tullen med avgifter osv?? Har någon testat borderlinx tidigare och vet att det verkligen funkar?

 

16gb för 5700!! inte så farligt ju!

UK ligger i EU så det är inga bekymmer med tull osv! Borderlinx ska vara ett stort företag som hoppas jag ska funka super.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

kan du berätta hur fixade du den matchande Address

 

 

 

 

När jag fick upp detta meddelande:

Unfortunately we were unable to verify your shipping address If you are confident that what you entered is correct, click "Continue" below to proceed. You may also choose to "re-enter an address" by selecting the button below.

klickade jag på continue så fungerade, jag har dubbelt kollat adressen säkert 10 ggr för säkerhets skull.

Har även gått in i account info och kollat flera gånger och det är den adressen jag fick från bordelinx.

Lycka till!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir det inte knas när personen på, säg, borderlinx, skall ta emot ett paket som är beställt i mitt namn? Samma sak borde ju vara ett problem när man beställer hem till kompisar i utlandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev jag sjukt sugen på o beställa en från England! Men vad händer om dem tar den i tullen med avgifter osv?? Har någon testat borderlinx tidigare och vet att det verkligen funkar?

 

16gb för 5700!! inte så farligt ju!

 

Totalt med alla avgifter blev det 6500:-

Det drogs från mitt konto iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Totalt med alla avgifter blev det 6500:-

Det drogs från mitt konto iaf

 

Alla avgifter? frakten är ju fri till UK och priset 499 pound.. vilket ger 5719kr

vad har jag missat?

har den redan dragit frakten från uk till swe? den skulle ju bara bli runt 300 kr enligt hemsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TryckVågen

Alla avgifter? frakten är ju fri till UK och priset 499 pound.. vilket ger 5719kr

vad har jag missat?

har den redan dragit frakten från uk till swe? den skulle ju bara bli runt 300 kr enligt hemsidan.

nej du har fortfarande borderlinx att betala, när dom får telefonen kommer det upp på din sida sen ska du betala dom och det är ca 300 kr. då kommer dom skicka telefonen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla avgifter? frakten är ju fri till UK och priset 499 pound.. vilket ger 5719kr

vad har jag missat?

har den redan dragit frakten från uk till swe? den skulle ju bara bli runt 300 kr enligt hemsidan.

 

 

 

Ber om ursäkt, kollat fel på konto historiken:

 

5 852,22, har det dragits...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir adressen knas vid beställningen så kan man alltid gå in på sitt Applestorekonto och editera. Det gjorde jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Billing adress måste vara på dig, annars funkar inte kortköp.

 

 

 

Jag har UK adressen som billing adress också.

Funkade för mig... jag betalade med Amx?

 

Ska jag ändra eller? Nu blev fundersam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte AMX, godkänner dom så är det väl ok antar jag.

 

Reagerade Apple när du försökte beställa/köpa telefonen med samma billing adress?

Eftersom du säger att det inte funkar? Borde väl något ha hänt för att det skulle bli vajsing?

 

För jag har inte mött på några såna problem när jag betalade med Amx..

 

Vill ju inte ändra i min order och riskera att tappa min plats etc.

Ska ringa AmX och kolla om cashen är dragna.

 

Får ringa Apple och fråga..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får det bli dubbelpost.

Men jag ringde Apple UK och det var inga problem vad man hade för billing adress, hon sa att det inte spelade någon roll så länge pengarna är registrerade från Apple så är allt lugnt.

 

Så för er som betalar med AmX så kan ni skriva slottet som billing adress .. Apple bryr sig inte.

 

Kan vara bra och veta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TryckVågen

Kan inte vänta tills den ploppar upp på Borderlinx hemsida! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte vänta tills den ploppar upp på Borderlinx hemsida! :)

 

 

Samma här, bara hålla tummarna att det funkar!

 

//E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple delete:ar ordern den sista dagen.. det vore som att bli snuvad på julafton som barn.

Så här i efterhand så var det väl inte särskilt genomtänkt att använda Borderlinx, måste vara bättre o ta något annat, mindre företag. Finns ju en del.

 

Men samtidigt kanske Apple har annat för sig just nu än att sitta o deletea ordrar.

Ringde som sagt deras kundtjänst idag, eller ja hela morgonen. Dom har arbete :)

 

Tänket: "... nej, har inte så mkt o göra nu, kanske skulle ta o deletea lite ordrar".

Finns det nog inte tid med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple delete:ar ordern den sista dagen.. det vore som att bli snuvad på julafton som barn.

Så här i efterhand så var det väl inte särskilt genomtänkt att använda Borderlinx, måste vara bättre o ta något annat, mindre företag. Finns ju en del.

 

Men samtidigt kanske Apple har annat för sig just nu än att sitta o deletea ordrar.

Ringde som sagt deras kundtjänst idag, eller ja hela morgonen. Dom har arbete :)

 

Tänket: "... nej, har inte så mkt o göra nu, kanske skulle ta o deletea lite ordrar".

Finns det nog inte tid med.

 

Vad finns det för andra företag förutom borderlinx?

 

//E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad finns det för andra företag förutom borderlinx?

 

//E

 

Shipito, Viaddress, Bongous, Myos.. dom jag kan på rak arm.

Om man googlar finns det säkert en stor hög till..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TryckVågen

Jo men borderlinx känns ju störst, och om dom deletar ordrar är det väl så, pengarna kommer ju tillbaka iaf. så då kan du ju testa alternativ :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shipito, Viaddress, Bongous, Myos.. dom jag kan på rak arm.

Om man googlar finns det säkert en stor hög till..

 

Alla dessa företag du tipsade om kan bara ge dig en adress i USA ej i UK...

 

//E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 vad spännande det kommer att bli den 24e! Nu vore det trist om dom återkallade. Även om Apple är hett nu så ska man vara rädd om sina kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 vad spännande det kommer att bli den 24e! Nu vore det trist om dom återkallade. Även om Apple är hett nu så ska man vara rädd om sina kunder.

 

Vissa kommer förmodligen gå igenom, andra inte. Det handlar bara om ren tur....

 

//E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 vad spännande det kommer att bli den 24e! Nu vore det trist om dom återkallade. Även om Apple är hett nu så ska man vara rädd om sina kunder.

 

 

Nu är det ju inte den 24 juni som gäller längre, utan i bästa fall 14 Juli.

 

 

http://store.apple.com/uk/browse/home/shop_iphone/family/iphone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...