Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Internetdelning" spårlöst försvunnen


SofiaPro

Rekommendera Poster

Håller på att bli utvecklingsförstörd... Är på resande fot och skall parkoppla iPhone och surfa via mobilabonnemanget men lyckas inte. Har alltid parkopplat via blåtanden förut men när jag skall aktivera internetdelning i iPhone är alternativet borta. När jag försöker ansluta via blåtandsmenyn i datorn, står det att nätverket ej är tillgängligt (i iPhone står det att den ej är ansluten till datorn). Har startat om datorn, resetat luren och förnyat parkopplingen men det hjälper inte. i nuläget använder jag min kompis bredband men om några dagar kommer jag vara beroende av parkoppingen för att ha tillgång till datorn. Kan tänka mig att köra via USB-ladden, men har aldrig fått det att fungera, har aldrig fått till det. (Det är ju lite OT, men det vill jag gärna ha tips om också.) Har macBook Pro (10.6.3), iPhone 3Gs. Har precis uppdaterat operativsystemet om det kan spela någon roll. Som vanligt är jag även super-nojjig över att framstå som en korkad brud så lite pedagogik upskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphones BT har enbart stöd för headset, så du kan inte parkoppla via BT på det sättet.

Huruvida iPhone kan köras som modem mot Macen eller inte beror på abonnemanget. Exempelvis Telia och Halebop saknar stöd för funktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parkopplingen har gått hur bra som helst tidigare. Jag har obegränsad mobilsurf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphones BT har enbart stöd för headset, så du kan inte parkoppla via BT på det sättet.

Huruvida iPhone kan köras som modem mot Macen eller inte beror på abonnemanget. Exempelvis Telia och Halebop saknar stöd för funktionen.

 

Det går alldeles utmärkt att koppla upp datorn via iPhone och Bluetooth!!!

 

Prova att göra en återställning av nätverksinställningarna på telefonen, detta har funkat för mig när jag har haft ditt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphones BT har enbart stöd för headset, så du kan inte parkoppla via BT på det sättet.

 

Jodå, visst kan man dela Internet från iPhonen med BT.

 

Oj, Mr Joakim hann precis före ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt är jag även super-nojjig över att framstå som en korkad brud så lite pedagogik upskattas!

 

Vi är ganska många korkade killar här så det hade nog inte varit så farligt med en korkad brud... Men din fråga är inte korkad forumet är ju till för såna frågor! :respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är ganska många korkade killar här :respekt:

 

 

Uppenbarligen wink.gif

 

 

 

 

 

Det går alldeles utmärkt att koppla upp datorn via iPhone och Bluetooth!!!

 

Prova att göra en återställning av nätverksinställningarna på telefonen, detta har funkat för mig när jag har haft ditt problem.

 

 

Funkade! Tusen tack Joakim!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar också ha problem. Då löser jag det genom att ta bort iphonen i nätverksinställningarna på macbooken och para telefonen med macbooken igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...