Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumbugg i Safari 5


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

nu har det varit buggfritt hela dagen pusspadig.gif vad har ni ändrat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Några användare har rapporterat en märkligt bugg med forumet i kombination med nya Safari 5, och vi har även bekräftat att den finns. Den innebär att gamla flikar som du just har stängt öppnas igen när du trycker på knappen för att svara på en konversation.

 

Jag misstänker att det här är en bugg i Safari, men vi borde samtidigt kunna hitta koden som orsakar problemet och kringgå det. Vi jobbar på det helt enkelt.

 

Kan verifiera att när man klickar på "Snabbsvar" så öppnas en flik med just den sidan man tidigare varit på. Inte en sida från forumet utan senaste sidan man hade öppet i en separat flik. Riktigt irriterande och märklig bugg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan verifiera att när man klickar på "Snabbsvar" så öppnas en flik med just den sidan man tidigare varit på. Inte en sida från forumet utan senaste sidan man hade öppet i en separat flik. Riktigt irriterande och märklig bugg...

 

Joel har i en annan tråd bekräftat att felet ligger i programvaran till forumet. Utvecklarna jobbar på buggen och Joel hoppas att den ska finnas med i uppdateringen som de hoppas rulla ut efter semestern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel har i en annan tråd bekräftat att felet ligger i programvaran till forumet. Utvecklarna jobbar på buggen och Joel hoppas att den ska finnas med i uppdateringen som de hoppas rulla ut efter semestern.

 

Precis som du tidigare skrivit så tror jag också det har med samspelet mellan Javascript och Safari. Avaktiverar man Javascript så uppstår inte problemet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Samma sak för mig, otroligt irriterande, började idag när jag uppdaterade Safari..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu precis samma bugg, både när jag klickar snabbsvarsfönstret, när jag klickar 'Använd fullständig redigerare', och när jag klickar 'Förhandsgranska'. Det dök upp söndag eller måndag.

 

Saken är bara den att jag använder 4.1.1!

 

Dessutom så blir sidan med den 'fullständiga redigeraren' alldeles för bred, så att jag tvingas att antingen scrolla för att kunna se vad jag skrivit, eller också förminska så att jag får ont i ögonen av att läsa. Kan inte svära på att detta kom samtidigt (har skrivit så få inlägg), men jag tror det.

 

Edit: Tycks ha gjort nedladdningen av 4.1.1 den 1a aug., så felet dök inte upp i direkt samband med det.

 

Kan också tillägga att felet inträffar även vid klick på 'Redigera'.

 

Samt att texten ibland visas med olika storlek på olika rader i förhandsgransknings- och redigeringsfönstren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...