Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari 5-tråden


Axelman

Rekommendera Poster

Eftersom Apple har varit mer än lovligt buggig med OSX och tillhörande program, så vore det guld värt att få info från de som vågar prova den nya webbläsaren.

Snälla: Ange helst vilken dator du har och vilket OS X typ 10.6.2

 

Nyfiken Axelman hälsar! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 151
  • Created
  • Senaste svar

Jag har iaf problem med, att när jag trycker i ett textfält eller på en knapp på en sida, så kan jag helt plötsligt få upp två nya flikar med den senast öppnade länken (tror jag det är iaf). Tämligen irriterande.

 

MBP13", 10.6.3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trasigaklader

Har en MacBook Pro, 2.26GHz, 4GB RAM, 10.6.3 och upplever att Safari 5 är betydligt mycket segare än Safari 4. Ångrar nästan att jag uppdaterade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jespersultan

MacBook Pro i7 2.66 Ghz med OS X 10.6.3. Funkar som Safari 3 på steroider. Otroligt snabb och mycket lättviktig. Dessutom funkar äntligen-webkit-font-smoothing som ger bättre textrendering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari 5 fungerar fint för mig. Den är snabbare på att ladda hemsidor och jag upplever den som bättre än förut. Har inte träffat på några buggar och Safari 5 känns som en hur stabil mjukvara som helst.

MacBook från 2007, 2 GB RAM, 2 GHz Intel Core 2 Duo med Mac OS X 10.6.3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Verkar heller inte fått några problem efter uppdateringen.

 

Snabb och rapp som vanligt.

 

 

MBP 2,2 4GB RAM OSX 10.6.3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en MacBook Pro, 2.26GHz, 4GB RAM, 10.6.3 och upplever att Safari 5 är betydligt mycket segare än Safari 4. Ångrar nästan att jag uppdaterade...

 

Prova om det blir skillnad genom att göra en säker start.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.299724/losningar-pa-vanliga-macproblem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt flyter på lugnt Tummeupp.gif

MBP 266 GHz 4 gb ram och 10.6.3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iaf problem med, att när jag trycker i ett textfält eller på en knapp på en sida, så kan jag helt plötsligt få upp två nya flikar med den senast öppnade länken (tror jag det är iaf). Tämligen irriterande.

 

MBP13", 10.6.3.

 

 

Jag har en variant på det som jag än bara sett på detta forum.

 

När jag trycker svara/citera eller försöker skriva i snabbsvar längst ner i tråden så öppnas senaste stängda flik och fokus flyttas dit.

Detta händer bara om jag har öppnat och stängt en flik. Startar jag safari, surfar in på MW och till något annat i en annan flik så händer det inte. Men så fort jag stänger en av flikarna så öppnas den igen så fort jag vill skriva på forumet.

 

Har provat återställa safari utan resultat. Så min lösning för tillfället är att surfa MW i ett eget fönster och övrigt i ett eget fönster med tabbar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trasigaklader

Nu gjorde jag en "Säker Start". J****r va snabbt det går nu! Tackar Axelman!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo, man! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari 5 funkar fint för mig. crossfingers.gif Stör mig dock lite på designen på Top sites. Tycker det var snyggare förut, men man vänjer väl sig...

 

"Reader" är rätt nice när man läser artiklar faktiskt. yeahbaby.gif

Bättre HTML5 är bra också, äntligen kan man köra fullscreen med html5 på youtube. (eller nja, nästan. det blir fullscreen i webläsarfönstret. Bättre än innan iaf.)

 

Det bästa är väl att den känns märkbart snabbare än 4:an!

 

EDIT: Glömde skriva vad jag kör för system. MBP13'' Mid 09 OSX 10.6.3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att nedgradera till fyran ifall den inte funkar så bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta siter fungerar, utom IDG's. Safari 5 hänger sig efter ca 80% lerladdning. Detta hände efter en säker start.

Ska prova att ladda ner Safari 5 igen och installera om.

 

Skrev detta i FF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick lite problem med youtube som inte ville visa videor i html5 en säker start fixa det phika.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en variant på det som jag än bara sett på detta forum.

 

När jag trycker svara/citera eller försöker skriva i snabbsvar längst ner i tråden så öppnas senaste stängda flik och fokus flyttas dit.

Detta händer bara om jag har öppnat och stängt en flik. Startar jag safari, surfar in på MW och till något annat i en annan flik så händer det inte. Men så fort jag stänger en av flikarna så öppnas den igen så fort jag vill skriva på forumet.

 

Har provat återställa safari utan resultat. Så min lösning för tillfället är att surfa MW i ett eget fönster och övrigt i ett eget fönster med tabbar.

 

 

 

Glömde skriva att jag använder 10.6.3.

 

Har också provat med en säker start, men det hjälper inte. Så jag får för tillfället ge upp MW och safari och använda FF. Men jag gillar inte FF och vill använda Safari, men antingen så ligger felet i koden hos MW eller så löser det sig i någon uppdatering från apple förhoppningsvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både Safari och Quicktime har hängt sig några gånger när jag velat avsluta dem trots säker start så jag tänker köra AppleJack för att rensa bort mer.

 

Gillar läsaren i Safari som gör artiklar till det vackert enkla de egentligen borde ha varit från början. :yeahbaby:

 

post-5952-1276021990,54_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med Safari 5.

 

Här är facebook

fb.png

 

Här är apple.com

apple.png

 

Då jag hade samma problem i Safari 4 så trodde jag (blåögt) mina problem skulle försvinna. :superirriterad:

Men dom är fortfarande kvar. Snälla snälla snälla. Kan någon säga vad det beror på? Har faktiskt samma i problem i firefox nu när jag testade.

 

Snälla, snälla. Kom med vad som helst, jag är desperat. Orkar inte formatera hela datorn bara för detta.

 

iMac 2.66 4GB OSX 10.5.8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med Safari 5.

...

Då jag hade samma problem i Safari 4 så trodde jag (blåögt) mina problem skulle försvinna. :superirriterad:

Men dom är fortfarande kvar. Snälla snälla snälla. Kan någon säga vad det beror på? Har faktiskt samma i problem i firefox nu när jag testade.

 

Snälla, snälla. Kom med vad som helst, jag är desperat. Orkar inte formatera hela datorn bara för detta.

 

iMac 2.66 4GB OSX 10.5.8

Det verkar som om du har problem med uppkopplingen och det förmodligen allra vanligaste är att DNS hos ISP fungerar dåligt.

Prova därför med att klistra in följande i Systeminställningar:Nätverk i DNS-server rutan:

8.8.8.8, 8.8.4.4, 208.67.222.222, 208.67.220.220, 4.2.2.1, 4.2.2.3

och klicka på "Utför"-knappen.

 

De är DNS hos Google, OpenDNS och Level 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om du har problem med uppkopplingen och det förmodligen allra vanligaste är att DNS hos ISP fungerar dåligt.

Prova därför med att klistra in följande i Systeminställningar:Nätverk i DNS-server rutan:

8.8.8.8, 8.8.4.4, 208.67.222.222, 208.67.220.220, 4.2.2.1, 4.2.2.3

och klicka på "Utför"-knappen.

 

De är DNS hos Google, OpenDNS och Level 3.

 

IT WOOOOOOORKED!!!!

 

Jag är dig evigt tacksam! Evigt, evigt, evigt tacksam. Buga och bockar! :respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IT WOOOOOOORKED!!!!

 

Jag är dig evigt tacksam! Evigt, evigt, evigt tacksam. Buga och bockar! :respekt:

Det låter bra det.

Är bara glad att jag kunnat hjälpa en medmänniska. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött att man äntligen kan söka bland bokmärken och historiken direkt i adressfältet, precis som i Firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om du har problem med uppkopplingen och det förmodligen allra vanligaste är att DNS hos ISP fungerar dåligt.

Prova därför med att klistra in följande i Systeminställningar:Nätverk i DNS-server rutan:

8.8.8.8, 8.8.4.4, 208.67.222.222, 208.67.220.220, 4.2.2.1, 4.2.2.3

och klicka på "Utför"-knappen.

 

De är DNS hos Google, OpenDNS och Level 3.

 

Erkänner min okunskap och undrar vad det betyder... :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erkänner min okunskap och undrar vad det betyder... :blush:

DNS = Domain Name Server, översätter mellan exempelvis forum.macworld.se och 213.132.123.245.

ISP = Internet Service Provider, företaget som förser med din uppkoppling.

 

Vad jag gjort med min post tidigare är att förse med adresser i form av IP-nummer direkt till servrar som utför dessa livsnödvändiga översättningarna. Fördelarna med Google, OpenDNS och Level 3 är att deras listor med domännamn och IP-nummer antagligen är de största i världen och till skillnad från DNS hos ISP alltid igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...