Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken typ av grill vill man ha?


Hagman

Rekommendera Poster

-Hur skriver kvinnor???

"-Jag vill bara säga att...oh där gick en maska nej så förargligt......jag tycker"

-Hur skriver män???

"-Jag vill bara säga att....ro hit med en bärs....jag tycker"

:)

 

-Och hur skiljer sig kvinnor som växt upp i en manlig miljö, manliga lekkamrater manliga arbetskamrater från kvinnor som växt upp i motsatsen?

-Eller vuxna vars föräldrar aldrig gjort någon skillnad på pojk och flicka?

 

-Nej nu är ni allt ute och cyklar med förbundna ögon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Även om jag tycker att iMarc ofta är ute och cyklar så sa han inget om att det skulle vara på ett visst sätt, utan att han tycker att det är på ett visst sätt, alltså helt och hållet subjektivt och har inget med verkligheten att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cykla, var det inte grilla det handla om? :P

 

Men jag tycker grilla är övervärderat, blir lika gott stekt i stekpanna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Cykla, var det inte grilla det handla om? :P

 

Men jag tycker grilla är övervärderat, blir lika gott stekt i stekpanna.

 

Satte han griller i huvudet på dej nu... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolgrill är manligast.

 

Instämmer!

Hela idén med att grilla är ju att få vara lite matcho. Om det handlar om att tillaga mat är säkert spisen i köket bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Konsten att få en man att laga mat;

-Återför honom till grottstadiet, öppen eld och så. :) :) :) -Elspisar och skit är alldeles för svårt, :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer!

Hela idén med att grilla är ju att få vara lite matcho. Om det handlar om att tillaga mat är säkert spisen i köket bättre

Det är det ceremoniella som är det viktiga. Sommar = grilla och umgås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Konsten att få en man att laga mat;

-Återför honom till grottstadiet, öppen eld och så. :) :) :) -Elspisar och skit är alldeles för svårt, :)

 

Grill är skit. Ge mig en riktig eld!!

post-363-1275735559,53_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det ceremoniella som är det viktiga. Sommar = grilla och umgås.

Vad skriver du?!? Måste vi förbjuda det nu oxå? Finns kanske nån därute som tror att någon kan känna sig kränkt av det, bäst vi förbjuder grillning. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skriver du?!? Måste vi förbjuda det nu oxå? Finns kanske nån därute som tror att någon kan känna sig kränkt av det, bäst vi förbjuder grillning. :borstatanderna:

Nu tolkar du väl lite väl tokigt.

Du får ta det lugnt med de där temlorna, lyckorus kan radikalt förändra en person. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tolkar du väl lite väl tokigt.

Du får ta det lugnt med de där temlorna, lyckorus kan radikalt förändra en person. :P

Jag håller med Jochum. SEMLOR SKA INTE UNDER NÅGRA OMSTÄNDIGHETER GRILLAS!

Meddelandet framfört i stora bokstäver för att förtydliga min ståndpunkt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:ThumbsUp: gånger 333 triljoner

Dagens understatement, semlor ska aldrig grillas. Därför ska grillning förbjudas!!! Annars känner sig semlorna kränkta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...skit i semlor och vilken grill man ska ha nu...

-Det brukar vara "hur" man gör som är det viktiga. Är det någon som hittat en bra beskrivning på HUR man grillar i de olika sorterna?

-Måste skilja sig en hel del mellan t.ex klotgrill och elgrill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej i själva grillmomentet där köttet ska bli grillat där är ingen skillnad alls, det är bara att du slipper allt förarbete med kol och tändning och allt det med elgrill, det enda du behöver göra är att fylla ett kar med en halv liter vatten och stoppa i elkontakten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo elgrill har vi testad och blev inte nöjda. Nu har vi inhandlat en klotgrill/kol hos Lantmännen, he he, den borde fungera mer som en ugn. Har hittat morsans handbok med recept som följde med hennes Nils-Johan bordsgrill från 60-talet. Undrar om inte de recepten borde funka bra i en klotgrill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det är nån skillnad.

Men lite intressant skulle va å få veta varför ni inte var nöjda med elgrillen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev dålig stekyta, förfärligt slaskande med vatten och den var svår att få ren på elelementen. Grillade man kött ena gången och fisk nästa så luktade den nyfångade fisken fläskkotlett. Värmen liksom blåste bort. Kanske fungerar bättre i skyddade lägen men något sånt finns inte här på västkusten. :)

 

Men jag hittade det här: Rätt fräcka animationer hur en klotgrill funkar

http://www.hultens.se/grillmetoder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vår elgrill har vindskydd.

Men nu förstår jag din frågeställning om klotgrill.

 

(Men som sagt det är enklare och lika gott att steka på spisen så vi använder knappt elgrillen mer.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första försöket med klotgrillen genomfört! För första gången har jag ätit en grillad köttbit som inte var sotig på utsidan inte var rå ini! -Trots att vi inte gjorde "allt rätt". Den funkar ju som en varmluftsugn! -Klart imponerad.

-Ska bli spännande att få röka fisk i den, kanske till och med köper en pizzaplatta till den och testar.

-Får revidera min uppfattning om utegrillat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Första försöket med klotgrillen genomfört! För första gången har jag ätit en grillad köttbit som inte var sotig på utsidan inte var rå ini! -Trots att vi inte gjorde "allt rätt". Den funkar ju som en varmluftsugn! -Klart imponerad.

-Ska bli spännande att få röka fisk i den, kanske till och med köper en pizzaplatta till den och testar.

-Får revidera min uppfattning om utegrillat

Välkommen till den rätta sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det blev en kolgrill av sorten Weber One-Touch Premium som jag monterat ihop i dag så det blir premiär senast på midsommar.

 

Har ni några udda tips på vad man kan grilla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har ni några udda tips på vad man kan grilla?

Raggsocka? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raggsocka? :borstatanderna:

Låter inget vidare gott så jag förstår att man vill borsta tänderna efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...