Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Något löst i iPhone? / Skramlar alla iPhones?


ryggbiff

Rekommendera Poster

Jag fick min iPhone 3GS för cirka 3 veckor sen och då var det inget fel på den alls, men nu har den börjat skramla.

 

Det märks om man knackar lite runt kameran eller lägger ner den med kameran nedåt, inte med kameran upp. Det skramlar inte om man skakar på den utan bara vid stötar. Om kameran är uppåt när man knackar låter heller ingenting. Misstänker alltså att det är nåt som lossnat inuti telefonen. Kan även skramla när vibratorn går igång.

 

Har inte tappat den eller nåt sånt utan det "bara kom" när jag la den på bordet här om dagen. Jag har inte hitta något funktionsfel men det är riktigt irriterande eftersom den nästan är helt ny och inte direkt gratis.

 

Någon som vet vad det är för fel, om Apple åtgärdar det, eller har nån annan information angående skramlandet?

 

//Gustav

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 96
  • Created
  • Senaste svar

Hej!

 

Min skramlar också när den utsätta för små stötar. Har du kommit underfund med det?

 

/David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

det är sim-kortet som skramlar inget som är trasigt, oftast. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min skramlar också, dock även när jag tagit ut simkortet? Något som är värt att lämna in för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är väll grejen som känner av hur du vinklar den mm mm. Den ska trilla runt.

 

Deja Vu!

 

Nej, den rör sig inte en milimeter.

 

Men alla 3Gs skramlar. Vet inte vad det är, men alla gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej

 

 

Min iPhone hade något som var löst i själva telefonen. Höll man iPhonen med displayen inåt mot handflatan och knackade lätt med pekfingret i området utav Apple loggan så lät det som att något vibrerade inuti telefonen. Lämnade in min iPhone hos inköpstället och förklarade problemet. iPhonen skickades iväg till Anovo. iPhonen bytes ut mot en "ny".

Jag var och hämtade ut den nya iPhonen idag. Det var nu jag fick tid över att få igång iPhonen men till min förvåning så lider min nya iPhone utav samma fel. Jag knackar lätt där Apple loggan är på baksidan och samma ljud utav att något är löst i telefonen uppkommer! Suck.

 

 

Nu undrar jag om Era iPhone också har något löst när man knackar lätt med pekfingret i området där Apple loggan är på baksidan eller om jag har en väldigt stor otur att få en likadan iPhone med samma problem?

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag gnuggar min iPhone i pannan samtidigt om jag säger "Jag måste göra såhär" och lyfter vänster ben så låter det konstigt i mitt huvud. stjarnsmall.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någonting är även löst i min iPhone, men det ljudet uppkommer när jag skakar hela telefonen. Vid knackning på loggan händer inget.

Jag har lärt mig leva med det happy.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag gnuggar min iPhone i pannan samtidigt om jag säger "Jag måste göra såhär" och lyfter vänster ben så låter det konstigt i mitt huvud. stjarnsmall.gif

 

 

Har du inget vettigt att skriva så låt bli.

 

Är det något som är löst i iPhonen så kanske man skall ta det när det fortfarande finns garanti på telefonen!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kände mig fånig, även om jag sitter här ensam, men knackade med fingret på loggan och nähä, inte hör jag något som skramlar inte... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någonting är även löst i min iPhone, men det ljudet uppkommer när jag skakar hela telefonen. Vid knackning på loggan händer inget.

Jag har lärt mig leva med det happy.gif

 

Ja problemet är väl att många "lär" sig att leva med problem...

 

Så din iPhone ger inte ifrån sig något ljud när du knackar lätt med pekfingret på Apple logga på baksidan! Men låter när du skakar om iPhonen.

 

 

Mvh

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kände mig fånig, även om jag sitter här ensam, men knackade med fingret på loggan och nähä, inte hör jag något som skramlar inte... :huh:

 

Tack det bekräftar att det inte skall vara ngt löst i iPhonen. wink.gif Hoppas flera kan rapportera samma sak...

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte på loggan, men en bit till vänster om den och upp, dvs mellan loggan och kameran, lite närmare kameran. Tänkte nästan att det kunde vara SIM-kortets "mekanik" (dess nedre vänstra del). Kan det stämma för några fler? Vibrator-grejen borde ju kunna skramla lite "by default", men den sitter väl inte där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljudet uppkommer också när man lägger iPhonen på bordet där jag har tallriksunderlägg av tyg.. Skrammel skrammel skrammel .. .

 

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte på loggan, men en bit till vänster om den och upp, dvs mellan loggan och kameran, lite närmare kameran. Tänkte nästan att det kunde vara SIM-kortets "mekanik" (dess nedre vänstra del). Kan det stämma för några fler? Vibrator-grejen borde ju kunna skramla lite "by default", men den sitter väl inte där?

 

Tillägg: det som låter på min är knappt förnimbart, kan absolut inte kallas för skrammel, och man får lyssna riktigt noga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Sim kortet som skrammlar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Sim kortet som skrammlar.

 

 

 

Sim-koret + hållare uttaget men samma skrammel kvar.

 

 

Mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min låter också lite, men jag skulle tippa på att det är vibratorn (haha.. måste ju finnas nåt bättre namn?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min låter också lite, men jag skulle tippa på att det är vibratorn (haha.. måste ju finnas nåt bättre namn?)

 

Min förra iPhone som jag lämnade in hade inget skrammel i ett par månader för att sedan börja skramla. Så varför skulle vibratorn helt plötsligt börja skramla? Och nu skulle en helt "ny" iPhone ha en skramlande vibrator.

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter noga studerande av Fånen så insåg jag att det var volymknapparna som skramlade lite lätt. Inget som påverkar mitt användande men känns lite B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...